2012. január 26., csütörtök

Torta keresztelőre és esküvőre - egyben


Az előző hétvége győri eseményeit elmeséltem elejétől a végéig, de hozzá tartozik a történethez még egy eseményszál. Jó néhány hete hívott fel Detti, hogy keresztelői tortát szeretne erre a hétvégére. Persze rögtön mondtam, hogy ez a hétvége nem jó, mert elutazunk. Aztán ahogy tovább beszélgettünk, kiderült, hogy szombatra kell a torta és kiderült, hogy ez az alkalom nem csupán keresztelő lesz, hanem egyben esküvő is!
Ez a két információ már elég is volt, hogy nekem elszabaduljon a fantáziám és képtelen lettem volna nemet mondani. Az első ötlet elég vad volt. Ráadásul hangosan gondolkodtam, mondtam Dettinek, hogy mi lenne, ha a torta egyik oldala esküvőre, a másik pedig keresztelőre lenne hangolva? Ilyenkor nálam jön egy egészen másik dimenzió, a lila köd és nem tudok szabadulni az első gondolattól.
Bevallom, nagyon feladta a leckét, hogy teljesüljön az elképzelés (amire persze Detti áldását adta), de ugyanakkor ízléses legyen a megvalósítás.
De lányok, azért akármennyire is nem esküvő párti valaki, ha mégis rászánja magát a nagy napra, akkor már csak legyen egy igazi esküvői torta! Nagyon kedves emlék lehet, hogy a keresztelő mellett ezt az alkalmat is képviseli a torta a külső jegyeiben. Talán csak a saját esküvői torta mániámat vetítettem ki, de makacsul ragaszkodtam ehhez a gondolatmenethez.
Aztán a színek is sok fejtörést okoztak. A megkeresztelt baba kisfiú, ehhez mindenképpen társult nálam a kék szín. Ehhez pedig hófehéret tudtam elképzelni. A másik elgondolás az ekrü volt, finom barnás árnyalatokkal.
Sokat hezitáltam, míg a hófehér-kék-ezüst trió mellett döntöttem.
Aztán jött a forma. Milyen legyen? Kerek, szögletes? Legyen a hagyományos elrendezés szerint, azaz a nagyobbtól haladjon a kisebb felé a rétegezés. Persze beötlött a gondolat, hogy milyen jó lenne a fordított tortát elkészíteni! Komoly kísértést éreztem, hogy így legyen, de végül azért döntöttem a leghagyományosabb forma mellett, mert úgy gondoltam, hogy egy figyelemfelkeltő forma és a két téma már tényleg zűrzavaros összképet adott volna. Eddig gyakorlatilag nem készült nálam három szintes torta (kivéve egy pár mini tortát) tudtam, hogy különösen kell figyelni arra, hogy a torták teteje vízszintes legyen. Persze, kézenfekvő, de akkor is! A tortát 30-25-20 centi átmérőjű piskóták alkotják.
Ritkán sütök 30 centis, vagy annál nagyobb piskótát (igen, eddig összesen vagy ötször sütöttem ilyet). De rájöttem, hogy ezeket imádom a leginkább! Van abban valami különlegesen izgalmas, amikor egy ekkora tortát lehet megtölteni és nyújtani hozzá a bevonót. Konkrétan most is valami egészen különlegeset éreztem, ahogy rásimítottam a masszát és kezdtem elegyengetni. A bevonómasszát érezni a tenyeremmel, az felér a legnemesebb anyagok tapintásával. Egyébként is szeretem a kellemes anyagokat érezni a kezemmel, de a bevonómassza egészen a bűvkörébe kerített engem. Ekkora tortán nagyon élvezetes használni a simítókat is!
Vissza a témához! Mindenképpen akartam kiscipőket készíteni. Ehhez az Alan Dunn-féle masszát készítettem el, egy-egy arányú AD masszát és cukor bevonómasszát gyúrtam össze, így egy nagyon kellemesen használható anyagot kaptam.
A cipőcskék mellett végre bevethettem az egyik szilikon formámat, amivel gombokat készítettem és Eszter külön kívánságára került rá egy cumi is. (Utóbb kiderült, hogy ez aratta a legnagyobb sikert a gyerkőcök körében). Ja igen, egy kék színű kismackót is készítettem, szintén ebből a masszából.
A "keresztelős oldalra" került egy fehér és két rózsaszín pillangó is. Mivel Dettiéknek két kislányuk is van, mindenképpen szerettem volna, ha "ők sem maradnak le" erről a tortáról, ezek a pillangók nekik szóltak.
A torta tetején is csücsült két pillangó, ha már se nászpár, se monogram, akkor legalább így jelképesen kapjanak helyet a tortán az ifjú házasok! :)






