2011. december 4., vasárnap

Fodros torta - stíluspróbálkozás







 Már sokadik tortámat készítettem Nóriéknak, aminek nagyon örülök. Minden torta után jön is tőlük a visszajelzés, hogy finom is volt, tetszett is! Szóval öröm nekik tortát készíteni!
Amikor legutóbb beszéltünk, akkor csak annyit mondott, hogy neki erre a szombatra kell egy torta. Csütörtökön, amikor pontosítottuk, hogy pontosan kinek lesz és milyen, akkor mondta, hogy anyukájának lesz a születésnapja (bevallom, először úgy gondoltam, hogy kisfiuk első születésnapját ünneplik ezen a hétvégén). Én magam lepődtem meg leginkább, amikor hirtelen rávágtam, hogy legyen barna és arany! Pedig legutóbb mennyire nehezen sikerült összeállítani a fejemben ezeket a színeket egy tortán!
Persze a dologhoz hozzá tartozik, hogy múlt héten bevásároltam az én tortás hobbimhoz. Vettem új anyagokat a fotózás hátteréül, feketét, fehéret és ekrüt. Engem beengedni egy méteráru boltba - szerintem jót mosolyogtak rajtam, mert elég sokáig nézelődtem. Annyi kellemes tapintású anyag volt, ilyenkor mindig erős a késztetés, hogy megfogjam, megsimogassam, de legalább megérintsem mindegyiket. Mikor már fizettem volna, akkor találtam szép csipke és fodor szegélyeket, meg csokoládébarna selyemszalagot. Az esküvői tortán láttam, mennyire elegánssá varázsolja a tortát a szép szalag.
A beszerző körutamon vettem szép papírokat a tortatálca bevonásához, hiszen be kellett lássam, hogy egy jól megválasztott szín a tálcán még inkább kiemeli a torta jellegét. Van amihez passzol az én csipkés arany tálcám, de van olyan torta, ahol utólag már nem találtam túl jó választásnak. Remélem, majd igazoljátok a jövőbeni tortáimnál, hogy jó volt az elképzelésem.
Szóval most itt volt az én arany tálcám, a barna szalagom és a csokoládé színű organza fodrocskám. Adott volt a torta: hófehér színű (belül egyébként kakaós piskóta karamell krémmel). Először rózsákra gondoltam, sőt el is kezdtem gyártani egyet. De legbelül ott motoszkált bennem, hogy az ehető rózsa is akkor szép, amikor (szinte) úgy néz ki, mint az igazi. Na jó, ha nem tudok olyat készíteni, ami úgy néz ki, mint az igazi, akkor legyen olyan, ami egyáltalán nem néz ki igazinak.
Ahogy nézegettem a tortát, már rajta volt a szalag és a fodor, annyira formás volt az egész, annyira szabályos és annyira egyszerű. Tulajdonképpen már így is teljesen odáig voltam a tortámért. Ami nálam nagy szó és nagy ritkaság. Ahogy néztem, egyre csak úgy tűnt, mintha nem is én készítettem volna - nagyon tetszett. Hát igen, a stíluspróbálgatásban ez mindenféleképpen fontos állomás. Talán néhányan sejtitek is, hogy honnan jött (mit jött, folyamatosan árad onnan) az inspiráció!
Végül azért ennyire minimál stílusúra nem fogtam. De szívem szerint csak egyetlen jó nagy virágot tettem volna rá. Kísérletezésnek nem ez volt a legjobb időpont, szóval kötöttem egy kompromisszumot magammal - lett három virág (na, mert a kettő együtt megint csak nem tetszik nekem). Nagyon egyszerű fantáziavirág, de látványos - ehhez köröket szaggattam ki és az orsó alakú modellezővel elvékonyítottam/hullámosítottam a körök széleit. Egyre csökkenő átmérőjű körök alkotják a virágokat. Belül a bibék helyett cukorgyöngyöket tettem.
Készült néhány inda és került rá néhány cukorgyöngy még. A virágokat arany lüszterrel kentem át.
Voile - kész volt! Én meg csak nézegettem, csak gyönyörködtem benne - teljesen lenyűgözött. Tényleg, mintha valaki más tortáját nézegettem volna.
Amikor fényképeztem, akkor még a nap is kisütött - végre, már nagyon hiányzott!

11 megjegyzés:

  1. Letisztult és elegáns. Nekem nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörű ez a tortád! (Ahogy a többi is...)

    VálaszTörlés
  3. Megvan a következő védjegyed! :))) Nagyon szép, és imádom ezeket a virágokat!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szép, profi munka! :)

    VálaszTörlés
  5. Gabi,javítsd ki mostmár légyszíves a "tortatanoncot":)Te mesterműveket készítesz!!GYönyörű ez is!

    VálaszTörlés
  6. Gyönyörű lett! Imádom azt a fodrot az alján na meg az egész tortát! ;-)

    VálaszTörlés
  7. Gabis színei vannak, rögtön ráismernék a kezed munkájára, a stílusodra akkor is, ha nem lenne "aláírva".

    VálaszTörlés
  8. Gabi drága...ez ismét nagyon eredeti lett. A színek és a virágok tökéletesen illenek egymáshoz, az összképről már nem is beszélve!
    nagyon ügyes vagy és nagyon szépen alakulnak a munkáid. Egyre kidolgozottabbak, és kifinomult érzékkel készíted őket......
    GRATULA

    VálaszTörlés
  9. Végre nem szóltad le magad!!!
    Ez fejlődés!!!
    :-)
    Nagyon jók a színei, meg az egész nagyon tetszik!
    Vigyázz! A gyöngyök és az indák függőséget okoznak!

    VálaszTörlés
  10. Muszáj volt benéznem Hozzád, mikor megláttam a tortádat vmelyik bloglistán. Elképesztően gyönyörű. Elegáns, letisztult. Gratulálok:)

    VálaszTörlés
  11. Engem is teljesen lenyűgözött!

    VálaszTörlés