2011. december 26., hétfő

Rózsaszín torta - kicsit másképpen










Minden torta, amit eddig készítettem a szívem csücske. Hiszen abban az időben, amit az elkészítésével töltök, kizárólag az a torta létezik, kicsit megszűnik a világ és csak erre figyelek. Azalatt csak az a torta létezik és igyekszem beleadni minden lehetséges módon a legtöbbet, ami tőlem telik. Persze a fantáziámnak határt szabnak a képességeim - bár egyébként teljesen egyet értek azzal, hogy amit emberi elme el tud képzelni, azt meg is tudja valósítani! :)
Ez a mostani viszont még inkább a szívem csücske!
A héten "beesett" ez a torta, így sok időm nem is volt arra, hogy előre megtervezzem. Most nagyon örültem annak, hogy teljesen szabadkezet kaptam, ahogyan megbeszéltük, hogy mikorra és mekkora legyen a torta, nekem már rögtön beugrott egy színkombináció. Hétvégén készítettem egy halovány rózsaszín Hello Kitty tortát, apró fekete golyókkal tettem kontrasztosabbá. Mivel egy nyolc éves kislánynak készült, nem akartam még inkább feketével megvadítani az összképet - pedig eljátszottam a gondolattal, hogy mennyire passzolna a rózsaszínhez a fekete!
Hát, most itt volt a ragyogó alkalom - nagyon halvány rózsaszín alapot képzeltem el, végre használhattam a csipkét, amit pár hete vettem. Előkerültek a fekete szatén szalagok is.
Ha már kreatívkodásról volt szó, hát egy elég extrém forma megvalósítása jutott eszembe - egy nagyon vékony tortarétegen egy ferde torta. Az alsó réteget két vékony lap piskóta és egy sor töltelék adja. Most kombináltam a kedvenc kókuszkrémemet a legújabb kedvencemmel, a főzött csokoládé krémmel, mindkettőt nagyon könnyűre készítettem - talán túl lágy is volt, ez nehezítette a ferde torta faragását.
Utólag belegondolva rengeteg olyat próbáltam ki, ami nekem teljesen újdonság. Az összkép nagyon mozgalmas lett, a torta formája miatt, plusz a fantázia virágom elhelyezése és a lágyan leomló fodrozódása miatt. Néhány vékonyka fekete inda is került a tortára. Elkészítettem egy második virágot is, mert úgy éreztem, valami hiányzik még - végül ez mégsem került fel. Helyette néhány cukorgyöngyöt raktam a felső tortára.
Az utolsó motívum, ami szerintem a pont az i-re, az a toll volt. Csak reménykedni tudtam, hogy az ünnepeltnek is bejön a tollas torta! Ezeket egy drót segítségével fogtam össze és a virágba szúrtam.
Kissé nagyvilági lett az összhatás, a halovány alapszín egyszerre volt ártatlan és buja, ezt a csipke még tovább fokozta.
Ez volt a harmadik ferde tortám, talán kezdek megbarátkozni a bevonásával, bár az egyik oldalán még volt egy-egy gyűrődésnyom - de vállalhatónak tartom ezzel a hibával együtt is.
Nagyon örültem, hogy a viszonylag kötött témák közben akadt ez a torta, ahol alkothattam kedvemre! Mert ez is olyan igazi Gabis torta lett! :)

11 megjegyzés:

  1. Csodaszép lett!
    Olyan szépeket alkotsz, eszméletlen.
    És komolyan öröm olvasni, hogy mennyire rajongsz a tortázásért...fáradhatatlanul..:-)

    VálaszTörlés
  2. Nekem is a bujaság jutott róla eszembe :))

    Mesélj erről a csipkéről mmég egy picit :))

    VálaszTörlés
  3. Gabi!
    Imádom a tortáidat!!!Nálunk már-már családi eseménnyé vált a bejegyzéseid olvasása. Öcsi is szívesen megkóstolná a kókuszos-csokis tortát.Komolyan már várom a saját szülinapomat,mert ilyenkor mindig az aktuális tortádra mondom,hogy én is ilyet szeretnék!!!!
    Puszi: Simon - Jójárt család

    VálaszTörlés
  4. Mindenképpen nagyon Gabis a torta! Imádni való! Olyan igazi csajos és tényleg egyben nagyon buja is. Érdekes elképzelés a vékonyabb alj és a magasabb ferde emelet, de nagyon bejön. Akár egy szexi harisnyatartó, vagy valamiféle fehérnemű! :)

    VálaszTörlés
  5. Igazán elegáns tortát alkottál megint! :) Ilyenkor mindig az jut eszembe, hogy ha látná minden egyes cukrászda, hogy mit lehet kihozni szeretettel és odaadással némi élelmiszerből, bizony a cukik minimum 90%-ának be kéne zárnia, vagy elsüllyednie szégyenében. Ha minden édességüzlet csak fele-ekkora igényességgel állna a dolgokhoz, sokkal méltatottabb lenne ez az elpunnyadt iparág! :) Puszim!

    VálaszTörlés
  6. Remekmű - akár a többi tortád!

    VálaszTörlés
  7. Ezt már nem is lehet tovább fokozni...
    :-)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon szuper lett! Amikor megláttam, a 20-as évek madamjai jutottak eszembe a francia divatú ruháikban...
    szuperül beillett volna oda is egy szülinapi bulira :-))

    Gratulálok!

    Lehetne egy kérdésem?
    Ha jól emlékszem, te írtad, hogy mennyire szereted a karamellkrémet... Azóta is foglalkoztat a gondolat, hogy ki kellene próbálni... Hogyan készíted? Cukorból, netán sűrített tejből?
    Köszi

    VálaszTörlés
  9. Nagyon örülök, hogy Nektek is tetszett a tortám! Köszönöm a visszajelzéseket!
    Reni, már én is várom a szülinapodat - remélem, akkorra sikerül olyat kitalálnom, ami aztán tényleg a kedvenced lesz majd!
    Dina, nyilván a cukrászdáknál az idő is komoly befolyásoló tényező, na meg ameddig kielégítő a kínálatukra a kereslet, addig miért változtatnának rajta. Szerencsére vannak kivételes cukrászdák és cukrászok - remélem idővel a fizetőképes kereslet is csak az ilyen cukrászdákat fogja megcélozni!
    Szilvi, a karamellkrémről írtam bővebben mailben! :)

    VálaszTörlés