2012. február 7., kedd

Egy éves lett a blogom


Elfelejteni egy számomra nagyon fontos születésnapot, hát lehet erre mentség? Hiszen tegnap betöltötte első születésnapját a homoktorta blog! Tény, hogy -stílszerűen fogalmazva - hosszas vajúdás után született meg a blogom, az első néhány bejegyzésemet egy másik szolgáltatónál indított blogon publikáltam. Pár bejegyzés után pedig átköltöztem ide és köszönöm, most jól érzem magam itt! :)
Amióta csak megtanultam betűt vetni, azóta írogatok - nagyon, de nagyon sokat. Amikor felfedeztem a gasztroblogok világát, akkor nálam új dimenzió nyílt, mert olvasni is szeretek és nagyon érdekes volt számomra ez a műfaj. Olvastam gyönyörű főételekről, megbabonáztak a gusztusos fotók, a nyálam csordult a fenséges desszertköltemények láttán. Imádtam olvasni ezeket a blogokat és egyre biztosabban éreztem, hogy én is szeretnék egy ilyet elkezdeni. Ez a folyamat egy egész éven át tartott, látogattam hetente a blogokat - ráadásul "zugolvasóként" - azaz kommentelés és bejelentkezés nélkül. A sok csoda közül a tortás blogok fogtak meg igazán. Imádtam, hogy annyira különleges és annyira szép tortákat készítenek otthon, hobbiból. Persze, azt láttam, hogy nem egyszerű, de imádtam, ahogyan leírták az egész folyamatot. Talán csak azért, mert akkor még sokkal kevesebb volt az információm erről a témáról, de úgy tűnik, nagyon sokat változott rövid idő alatt a hobbi-blogger-tortakészítők világa. Eleinte szinte csak a bolti pillecukorból készült bevonómasszák létezése jutott el a tudatomig, nagy lelkesen ebből készítettem az első bevonómat és a műanyag flakonos (bocsánat, de) nagyon gagyi folyékony ételszínezéket használtam hozzá. Hogy az mennyire ramaty volt...
A blogom elindítása előtt egy év alatt hat tortát készítettem, hatalmas izgalommal, hatalmas előkészületekkel, hatalmas lelkesedéssel, hatalmas felfordulással. Utólag nagyon jót mosolygok magamon, mert annyit bénáztam. Mindezt azért, mert csak a számomra érdekes információkat voltam hajlandó felfogni. Vadul kísérleteztem és mentem a saját fejem után és egészen hajmeresztő ötleteim voltak. Soha nem jutott eszembe, hogy nem sikerülhet a tervem. Persze tényleg izgultam és kíváncsi voltam, hogyan sikerül a következő művem.
Ez a mai napig nem változott. Minden egyes tortánál elfog az izgalom, ahogy belemerülök és "tortásat játszom" (a blogom címe is erre a játékra utal, ahogyan egy gyerek süti a tortát a homokozóban, én is azzal az élvezettel játszadozom a konyhában). Aztán pedig kínok kínját élem meg addig, míg el nem jön a premier ideje - hiszen minden hajtépős feszültséggel eltelt óráért kárpótol az a mosoly, amit az ünnepelt arcán látok!


