2012. március 5., hétfő

Párna torta


Az előző hetem maga volt a pokol és a mennyország! Igyekszem mindig a dolgok jó oldalát észrevenni, meg nagyon pozitívnak lenni - de most komoly mélypontok is besikerültek, kicsit összecsaptak a fejem felett a hullámok, kicsit elfáradtam. Különös, hiszen ezen a héten több komoly elismerést is kaptam néhány tortamániás kolleginától - akiknek a véleménye nekem sokat számít! De az éremnek két oldala van és igenis fel kell már tennem magamnak a kérdést, hogy tényleg mit is tudok elképzelni a jövőben erről az egészről, hogy képes vagyok-e tenni azért, hogy ezek az álmok valóra is váljanak? Egyáltalán, képes vagyok-e fejlődni és olyan tortákat alkotni, amilyeneket elképzelek.
Néha úgy tűnik, hogy teljesülnek az álmok, azok az álmok, amikben igazán, amikben szívből hiszek. Az utolsó hónapok nem a szokásos téli befordulást hozták nálam, hanem kihívásokat, egy sor új impulzus ért! Néha elcsodálkozom, hogy ez a sok jó mind velem történik? Pedig nem teszek mást, mint élek ennek a csodálatos tortaszerelemnek és egyre komolyabb már ez a románc. A sok-sok ember, akikkel a tortáim miatt ismerkedtem meg, ezek a visszajelzések, a torták, amiket elkészíthetek, komolyan, mint egy álom. Néha félek, hogy felébredek, vagy egy nap már nem tudok tovább fejlődni és akkor már nem lesz semmi izgalom, semmi kihívás benne.
Az előző heti töprengésemre és káros hatású agyalásomra sikerült magamnak egy szépséges tortával válaszolnom. Közben rájöttem, hogy sokkal kevesebbet kell gondolkodni, főleg amikor jön a negatív-Gabi! :)
Ez a torta Ágota kérésére készült, mint már jó pár az elmúlt hetekben. Nagyon szimpatikusnak találtam, ahogy konkrét ötletekkel állt elő mindig és szerencsére egyáltalán nem sablonos ötletekkel. Sőt, talán az egyik leglelkesebb tortatulajdonos vált belőle - hiszen minden alkalommal érkezett a visszajelzés és a fényképek a neten! Ez a legutóbbi torta egy különleges alkalomra készült, hiszen ezen a vasárnapon volt az eljegyzésük. Hosszú egyeztetések után eljutottunk egy hatalmas gyűrű alakú tortától odáig, hogy készítek egy gyűrűpárnát és arra kerülnek gyűrűk. Szerencsére elfogadta a véleményemet, sőt, a törtfehér színtől eltekintve nem is volt különösebb megkötése.
Ahogy nekiláttam, jöttek sorban az ötletek., naná, hogy emeleteset akartam ebből is! Előtte nap kipróbáltam a párnatorta elkészítését - újdonság volt a sütés, a töltés, nem beszélve a bevonásról! A teszt jól sikerült és levontam a következtetéseket - amiket nagyon jól sikerült hasznosítanom. (Na igen, vannak ezek a jó kis youtube videók, ahol talán rögtön meglátom a mesterfogásokat - de nekem azok nem használnak, valahogy sokkal érdekesebb és izgalmasabb élesben nekiállni és próbálgatni!).

Itt az első párna torta
Szóval nekiálltam és elkezdtem a párna gyártást! Igazi izgalmas feladat volt, de minden működött ahogy elképzeltem! Ahogyan bevontam őket, szinte életre keltek! Szombat délután ott sorakoztak a párnácskák a hűtőben, imádtam őket!
Vasárnapra maradtak az utolsó mozzanatok, amik igazán feltették az i-re a pontot - a tálca, a festések, a gyűrűk és persze az összeállítás!




Ahogy egymásra tettem őket, nem tudtam betelni a látvánnyal! Persze hozzátartozik, hogy nekem nagyon kedves ez a szín, ettől még inkább a szívemhez nőtt!
Éppen időben sikerült elkészülni a tortával és még pár kapkodós fotót készíteni róla!





Büszkén mutattam a tortát Ágota szüleinek és annyira örültem, hogy tetszik nekik is! Meg is beszéltük, hogy meglepetés lesz a menyasszony-jelöltnek is, nem mutatják meg neki előre, így igazi lett a meglepetés is!
A tortáról levettem a legfelső párnát, nehogy ledőljön, vagy elhúzza az egész építményemet - ezt az étteremben tették vissza rá. Azért izgultam, hogy minden rendben legyen vele - de ahogy itthon délelőtt díszítgettem, már láttam, hogy elég stabil - a látszat ellenére is! :)
Igen, ez most megint egy olyan torta volt, ami kellő kihívást adott és úgy érzem, sikerült megfelelnem ennek a kihívásnak. Ez motivál és úgy gondolom, hogy egész heti őrlődésemre sikerült magamnak megadnom a választ - igenis van értelme és fejlődőképesnek nyilvánítottam Gabit, a tortatanoncot! :)
Nagy-nagy izgalommal vártam a visszajelzést, hát jött is az üzenet, hogy tetszett és ízlett is mindenkinek, még az étteremben is csodájára jártak!


