2011. november 28., hétfő

Garfield - egy nagyon édes macska


Jóci, az én egyetlen unokatestvérem - aki egyben a legkedvesebb unokatestvérem is - kért meg arra, hogy készítsek egy tortát. Egy kollegináját akarta meglepni vele, születésnapja alkalmából. Két sarkalatos pontja volt a kívánságlistájának: a torta ne legyen nagy és Garfield-os legyen.
Így most megint csak szabadon válogathattam az ötleteim közül! Természetesen semmi túl hagyományos, vagy túl egyszerű nem jöhetett szóba! A legvadabb ötlet egy csücsülő Garfield volt, de végül szimpatikusabbnak találtam a hasaló verziót. (Erre is lett volna még további ötletem, bár ahhoz legalább egy normál méretű torta kellene!) Nagyon tipikus verzió, amikor a kék takarójával tortásítják meg a cicust, de nekem sokkal jobban tetszik a "csupasz valóság", a macska - aki teljesen önmagát adja!
Szóval a piskótát először nagyjából megfaragtam, utána töltöttem be és igazítottam rajta. Tudom, már sokszor leírtam, de legélénkebben az él bennem ezzel a tortával kapcsolatban. hogy mennyire élveztem készíteni! Két furcsa pukli volt az egész, meg két aprócska pom-pom az első mancsainak. Begyúrtam a megfelelőnek tartott színre a bevonómasszát és ráterítettem a puklikra és eligazgattam, elsimítottam Már láttam benne a részleteket és egyre fokozódó izgalommal alakítgattam végső formájára a cicuskát. Amúgy meg annyira érdekes, hogy Garfield pofiját már ezerszer láttam, mégis ahogy készítettem, akkor csodálkoztam el a részletein. Hogy az orra rózsaszín, hogy sárga a pofázmánya és úgy egyébként a részleteken, amiktől garfield-os lesz az egész.
Mivel a faragásnál a hátsó mancsok lemaradtak, így azokat is, meg a farkincáját és a füleket bevonómasszából illesztettem rá. A Garfield-pofa részleteit készítettem el a következő részletben. Hát, nagyon igyekeztem, hogy szimmetrikus legyen, meg helyes legyen és olyan legyen, mint a rajzfilmben.



Na igen, ahogyan készítettem, közben akarva- akaratlanul is eszembe jutottak a rajzfilmbéli jelenetek. Meg a lasagne mánia. Ez egyébként is nagyon könnyen eszembe jut - hiszen az én egyik nagy kedvencem az igazi, finom és illatos lasagne - szigorúan mindenféle előregyártott porok használata nélkül! Imádom!
Utólag sajnálom, hogy nem készült pár fázisfotó. Bár kis híján rendes fotó sem készült róla - az esti fényviszonyok miatt. :)
A torta mindössze 20 centi hosszú volt, meg 10-12 centi széles.
Unokatesóm pedig jött és tetszett neki és bevitte a kolleginának a tortát, odatette az asztalára és várta a meglepődést! Ami szerencsésen össze is jött, mert a hölgyeménynek konkrétan eszébe nem jutott, hogy ez torta! :) Végül nézegette és ha jól tudom, aznap nem is szegte meg - mert megsajnálta a cicust!
Remélem, azért otthon megették - hiszen nagyon fincsi volt! A spéci kókuszos-mandulás töltelékemet tettem bele! Ahogy tudom, már néhányan ki is próbáltátok a receptemet - sőt Klári lépésről-lépésre el is készítette a Dédi-tortát és kívül-belül nagy sikere volt! Várom ám a visszajelzéseiteket, a fotóitokat! Ha összegyűlik néhány, közzé is teszem őket! :)

19 megjegyzés:

  1. Nem is tudnék mást hozzáfűzni csak hogy Imádom!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    VálaszTörlés
  2. Fantasztikus lett,hihetetlen milyen precízen kidolgozott,nagyon ügyes vagy,azért a guggolós mecsekot is megnéztem volna:-)

    VálaszTörlés
  3. Aranyos lett, jól elkaptad a színeket is! Tetszik! :)

    VálaszTörlés
  4. Tök állat!!! :-D

    Ugye, hogy sokszor milyen nehéz egy kisebb figurális tortát elkészíteni.
    Minden kisebb, figyelni kell az arányokat!
    Szuper lett!!!!!

    VálaszTörlés
  5. A család kedvenc képregénye a Garfield! Mindannyian imádjuk, még a legkisebbek is! Szerintem csúcs-szuper lett! :)))

    VálaszTörlés
  6. Nahááát! Ez irtó ari! :) Milyen kis álmos nyúzott feje van! :) Igazi Garfield! :)

    VálaszTörlés
  7. Nagyoooonnnn jó lett! Most egy kicsit úgy is vehetem, hogy én nyertem meg a 100-on túli versenyt, ugyanis Garfield tortát szerettem volna Tőled látni:) Teljesült!!! Eszméletlen jó, gratulálok!:)

    VálaszTörlés
  8. Nem is tudok rá mit mondani, annyira jó:-)))
    Vagyis nem jó, hanem szenzációs!!!:-))

    VálaszTörlés
  9. Rettentően cuki lett!
    Igazi Garfield!

    VálaszTörlés
  10. Nem találok szavakat...én is azt hittem először, hogy ez egy sima figura... Szuper ügyes vagy, gratulálok!:)))

    VálaszTörlés
  11. Cuki pofa! Jobb, mint az eredeti, gratulálok!
    Magdi

    VálaszTörlés
  12. Imádom ezt a tortát (is), de ezt valahogy különösképpen. Na meg, hogy a kedvenc kréemem van benne a'la Gabi... nagyot alkottál. Már megint! :-)))

    VálaszTörlés
  13. Csúcsszupi lett, én azt hittem valami hatalmas torta, de tudom, hogy kicsiben még nehezebb elkészíteni. Nagyon-nagyon ügyes vagy. Érdeklődhetek, hogy haéadsz a cukrászmesterség felé vezető úton?

    VálaszTörlés
  14. nagyon jól néz ki!!!! anyósom is kaphatna ilyet majdan, ha nem lennél épp az ország túlfelében :)

    VálaszTörlés
  15. Most látom csak, mennyire elmaradtam a válaszokkal...
    Pedig nagyon szoktam ám örülni a visszajelzéseknek, főleg amikor ennyire pozitív mind!
    KÖSZÖNÖM NEKTEK! Garfield tényleg kis cuki lett, imádtam készíteni!

    VálaszTörlés
  16. Nagyon jó lett, még én is kedvet kapok egy kis kreatívkodásra! :)

    VálaszTörlés
  17. Állati jó lett!! Tuti Garfield-os!:))

    VálaszTörlés