2011. december 2., péntek

Bukósisak torta fázisfotókkal, avagy közös tortázás Ildivel




Arról már meséltem, hogy olyan túl hosszú múltja még nincs az én tortakészítő hobbimnak, de Ildivel már szinte az elejétől beszélgettünk arról, hogy egyszer készítünk közösen egy lófej tortát. Ez még jóval azelőtt volt, hogy Eszterrel és Andival meg is valósítottuk első lovas tortánkat.
Ildi a mi kis csipetcsapat-baráti társaságunk tagja, a sok-sok születésnapi, szilveszteri és ilyen-olyan alkalmakból szervezett összejöveteleinken túl még egy rendkívül jól sikerült közös nyaralást is megejtettünk. A másik, amit még fontos megemlíteni, hogy párja, Ati születésnapjára nem tudtam tortát készíteni - ez pont az a zsúfolt hétvége volt, amikor még unokaöcsém születésnapjára sem tudtam bevállalni a Thomas tortát. Akkorra egy bukósisak alakú torta volt tervben, hiszen Ati imád motorozni.
Most nagyon jó alkalom adódott arra, hogy összejöjjünk elkészíteni végre a közös tortánkat - hiszen Ati hat hét után végre hazajött ma hajnalban. Meg is beszéltük, hogy Ildi csütörtökön átjön, addigra én elkészítem a piskótát és a tölteléket, aztán együtt töltjük, faragjuk, bevonjuk és díszítjük.
Ildi megérkezett, hozott egy doboz gyümölcsöt és neki is láttunk a "munkának" .

Az ünnepélyes első vágás :D

A faragás előtt Ildi felrajzolta a formát
Piskóta-szabászat
Bogyós gyümik

Fincsiség

Itt még reméltem, hogy megmarad a forma

Ezek alapján dekoráltunk

Kitakartuk a fehéren maradó részeket
Gömbölyű felületen párhuzamos csíkok - izgi

Jókat nevetgéltünk


Fújás után, a sablonok nélkül

Készülnek a piros részek

Dekor by Ildi

A fekete alapon erőteljesen kéknek tűnik a begyúrt feketém...

A bukósisak hátulról, félkészen

Festés

Festés közelről


Utolsó mozzanatok

Formázás

Lakkozás

Csillogó vadonásúj bukósisak Atinak! :)

Ünnepélyes átadás :)
Mi hárman!

Attila szereti a grízes dolgokat és szereti az epres-málnás dolgokat, bár végül épp csak eper nem került bele, hanem piros bogyós gyümölcsöket rétegeztünk. A grízes töltelék pedig elég lágy lett, így muszáj volt zselatinnal megfogatnom (pedig én azt mennyire szívesen mellőzöm, ha csak lehet). Szerintem nem volt elég ideje átdermedni, vagy az új tejszín volt túlságosan makacs, lényeg a lényeg, hogy lágy lett az egész, a formásra kifaragott bukósisak pedig rendesen deformálódott. Cserébe viszont mennyei finom volt! Mindenképpen tökéletesítenem kell ezt a tölteléket, mert jujj, de nagyon ízlett!
Ekkor nagyon jól jött, hogy ott volt Ildi és lenyugtatott, hogy higgyem el, jó lesz.
Meg kell említenem, hogy Ildi egy hős, ugyanis második hete eliminációs diétán van. Ez nagyon leegyszerűsítve annyit takar, hogy három hónapig nagyon korlátozott számú élelmiszert ehet/ihat, egyetlen falat vétkezés sem fér bele. Ennek a célja, hogy kiderüljön, mire allergiás. Nekem is volt szerencsém ehhez, lelkileg nagyon megterhelő mindezt végigcsinálni... Ildi pedig lelkesen gyártotta a tortát Atinak, úgy, hogy közben ebből egy gondolatnyit sem ehet.
Miután túljutottam a torta deformálódásán, meg tudomásul vettem, hogy emiatt a bevonás se lett tökéletes, kezdtük a dekorálást. Ami úgy kezdődött, hogy megkerestük neten a konkrét bukósisak fotóját és elemezgettük. Második alkalommal volt kezemben az airbrush, Ildi készítette a sablont, amivel kitakartuk a fehéren maradó részeket, ráillesztgettük és indult a fújás. Hű, nagyon látványos lett a végeredmény! :)
Aztán Ildi kinyújtotta a piros masszát és kivágta a lángnyelv-szerű díszítőelemeket, közben készítettem a fekete "plexit" és ketten benéztük, mekkora legyen és jól áll-e.
Előre és felülre került levegőző nyílás (ööö, vagy nem is tudom már a nevét ennek), felkerültek a piros minták. Nézegettük, de akkor még eléggé üreske volt. Így kitaláltuk, hogy kerüljön rá a Marushin felirat, ezt szintén Ildi kivitelezte. Marcipán modellező eszközzel "karcolta" bele, valamint ugyanígy az oldalára a mintákat és a piros japán feliratot.
Ezzel az eszközzel szinte úgy lehet dolgozni, mintha ceruzával rajzolnánk - Ildinek pedig nagyon jó kézügyessége volt, simán szabadkézzel rajzolt és írt. Végül pedig - hogy ne vigyük el túlságosan a fekete irányába az összképet - ezüsttel festette át a feliratot és a bukósisak oldalán a mintázatot. Konkrétan csak kezébe adtam az eszközöket és kevertem neki a festéket, meg adtam az ecsetet és instruáltam - ő pedig nagyon kreatívan, ügyesen és színtiszta élvezettel díszítette a bukósisakot! Komolyan, élmény volt vele együtt készíteni ezt a tortát. Egyébként Ildi jelenleg műkörmös tanoncként gyakorolja a dekorálást, miniben - szerintem ez tökéletesen látszódik azon, hogy milyen szépen mintázta meg a sisakot.
Szóval közösen tortázni jó móka - pedig előtte Ildi állította magáról, hogy miatta biztosan nem fogunk gyorsabban haladni! Pedig szerintem - ha sokkal gyorsabban nem is haladtunk, de a végeredmény nagyon tuti lett! Már legszívesebben csütörtök este közzétettem volna a fotókat!