A leghálásabbak természetesen a gyerekek, az ő örömük páratlanul jól esik! Imádom, ahogy reagálnak a tortájukra. Amikor barátaim kérnek meg, hogy készítsek nekik tortát és személyesen nem láthatom a köszöntés perceit, akkor a legnagyobb türelmetlenséggel várom a visszajelzést, tűkön ülök! Ez még a mai napig sem múlt el, most is átjár az a kellemes és jóleső borzongás, ahogy erről írok!
Hálás vagyok és nagyon szerencsésnek érzem magamat, hogy rátaláltam a tortázásra. Van bennem alkotási vágy, de varrni, kötni, horgolni, vagy festeni, korongozni, stb. alkalmatlan vagyok. A helyzet az, hogy művészlélek vagyok. Ez nagyképűségnek is hangozhat, pedig ez egyáltalán nem áldás. Mert ez nem egy lehetőség, hanem egy kényszer, amikor valamiben muszáj kifejeznem önmagamat. Ha nem teszem, akkor fizikailag megbetegszem. Ráadásul nem is egy könnyen elviselhető tulajdonság ez. Hálás vagyok azért, hogy készíthetek tortákat, mert van kinek és hálás vagyok, hogy örömet adhatok ezzel másoknak. Hálás vagyok, hogy leírhatom és Kedves Olvasóim, hálás vagyok azért, hogy elolvassátok és kommentelitek a bejegyzéseimet. A leghálásabb azért vagyok, hogy mindezt megtehetem, mert vannak, akik támogatnak érzelmileg, akik meghallgatnak és elviselnek és elfogadnak engem ilyennek. 
Nagyon sok olyan határt léptem át az elmúlt évben, amiről előtte nem is hittem, hogy valaha képes leszek rá. Hatalmas élményekkel lettem gazdagabb, barátokat szereztem és én magam is sokat változtam. Bízom abban, hogy rátaláltam az én utamra.


Nagyon örülök, hogy ilyen nagyszerű évet tudhatok magam mögött és remélem, hogy a babakorszakból kifelé tartva egyre magabiztosabban lépdelve haladhatok tovább, remélem, hogy a fejlődés is megmutatkozik a blogomban, a tortáimban egyaránt. Sok-sok jelzés ellenére még maradok Gabi, a tortatanonc, hiszen úgy érzem, még számtalan tapasztalatot kell szereznem. Remélem, a továbbiakban is velem tartotok ezen az úton és hozhatok pár szép élményt, mosolyt Nektek is a blogbejegyzéseimmel!
Köszönöm Nektek!

36 megjegyzés:

  1. Kedves Gabi !

    Tiszta szívemből gratulálok neked az elmúlt egy évedhez és további sok sikert kívánok neked .
    Köszönöm a barátságod és a rajongásod a tortáim iránt és azt, hogy megismerhettelek! Nagyon kitartó és tehetséges tortatanonc vagy és még nagyon sok siker és csillogás vár rád a jövőben, de kérlek maradj mindig ilyen kedves és szimpatikus ember aki vagy!
    A tortáid és a blogod is nagyon sok változáson...inkább fejlődésen ment át ami mindenkinek példaértékű lehet....
    Te is hatással voltál rám..... nem áll be a szám :)

    Szóval sok sikert !

    VálaszTörlés
  2. Boldog Blogszülinapot! Kívánom, hogy még sok tortás élménnyel gazdagodj :)

    VálaszTörlés
  3. Gesztenye, nagyon szépen köszönöm a köszöntésedet és köszönöm, hogy itt vagy és velem örülsz!

    Józsi, Neked külön hálás vagyok! Nem is tudom elégszer, de főleg nem tudom elég kifejezően leírni azt, hogy mennyire örülök Neked!
    A tortám sikerét a szemekben tükröződő csillogásban mérem, nekem ennyi elég, a motiváció pedig a saját alkotási vágyam.
    Örülök, hogy hatással vagyok Rád, ez nekem nagyon pozitív visszajelzés! :)

    VálaszTörlés
  4. Tejszínhab, köszönöm! A lelkesedés megvan hozzá, ebből még számtalan tortaélményre futja! :)

    VálaszTörlés
  5. kedves gabi!

    és azt tudtad, hogy van olyan, aki a te egyévesedet olvassa ugyanolyan titokba - mint ahogy leírtad - anno te tetted másokéval? igen, hónapok óta követem a blogodat, élvezettel bújom a soraidat és gyönyörködöm a csodáidban. remélem, még nagyon sokáig ;-)

    boldog blogszülinapot kívánok sok-sok szeretettel
    boga

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Boga, örülök, hogy Te is itt vagy! Remélem, hogy a továbbiakban is meglátogatod a blogomat és találsz innen is inspirációt a legújabb hobbidhoz! :)
      Köszönöm jókívánságodat!

