2012. március 27., kedd

Esküvői torta zölddel


Minden tortámat nagyon szeretem és nagy-nagy szeretettel készítem őket, de úgy vettem észre, hogy az esküvői torták mások. Azoknál minden idegszálammal koncentrálok és picit még többet beleadok a lelkemből az egészbe.
Szóval komoly érzelmeket mozgat bennem egy esküvői torta megálmodása, kivitelezése, aztán pedig nehéz az elválás és több napig tart, mire "kiheverem" az egész folyamatot.
Renáta és Zsolt tortája közel két hónapi egyeztetés után készült el - nagyon sok tortát átnéztünk és bevallom, párszor alapjaiban változtattuk meg az elképzelést a tortát illetően, ráadásul a sok-sok felmerülő ötletet nehezen tudtam elképzelni az én stílusomban (ha egyáltalán elmondhatom, hogy létezik már tortastílusom). Az utolsó előtti héten változott a virág dekoráció - a kálához megálmodott tortát így teljesen átvariáltuk és fő irányvonalként a ruha jellemzőit jelenítettem meg a tortán a menyasszony ötlete alapján. Így a felső szint a dúsan hímzett, gyönggyel kivarrt mellrészét jelenítette meg, az alatta lévő a menyasszonyi ruha derékrészének húzott anyagát utánozza. A csipke pedig kifejezetten Renáta ötlete volt - én külön örültem, hogy rátehettem! Sőt, még némi zöldes tollon is elgondolkodtam, de végül azt már nagyon soknak találtam volna (hát igen, aki már látott, tudja, hogy imádom a tollakat, a pihéket). A vőlegény személyiségét pedig a zöldek élénksége és extravaganciája jelenítette meg a tortán.
Az esküvői csokorba rózsa és tulipán került - a tortán a rózsát jelenítettem meg, mindössze kettőt (igen-igen, imádom a szimbólumokat - bár a násznép előtt már nem is volt titok, hogy a kettő rózsa mellé egy csinos rózsabimbót is odatehettem volna, hiszen pocakban már velük volt babócájuk is).



Formában mindenképpen valami különlegeset akartam, ezen is sokat-sokat gondolkodtam. Legyen szögletes, vagy hogyan is lehetne különlegessé tenni? Az utolsó héten villant be a megoldás - Lengyel József tortái közül az egyik legkedvesebb számomra a formája miatt is közel áll hozzám. Mivel van egy tortaállványom, ahhoz próbáltam belőni a torta méretét. Mert ugye ez nem csak látványról szól, hanem fontos szempont, hogy finom is legyen és elegendő is. A lakodalom 90 fős volt, ehhez úgy gondoltuk, a 80 szelet elég lesz.
Az ízek, hát, nagyon igyekeztem finomságokat készíteni, a szokásos nem túl édes és Gabis ízeket adni. Így az alsó nagy torta kakaós piskóta volt, a töltelékben pedig sok-sok eper, málna, szeder és ribizli, tejszínes krémben. A következő torta diós volt - ehhez jól átpirítottam a diót, utána daráltam le. A piskóta és a főzött vanília krém is dióval gazdagodott, az extra pedig rumba áztatott aszalt sárgabarack volt. Szerintem kellően pikánssá tette az ízeket, amit még tovább fokozott egy kevés citrom. A legfelső és a minitorta pedig az én kedvencem, a mandulás-kókuszos krém, természetesen kakaós piskótával.
Most kicsiben újra átélhettem azt, amit tavaly a fekete-fehér tortánál - amikor összeállítottam és végre ott volt előttem, hát el sem mertem hinni, hogy ez valóban az én művem! Teljesen elbűvölt - bár ilyenkor még mindig ott van az izgalom, hogy vajon-vajon az ifjú pár mit fog szólni hozzá?
Ilyenkor nézegetem és kedvem lenne megölelgetni, megszeretgetni, mert akkora a boldogság!
Nem tudom megtagadni önmagamat - ennél talán letisztultabb lett volna a torta, ha a legfelső szint nem kap ennyi glazúr mintát, de engem gyönyörködtetett! Ráadásul ilyenkor úgy kell magam visszafogni, hogy ne pakoljak rá még több bigyót és bogyót.
Az utolsó ötlet pedig kicsit játékossá tette a tortát, némi diszkrét romantikát adott neki a "gyöngy gombsor". Ez volt a kedvencem rajta!



Nagy-nagy örömmel vittem a tortát, a vőlegénynek megmutattam, de szerettem volna, ha Renáta előtt meglepetés marad még a torta! Így másnap már izgatottan vártam Renáta visszajelzését! Nagyon örültem, hogy tetszett és képzeljétek, az utolsó szálig elfogyott a torta! Hát, ez nekem külön öröm volt!






Ráadásul én is kaptam egy nagyon kedves ajándékot, amit az ifjú pár készített saját kezűleg a vendégeknek! Igazi mézeskalács szívet a monogramjukkal! Azóta is nagy becsben őrizgetem a konyhában!


8 megjegyzés:

  1. Nagyon szép torta, a színek pedig külön kiemelik a báját! :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon elegáns, szép torta! Külön elbűvöl, hogy a csipke színe mennyire harmonizál a torta egyéb színeivel.

    VálaszTörlés
  3. Fantasztikus lett a tortád! De ezt már mondanom sem kell! Olyan, mintha egy katalógusból lépett volna elő. Olyan nagyon Gabis lett az igenis létező stílusodban! Imádom, ahogyan leírod és ahogy érezhető és ahogyan azt már tapasztaltam is, szinte tényleg eggyé válasz a tortával. Kívánom még, hogy sok esküvői tortát készíts el és külön köszönöm a bizalmadat is és azt is, hogy mindenki már előtt megmutattad nekem a tortát! ;-)

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörűséges tortát készítettél,el vagyok bűvölve.
    Az írásaidat pedig nagyon szeretem mert olyan átéléssel írod le,hogy ezáltal mi is ízelítőt kapunk a torta készüléséről.Az ízek is jól harmonizálnak,biztosan nagyon finom volt,hisz mind egy szálig elfogyott.

    VálaszTörlés
  5. Én azok a szerencsésk közé tartozok, akik meg is kóstolták a tortát. Nagyon finom volt.

    VálaszTörlés
  6. Jó hírt hoztam, nézz be hozzám! :)

    VálaszTörlés
  7. Szia!
    Gyönyörűek a munkáid! Gratulálok!
    Szeretnék tőled tanácsot kérni: az RKT recept alapján szeretnék egy traktor tortát készíteni a kisfiamnak. A pillecukor lehet házi, vagy bolti kell hozzá mindenképp? Köszönöm a választ. Sz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Szerintem tökéletesen jó hozzá a házi pillecukor is, hiszen ha megolvasztod (vagy tulajdonképpen meg sem dermeszted), akkor az is összefogja majd a gabonaszemeket!
      Jó szórakozást kívánok a tortához - és előre is boldog születésnapot az ünnepeltnek! :D

      Törlés