Az esküvői oldalnál több elképzelésem is volt, sőt készítettem egy sor fantáziavirágot. Készült az eddigiekhez hasonló és mellettük még egészen más fazonokban is, de azok nem kerültek fel a tortára. Igyekeztem most is szem előtt tartani, hogy a kevesebb néha több, bár tudom jól, hogy a stílusom nagyon távol áll a minimáltól. De ez már tényleg sok lett volna (nem győzöm hangsúlyozni, hogy azért a két oldal alapvetően meghatározza a torta karakterét). Ami nekem nagyon tetszett, az a sok-sok rózsaszirom. Mert ez is jól összeegyeztethető az esküvők hangulatával.
Péntek estére (éjszakára) betöltöttem, bevontam a tortákat, elkészítettem az alsó és felső tortára ezt a hajtogatott anyag mintát, felragasztottam a cukorgyöngyöket. Nekem nagyon bejött és persze már most van ötletem, hogy legközelebb hogyan fogom használni.








Szombaton reggel időben keltem, hiszen még hátra volt a torták összeállítása, akkor kerültek fel a szalagok és a dekoráció, a virágok és az apróságok. Mellette pedig már előtte éjjel sem tudtam aludni, annyira vártam a győri kiruccanást! Mindemellett még szombat reggel a készülődés, csomagolás, bolt, elvittük a tortát megmutatni Dettinek és leadtuk az étteremben, ahol volt a vendégség. Utána rohantunk Eszterékhez, hogy időben el tudjunk indulni. Zűrös egy reggel volt, az pedig maga a csoda, hogy alig 20 percet késtünk - bár engem minden egyes perc késésem szokott bosszantani, most igyekeztem ezen túltenni magam, hiszen így is 9 után nem sokkal már úton voltunk Győr felé.
A szombaton este a nagy találkozás izgalmait egy "emlékezetes" vacsora mellett beszéltük át négyesben. Közben pedig hatalmas türelmetlenséggel vártam a visszajelzéseket a tortáról. Igen, nagyon kíváncsi voltam, hogy tetszik-e és ízlik-e? Elmondhatatlanul jó érzés volt, amikor jött az infó az én drága, fogadott Kisöcsémtől, hogy tetszik és ízlik is! Persze ő már többször is tesztelte a gyümölcsös és a kókuszos-mandulás tortáimat! :)
Mikor már tudtam, hogy bemutatásra került a torta, akkor képtelen voltam visszafogni magamat, az újdonsült és nagyon okos telefonommal készített (nagyon rossz fényviszonyok között készült) fotókat megosztottam Facebook-on. Szándékosan nem írtam, hogy ez a két torta egy. Annyira, de annyira meglepődtem a sok-sok lájkon és nagyon örültem is a sok-sok hozzászólásnak!
Persze most is úgy látom, hogy jó ez, de azért szeretném, ha még jobb lenne! Főleg azon a napon nem éreztem túlságosan különlegesnek az én szerény alkotásomat, hogy egész délután Lengyel József  - Esztert idézve - éneklő és táncoló tortakölteményeit csodáltam. :)

16 megjegyzés:

  1. Mit is mondhatnék,...már hogy valami újat is, hisz ez is épp olyan Gabisra sikerült, mint a többi!!!
    Egyedi mint bármelyik műved, és a kezed nyomát eggyel több kincs őrzi:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Nagyon örülök, hogy tetszik! Eleinte elég "perverz" ötletnek tűnt ez így, de tulajdonképpen beleillik a tortáim sorába! :D

      Törlés
  2. Gyönyörű! A rovátkákat ott a gyöngyök alatt/ mellett mivel készítetted?

    VálaszTörlés
  3. A fekete-fehér csodatorta után ez a kedvencem a tortáid közül.
    Annyira elegáns és ötletes :) Az esküvői oldalon lévő mintáról mindig egy tüzijáték jut eszembe. Gyönyörű :)

    VálaszTörlés
  4. Annyira jó volt olvasni még azok után is, hogy már láttam is róla fotókat és a történetet is. Nagyon tetszett elejétől kezdve az ötlet, hogy egy tortán valósítod meg az eseményeket. Nagyon jól sikerült, szuper az összhang, olyan szép lett! És külön köszönet a cumiért, a kedvemért! :-) Imádlak! :-)))

    VálaszTörlés
  5. Gabi!