      Törlés
  6. Isten éltesse a blogodat még jó sokáig:):)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. BarBi, úgy legyen - én is remélem, hogy hosszú életű lesz az én blog-babám! :)

      Törlés
  7. Gratulálok, sok szeretettel!
    Írhatnék még valamit...hmmm... mit is, de azokat már megírtam 1-2 hónapos korodban.
    Ejnye-bejnye; ezt a tortatanoncot már mellőzhetnéd! (Ezt is írtam!) Nagykorú lettél, és tapasztalataid alapján is lehetnél simán TORTAMESTER!
    Aztán még: örülök, hogy megismertelek, és remélem találkozunk még "élőben" is.
    ...azért ha Győr felé jössz, (ami mostanában elég sűrűn előfordul "véletlenül") gondolj rám!
    Egyébként Férj nem féltékeny, hehe?! (ez csak vicc volt)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. M@rti, köszönöm! Talán Te vagy, aki a legtöbbször felemlegeti nekem ezt a tortatanonc témát, de látod, rendíthetetlen vagyok.
      Remélem, hogy valóban fogunk találkozni a jövőben is személyesen - bár a gyakori győri látogatásaim száma eddig összesen egy. De olvasod a gondolataimat, tervben van még néhány látogatás! :)
      Férj féltékeny-e? Ismer engem, teljesen helyén kezeli mindazt, ami velem történik! :)

      Törlés
  8. Kedves Gabi!
    Isten éltessen Téged és a blogodat is nagyon sokáig! Olyan jó volt (bár most is az) látni, ahogy egyre több leszel, egyre kifinomultabb, letisztultabb. Édes gyerektortákat és káprázatos felnőtt tortákat készítesz. Kívánom, hogy teljesüljenek az álmaid, oszd meg velünk az utad, csacsogj kedvedre, hiszen elbűvölő vagy, ezért szeretünk!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katuci, elmondhatatlanul jól esett a véleményed! Köszönöm a gondolatokat, amivel engem megajándékoztál! Nagyon köszönöm!

      Törlés
  9. Kedves Gabi!

    Habár én csak nem olyan rég csatlakoztam a nyilvánosan színre lépő és kommentáló olvasók közzé (korábban jómagam is a "zugolvasók" táborát erősítettem :))), de lenyűgöz a kreativitásod, az az elszántság és megfelési vágy, illetve tényleg az a gyermeki rajongás és izgalom (remélem ezt nem veszed sértésnek), amivel egy-egy alkotásod készíted. Jó magam is szeretem olvasni a bejegyzéseidet és azt látni, hogy tényleg bármire (szinte bármire) képes az ember, csak elhatározás kérdése és erre a te személyed és a blogod az igazi példa.
    Én is ezúton szeretnélek nagyon sok szeretettel felköszönteni és kívánom neked, hogy járd azt az utat töretlenül és valósítsd meg álmaidat, amelyeket elképzeltél magadnak!
    És végül, de nem utolsó sorban, köszi, hogy megosztod velünk a személyiséged ezt a darabját! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Arcika, nagyon örülök, hogy már nem csak "zugolvasó" vagy, mert nagyon sokat jelentenek nekem a hozzászólásaid! Komolyan, mintha a lelkembe látnál, néha az az érzésem! Nagyon örülök a közvetlen őszinteségednek is, az egyik legnagyobb értéknek tartom ezt a tulajdonságot!
      Köszönöm!

      Törlés
  10. Én is boldog blogszülinapot kívánok!! Csatlakozom M@rtihoz, szerintem is már jó ideje lecserélhetnéd a tortatanoncot tortamesterre, olyan gyönyörűségeseket alkotsz, egyik "homoktortád" szebb, mint a másik :)!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Maria, örülök a véleményednek - igyekszem a továbbiakban is új szépségeket hozni a blogba! :)

      Törlés
  11. Boldog blogszülinapot kívánok!Szívesen járok a blogodat olvasgatni, nézegetni, remélem, így lesz sokáig!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Marisz, nagyon örülök minden látogatásodnak, annak pedig különösen örülök, hogy gyakran hozzá is szólsz a bejegyzéseimhez! Tőled tanultam meg, hogy felejtsem már el végre a hibák felsorolását és kiemelését. Eleinte nagyon nehezen ment, de mindig eszembe jutott a véleményed és hát igyekszem is betartani, amit javasoltál! Nagyon szépen köszönöm! Remélem, a jövőben is vendégem leszel! :)

      Törlés
  12. Boldogságos Blogszülinapot!
    Köszönöm, hogy írod nekünk, köszönöm, hogy olvashatjuk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Cilee, én köszönöm, hogy írhatom és hogy olvassátok, nekem ez megtiszteltetés! :)))

      Törlés
  13. Boldog Blogszülinapot! Gratulálok a gyönyörű tortáidhoz!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Viki, nagyon szépen köszönöm! Örülök, hogy tetszenek a tortáim!!!