Nagyon-nagyon büszke vagyok erre a tortámra, bár nem tartom tökéletesnek - és ennek örülök a legjobban, mert igenis ott van még a motiváció és egyre magasabbra tudom tenni azt a lécet önmagam számára. Hát, ez az én mennyországom! :)

20 megjegyzés:

  1. alig mertem hinni a szememnek hogy ez tényleg torta.nagyon ügyes vagy!( :

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Dalma! Annyira különös, mert ahogy bevontam, már nekem se tűnt tortának! Pedig eléggé tisztában voltam vele, hogy az! :)))

    VálaszTörlés
  3. Őrületesen légies és fogalmam sincs, mitől stabil (ugye nem pakoltad tele fémvázzal??? viccelek no, tudom, hogy nem :) ), nekem a középső tetszik a leges-legjobban, mert a másik kettő csak legjobban. :D Eszméletlen szép!

    VálaszTörlés
  4. Dina, nincs benne fémváz, a tortát ráadásul nem is vajkrémmel töltöttem meg! Remélem, kapok olyan képet, amin látszódik felszeletelve is! :)

    VálaszTörlés
  5. Ízléses, színben, díszítésben!

    VálaszTörlés
  6. Császár Ágota2012. március 5. 18:43

    " Minden ember, minden apró mozzanat életedbe úgy került, hogy magad vonzottad oda. Az pedig, hogy most mit kezdesz velük, rajtad áll."
    Drága Gabi! Nem hiszek a véletlenekben. Veled találkoznom kellett. Lehet, hogy most giccsesnek tűnik, de az sem véletlen - legalábbis én így érzem - , hogy több mint 10 éve azt a műszőrme kabátot (bundát) megvetted. Igen! Arra a fekete-fehér "boci"mintásra gondolok. Így megmaradtál az emlékezetemben, így amikor "véletlen" rádtaláltam a facebook-on, nem kattintottam el. Ismerős volt az arcod, ezért kattintottam a blogodra. Milyen "véletlen", hogy találtam egy csokibarna-türkiz tortát..."véletlenül" ilyen dekort szeretnék az esküvőmön. És talán "véletlen" az is, hogy fel kellett, hogy hívjalak...mennyi véletlen. Mind3 torta amit eddig készítettél számomra nagyon fontos embereknek, fontos eseményekre készültek. Valóban kiálltad a "próbákat", rögtön éreztem, hogy nem kell, hogy tovább keresgéljek. Egyetlen cukrászda honlapját sem néztem meg attól a naptól fogva és valószínűleg még jó sokáig nem is fogom. Hihetetlen tehetség vagy!

    VálaszTörlés
  7. Szuper! Nagyon szép! Fényképen nagyon magasnak tűnik, de ahogy mellette könyökölsz kb. sejtem, mekkora lehetett. Ügyes vagy!
    Alkoss, ne gondolkodj!:)))

    VálaszTörlés
  8. Egyszerűen csodálatos! Gratulálok!

    VálaszTörlés
  9. Gabi életem......ez valami hihetetlen jó lett!!!!
    Annyira jó látni azt, hogy hétről hétre kiforrod magad és olyanokat teszel le az asztalra, amitől eláll az ember lélegzete...
    Nagyon büszke vagyok rád és tudod ....semmi negatív gondolat( mondom én ) mert nagyon sokra vagy képes még annál is többre mint hinnéd :D

    Szorítok neked és veled vagyok :)

    VálaszTörlés
  10. Ezt úgy hívják TEHETSÉG! Ez vagy van valakiben, vagy nincs... Benned ott van! Csak Te a gyötrelmesebb utat választod, belül marcangolod magad, vívódsz és töprengsz, így hajtod magad a tökéletes felé...
    Van ilyen?
    Nem tudom, és talán más sem...
    De hogy a Te zsigereidből árad valami, amit belegyúrsz a tortákba, az biztos! Érzi ezt mindenki, aki kapcsolatba kerül velük (még így virtuálisan is)!
    Gratulálok Gabi - szerintem már rég nem tanonc' :)

    VálaszTörlés
  11. Szuper lett, nagyon élethű! És igen, sokszor van, amikor az ember kifárad, és elgondolkodik, megéri-e...de amilyen szenvedéllyel te írsz a tortákról, ez nem kérdés...csak így tovább!!!

    VálaszTörlés
  12. Gabi!
    Félre a rossz gondolatokkal, amikor ilyen csodát teszel elénk:-))
    Nem hiszem, hogy van magasabb léced:-))

    VálaszTörlés
  13. Szia Gabi!
    Most már mindenképpen hozzá kell szólnom: ez fantasztikus!!!!!!!
    Eddig csak némán csodáltam a lélegzetelállító tortáidat vagyis műveidet. Nem akartam újra és újra leírni amit már előttem annyian h csodálatos a munkád!!! De most kikívánkozik belőlem h csodaszép!!!