    Nagyon-nagyon szép és finom volt a torta. És képzeld már egy csomó nem fb-os munkatársamnak is megmutattam a képeket, és mindenki elolvadt a művedtől......csodálatosan gyönyörűséges!!!!!!!!! Csak így tovább! Szné Erika

    VálaszTörlés
  6. Ez a sok gyöngyös megoldás valami pazar. És a hulló szirmok is nagyon tetszenek, de leginkább az, hogy megint sikerült egy olyan tortát alkotnod, amit bármilyen irányban forgathatsz, akkor is szép. :)
    Most már lassan ezt a "tanonc" jelzőt tessék lecserélni, mert nem méltó ez hozzád. Még hogy tanonc? Pffff. Bármelyik cukrász megirigyelheti ezt a precíz kidolgozást és átgondolt koncepciót. Profi munka.:)
    Gratulálok! Nagyon ügyes vagy! :)

    VálaszTörlés
  7. Helyesebben nem egy tortát, hanem kettőt. :)Akármelyiket is nézem, mindkettő egyedi és gyönyörű! :)

    VálaszTörlés
  8. Szia Gabi!
    Nagyon jó lett a húzott anyag a gyöngyökkel és a cumit is tényleg kár lett volna lehagyni...
    Beépíthető állványt használtál vagy tortapálcákkal támasztottad alá az emeleteket? Nekem is kellene júliusra egy hasonló, 3 emeletes tortát készítenem, de még hezitálok a beépíthető állványon. Nem nagyon akaródzik a használata, az egymásra építéstől pedig rendesen parázok. Mégiscsak menyasszonyi torta, tökéletesnek kell lennie....
    Mik a tapasztalataid ez ügyben?

    VálaszTörlés
  9. Köszönöm Nektek a hozzászólásokat! :)
    Szilvi, a tortákat tortadobra tettem, de a legjobb verzió az a megfelelő méretre vágott plexi lap lett volna talán. Nem szoktam merevítéseket és elválasztó lapokat sem használni - de most én is úgy voltam ezzel, hogy legyen tökéletes. Meg azért a három emelet már elég súlyos volt. Az alsó tortába öt, vagy talán hat, a középsőbe pedig négy vastagabb szívószálat szúrtam.
    Most működött a dolog, de a körülmények is nekem kedveztek - hiszen nem is kapott meleget (mint nyáron).
    Szóval nyáron mindenképpen valamit ki kell találni a merevítésére szerintem! :)

    VálaszTörlés
  10. Csodás - mint a többi tortád! Művészi!

    VálaszTörlés
  11. Szia Gabi!
    Már csak egy, lehet, hogy igen butácska kérdésem lenne...
    Mi az a tortadob? Soha nem hallottam még ezt a kifejezést..
    Mindent köszi, előre is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szilvi,ez egy egy centi vastag, ezüsttel (vagy arannyal) bevont tortatálca. Van róla fotó egy régebbi bejegyzésemben itt:
      http://homoktorta.blogspot.com/2011/10/eskuvoi-torta-valora-valt-alom-i-az.html

      Törlés
    2. Már láttam sok ilyet, de nem tudtam, hogy ez a neve... Megint tanultam valamit...
      Ezt és a szaténsprayt ott a szegedi cukrászdiszkontban szerzed be vagy valahonnan rendeled? Egyébként itt a környékünkön csak ez az egy cukrásznagyker van, vagy tudsz esetleg másikat ajánlani?
      Köszi!

      Törlés
    3. Szilvi, általában a cukidiszkontban vásárolok - ezt az ezüst spary-t is ott vettem. De nem túl gazdaságos, mert másfél flakonnal fújtam rá az esküvői tortára, az ára meg eléggé csillagászati. (de a lüsztert "szárazon" nem lehet ennyire finoman és egyenletesen eloszlatni a felületen...)
      Egyébként pedig, ha valami nincs a cukidiszkontban, akkor megrendelik (ami azért jó, mert nem kell szállítási ktsg.et fizetni, mint a netes rendeléseknél). Na, ez már tiszta reklámnak tűnik, de nem az akart lenni - csak ez a lehetőség nekem nagyon szimpatikus! :)))

      Törlés
  12. Csodaszépek!!! Szerintem a legszebb két tortád! (bár én a hármas párna tortádba vagyok szerelmes első pillantásra!! :))

    VálaszTörlés