      Törlés
  14. Boldog blogszülinapot! Gratulálok az eddigi munkáidhoz, eredményeidhez, kitartást , kívánom, hogy még nagyon sok tortás élménnyel gazdagodj!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Angi, köszönöm! Bízom benne, hogy valóban sok tortás élmény vár rám - azt pedig kristálytisztán látom, hogy rengeteg kitartásra lesz hozzá szükségem. Szóval remélem, teljesülnek a jókívánságaid! :)

      Törlés
  15. Gabi,szivbol gratulalok azelso szulinaphoz!Kivanok meg minimum otszor ennyit.
    Nagyon orulok,hogy szemelyesen is megismerhettelek.Sajnalom,hogy ilyen messze vagyunk egymastol,de remelem egyszer sikerul osszehozni egy kozos torzazast.
    Szeretem a blogodat,az irasaidat,es csodalatra melto az atalakulas,amilyenne lettel az egy ev alatt.Maradj mindig ilyen <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szépen köszönöm!!! Én is nagyon örülök Neked, a sok-sok beszélgetésnek és eszmecserének! Azt hiszem, hogy nincs leküzdhetetlen távolság - csak szervezés kérdése az egész és összehozzuk a következő személyes találkozást és akkor már a közös tortázást is!
      Köszönöm az ötleteidet, a lelkierőt, amit felém sugárzol és a sok-sok segítséget és információt! :) Puszillak!

      Törlés
  16. Gratulálok első blogszülinapod alkalmából.Köszönöm,hogy megosztottad velem,velünk a csodás tortáidat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Lizi! Nagyon szépen köszönöm! Igyekszem a továbbiakban is olyan szép tortákat hozni, amik miatt érdemes a blogomat látogatni! :)

      Törlés
  17. Gabi, szívből gratulálok a blogod első szülinapjához. Nagyon örülök, hogy rátaláltam még szinte az elején, megfogott az a szenvedély, ahogy a motivációidról, a tortáid elkészítéséről írtál. Rengeteg érzelem van benned, és ezt a blogod is híven tükrözi. Remélem még sok-sok egyedi tortát láthatok tőled! Mindig maradj ilyen életvidám, amilyen vagy!

    VálaszTörlés
  18. Nagyon boldog születésnapot kívánok neked, a blogodnak és kívánok még rengetege boldog évet! Nagyon örülök, hogy közös hobbink révén megismerhettelek és a barátom lettél. Én tudom, hogy nagyon hosszú, boldog és sikeres út áll előtted. Rengeteg erőt, kitartást és csodálatosabbnál csodálatosabb tortákat kívánok Neked, te kis...kis.."tortanonc". ;-)

    VálaszTörlés
  19. Boldog blogszülinapot és további örömteli tortázást és blogolást kívánok!

    VálaszTörlés
  20. Gratula! :) Gondolom megtetted te is, de nézd meg az első (egy évvel ezelőtt posztolt) tortádat, és a mostaniakat. Döbbenetes, amin átmentél, pedig azok sem voltak amatőrök! Jövőre ugyanitt!! :))

    VálaszTörlés
  21. Gratulálok és még kívánok nagyon sok blog születésnapot! Nagyon csodálod vagyok, és csak ámulok és bámulok itt nálad.:) Olyan jó olvasni a bejegyzéseidet bár nem ismerlek személyesen mégis olyan mintha ismernélek. Csodálom a kitartásod és a tehetséged. Igazán kívánom, hogy mindig megmaradjon és még nagyon sok szép alkotást várunk tőled!

    VálaszTörlés