A minta

A végére pedig egy apróság, úgy tűnik, hogy hamarosan motoros témában fogok készíteni tortát, mégpedig egy jótékonysági árverésre. Dina keresett meg közös ötletelésre - aminek nagyon örülök. Bár konkrét ötletekkel segíteni nem tudtam, de szeretnék én is részt venni a kezdeményezésében. A részletek tekintetében még eléggé képlékeny a dolog, de azt hiszem, egy bukósisak tortát nagyon szívesen bevállalnék!

6 megjegyzés:

  1. Tökély! :)Te is úgy vagy vele, hogy amint elkészítesz egy tortát, már készítenéd a másikat? Most megint vagy 4-5 ötletem van tortához :)) Most hűl a jégkorszak tortám a hűtőben, hamarosan felkerül rá kedvenc motkányod ;)

    VálaszTörlés
  2. Így-így, ötletem az mindig van, meg szerencsére nagyon kreatívak a barátaim! Nagyon kíváncsi vagyok a jégkorszakos tortádra! Például motkányosat is evidenciában tartok! Már csak valahonnan plusz időre kellene szert tennem! :)

    VálaszTörlés
  3. Itt is nagyon nagy gratu!! Nagyon ász lett! :))

    VálaszTörlés
  4. Remekmü kérem szépen!
    engem mégis az a két kép fogott meg, ahol még nem volt bevonva a torta, vagyis amikor a töltelék rákerült a piskótára emeletröl emeletre.....
    Ránézésre olyan túrótöltelék, de amikor olvatam, hogy grízes (nem tudom mit takarhat...)
    nagyon érdekelne ez az isteni töltelék....receptet nem lehetne elkunyerni???
    Légyszi-légyszi!
    az email címem:tail@freemail.hu

    VálaszTörlés
  5. Szia!
    Először is gratulálok a tortákhoz! Én kezdő tortadekoráló vagyok.
    Az érdekelne amivel festesz az milyen "anyag", otthon készített ételfestékből kevert? Vagy hol vásárolod? A végén a"lakkozás" alatt mit értesz? :-) köszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      "Gyári" ételfestékeket használok, amiket cukrász boltokban, vagy tortadekoros webshopokból tudsz beszerezni (létezik por és gél állagú, én ez utóbbit használom).
      A lakkozáshoz szintén élelmiszerekhez használatos lakkot használok - ettől fényes lesz a torta, ami egy bukósisak esetében nagyon mutatós! :)
      Remélem, tudtam Neked segíteni!
      Ha van még kérdésed, akkor keress - szívesen válaszolok!

      Törlés