2012. január 4., szerda

Hoki mez torta


Sok-sok torta készült nálam karácsonytól szilveszterig. Mivel nem vagyok egy karácsony-rajongó, így örültem is, hogy lesz mivel eltöltenem az ünnepi időszakot. 12 nap alatt 16 torta készült nálam, mind igazi kihívás volt és nagyon élveztem őket elkészíteni. Tipikusan az az időszak volt, amikor két végén égettem a gyertyát, tortázás, családi ebédek, baráti összeülések, traccspartik, hajnalba nyúló csocsózás - csak, hogy párat említsek. Így szilveszter napjára már ijesztően néztem ki, beütött a krach és megállapíthattam magamnak a diagnózist: arcüreg- és középfülgyulladás (ismerősek, sajnos...).
Így ezek a napok már nem tortázással, hanem rekreációval telnek - igyekszem emberi formába hozni magam és mielőbb meggyógyulni.
Persze nem nagyon bírok magammal, így most jött el a bejegyzések megírásának ideje!
Most egy olyan tortát mutatok, amit még karácsony előtt készítettem. Enikő most is nagyszerű ötletekkel készült, ezúttal keresztfia 20. születésnapjára. Először - a karácsony apropóján - karácsonyfás tortát képzelt el. Örültem is neki, mert így tulajdonképpen lett volna legalább egy karácsonyi témájú tortám. Végül teljesen irányt váltottak. Andris, az ünnepelt már 5 éves kora óta jégkorongozik. (Talán még emlékeztek az úszóbajnok tortámra - amit az ő húgának készítettem - ők ilyen sportos tesók!). Innen jött az ötlet, hogy a hokis mezét tortásítsam meg - rajta a nevével és a számával.


Nem lett az eredeti pontos mása, mivel valójában a neve (vezetékneve) a mez hátulján van. Én Andrist írtam rá - szerintem ezektől a részletektől lesz igazán személyes és egyedi egy torta. Enikőék átküldték a fotókat a mezről, nekem már semmi más feladatom nem volt, mint elkészíteni azt tortából. A mezre rákerült a 8-as szám, az ünnepelt száma. Akartam, hogy szerepeljen valahol a 20-as szám is, de a tortán már sehol nem tudtam volna elképzelni. Így jött az ötlet, hogy a torta tálcájára írom rá! Előtte nap, egy másik tortánál pattant ki hasonló az eszemből - arról is írok! Hű, annyi torta-történet van most bennem - csak legyen aki elolvassa! :)
Belül nagyon csokis torta volt - imádom, amikor az igazi kakaóillatot érzem a piskótán, na meg hozzá a töltelék is passzol, nem túl édes, lehetőleg nem túl tömény csokoládé.
Mivel a torta maga egyszerű, így különös hangsúly van a színeken - igyekeztem eltalálni a megfelelő színárnyalatot - a visszajelzésekből tudom, hogy ez sikerült is!
Előbb a világos kékre színezett masszával vontam be a mezt és a két ujj-részt, majd a kinyújtott fehér bevonómasszából vágtam ki a lángnyelveket. Ezeket felragasztottam és sötétkékkel megfestettem. Kapott némi varrás mintát is, meg persze a nyolcas számot.


Élmény úgy tortát készíteni, hogy ilyen szép és kedves visszajelzéseket kapok - Enikőéknek készült már néhány torta és mindig hatalmas élmény, amikor írják, hogy tetszett/ízlett nekik amit készítettem! Köszönöm Nektek!

4 megjegyzés:

  1. Hogy ez mennyire jó lett :))))) Nagyon tetszik, ügyi vagy :)

    VálaszTörlés
  2. Hát ez a torta nemcsak Enikőéknek tetszik, de nekem is, nagyon!
    Hanem az egészségedre jobban kellene ügyelned!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szuper! és nyugodtan írd csak a többi történetet is, lesz aki elolvassa! :)

    VálaszTörlés
  4. Zita, örülök, hogy tetszik! Úgy gondolom, hogy nagyon látványos torta ahhoz képest, hogy viszonylag könnyen elkészíthető! :)

    Marisz, köszönöm! ...és igyekszem magamra jobban vigyázni, most érzem is, hogy rendesen túllőttem a célon!

    Dia, kérésedre már itt is a következő bejegyzés! :)))

    VálaszTörlés