    VálaszTörlés
  14. Kedves Gabi! Én már félve járok vissza hozzád, mert minden egyes látogatásom után úgy távozom, hogy ilyen csodákat én sosem leszek képes alkotni :) Egyszerűen fantasztikus. Minden elismerésem a tiéd!

    VálaszTörlés
  15. Én sem ismételném az előttem szólókat, hiszen senki sem vak, látjuk mind, mire vagy képes. Ideje, hogy most te is elhidd ;) (Amúgy szerintem is eszméletlen jó ez a torta és jó ötlet is!:)

    VálaszTörlés
  16. Na látod! Nincsenek véletlenek, ahogy Ágota is leírta. Valahogyan Te is megtaláltad az utad, a sorsod, ami szintén nem véletlen. Ehhez kellesz Te, aki minden egyes alkalommal kihozod a maximumot és valóban egyre magasabbra teszed a mércét. Fantasztikus vagy és én is nagyon-nagyon büszke vagyok Rád sok-sok dolog miatt, de ezt már mondanom sem kell! Én is veled vagyok és szurkolok és tudom és bízok benned, nagyon jó vagy és haladj tovább mindenféle negatív gondolat nélkül ezen a csodálatos úton! ;-)

    VálaszTörlés
  17. Ez gyönyörű, precíz, szépen, aprólékosan kidolgozott torta. Nem tudok szebbeket írni, mint az előttem szólók, úgyhogy csendben nézem csak...

    VálaszTörlés
  18. Most egy picit lélekbúvárkodni fogok. :))

    Tudod, Gabi, néha pont az ilyen negatív gondolatok kellenek ahhoz (csak nem szabad túl mélyre merülni bennük), hogy fel tudjuk magunkat szívni és kihozni magunkból azokat a dolgokat, amiket mindenki más lát rajtunk kívül, mi pedig csak remélni tudjuk, hogy tényleg rejlik bennünk valami különleges és azt a felszínre is tudjuk hozni. De szívünk mélyén tényleg tudjuk, hogy megvan az a plusz, amitől más lesz, mint bárki más alkotása, csak az a fránya kishitűség próbál elterelni néha az útról. De hidd el nekem és ahogy a többiek is mondják. Páratlan tehetség vagy és az út, amin jársz, az igenis helyes. Hidd el, hogy sokan hiszek benned és irigylik az elszántságod, a tehetséged és alkotásvágyad. Mi sem bizonyítja jobban ezt, mint az, hogy rengetegen szeretnek, hozzászólnak az írásaidhoz, csodálatukat fejezik ki és dicsérnek és egyre többen bújnak elő az anonimitás homályából, mert úgy érzik, hogy ezt már nem lehet szó nélkül hagyni. :))) Higgy magadban és a tehetségedben! Mert az vagy és ez tény. Ha belátod, ha nem, ha elfogadod, ha nem. S lásd, hogy mennyi új barátra és ismerősre tettél szert csupán egy év alatt (vagy akár a régiekről is beszélhetnénk), akik elismernek és felnéznek rád és arra, amit csinálsz. Hidd el, hogy ezen mélyebb időszakokban csak erre az egy évre kell visszatekintened és látni fogod azt, hogy mennyit kaptál emberileg és mennyit fejlődtél szakmailag. Ha bizonytalan vagy, akkor tekerd vissza a galériádat és mélázz el egy picit azon, hogy ez alatt a picit több, mint egy év alatt mennyi minden jó történt és mennyi mindent kaptál. Az is tény, hogy sikerért és a boldogságért keményen meg kell dolgozni, de ezt pont neked mondjam, aki nap, mint nap ezt meg is teszi?!
    Erre születtél, Gabi, hogy alkoss, hogy a kiteljesedésednek pedig pont a torta készítés az eszköze, az pedig mindannyiunk számára öröm. Hidd el, hogy amit csinálsz, az nagyon sok embernek örömet okoz (ha virtuálisan, ha valóságban) és ez hozza el a pillanatnyi mennyországot!

    Hidd el, jó helyen vagy és jó úton jársz! Szurkolok neked és sokáig szeretném még olvasgatni a bejegyzéseidet és nézegetni a szebbnél szebb tortáidat és ha egyszer úgy hozza a sors, akkor meg is kóstolni! :)

    By the way, ez a tortád is nagyon pazar! :)

    Csak pozitívan és csak előre bátran!

    S ne feledd: "Nincsenek lehetetlen álmok, csak belső korlátok, amivel megszabjuk, mi lehetséges és mi nem!"

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Arcika! Ezen még én is megkönnyeztem, olyan szépet írtál Gabinak!
      Én úgy örülök, hogy Gabit ismerem és egyre jobban megismerem, hiszen emberileg is nagy kincs!

      Törlés
  19. Köszönöm, Eszter! Nagyon aranyos vagy! :) Tényleg azokat gondolom, amiket leírtam és ilyennek látom Gabit (még ha személyesen nem is ismerem). :) S abban is biztos vagyok, hogy nagyszerű ember és azt gondolom, hogy nem csak ő, hanem az is, akinek ilyen nagyszerű barátja van, mint te. :)

    VálaszTörlés