2011. november 23., szerda

Festett virágos torta és egy mumus





Ez a torta elég sok fejtörést okozott nekem. Az alap elképzelés annyi volt, hogy legyen egy torta, ami barna és sárga színű és legyen különleges. A színválasztás az ünnepelt aktuálisan kedvenc színeit tükrözte.
Belülről pedig legyen csokis, de ne túl édes. Ahogy tovább beszélgettünk erről a tortáról, kiderült, hogy Eszter és családja már régóta nem használnak cukrot, helyette csak és kizárólag nyírfacukrot. A töltelék legyen csokis, ne legyen édes, de lehet különleges ízesítésű. A piskóta pedig nyírfacukorral készüljön.
Valahogy olyan passzban ért engem ez a torta, hogy egyszerűen képtelen voltam megtalálni a megfelelő ötletet a külsőre, mindig az kattogott, hogy barna alapon valamilyen sárga virág legyen. De a barna alapszín nekem túlságosan komor, azt inkább fiúknak készült tortán tudom elképzelni. Sehogy nem találtam semmilyen ötletet ami tetszett volna. Már régen kutakodtam ennyit neten egy torta miatt, még szerencse, hogy utólag megbecsülni sem tudom az időt, amit ezzel töltöttem.
Aztán az egyik multinál vettem nyírfacukrot, konkrétan nem is tájékozódtam előre, hogy mi az ára ennek az édesítőszernek. Hát, tipikus, hogy amolyan top áron bevásároltam (a topot most nem hihetetlenül kedvezményes és akciós árként kell érteni!) :)
Vettem még hozzá némi diétás csokit és magas kakaótartalmú csokoládét, ehhez fűszeres-narancsos ízesítést képzeltem el, amit utólag kissé (eléggé) megbántam.
Nem szoktam fennakadni apró részleteken, ráadásul nagyon szívesen vállaltam ezt a tortát - de végig kísért valami furcsa és különös pechszéria.
Persze, például nagyon tartottam attól, hogy a nyírfacukor esetleg másképpen működik, mint a kristálycukor. Tipikus önbeteljesítő jóslat talán, de végül nem is lett a megszokott a piskótám. No, itt kezdett fogyni a türelmem!
Elkészítettem a csokikrémet, tettem hozzá némi narancsosságot, pici gyömbért és fahéjat. Nagyon szeretem ezeket a fűszereket, de másnap, mikor használtam a krémet és az ízek összeértek, már elbizonytalanodtam. Hát, öööö, lehet az, hogy létezik a tortás-hobbinak egy sötétlelkű démona, aki pont ennél a tortánál megtalált engem? Mert itt már konkrétan alig bírtam legyőzni magamban az egyre inkább negatív hangokat.
A pozitív gondolkodás nem mindig jön magától, néha trenírozni kell. Amikor jönnek ezek a pechszériás, borult napok, akkor igenis el kell felejteni, hogy ez most már mindig ilyen vacak lesz és el kell felejteni azt, hogy "hú, de béna vagyok, a világon a legbénább", mert ha ezek belefészkelik magukat a gondolatainkba, akkor utána jönnek a még inkább depis és önképromboló gondolatok. Hát, ritkán van így, de ezen a napon szinte eljutottam odáig, hogy lebénázzam magamat és hagyjam, hogy leszippantsa gondolataimat a negatív spirál.
A torta bevonásakor például megszakítottam a bevonót a torta oldalán, ilyen még soha nem volt. Semmi másnak nem köszönhettem, csak a fenti "rossz passznak". Hát, eléggé látványosan igazolódik, hogy a pillanatnyi teljesítményt milyen nagyon befolyásolja az aktuális kedélyállapot.
Néha csak azon múlik, hogy pozitívan gondolkodom-e. Mert lehetett arra fogni, hogy a töltelék, a piskóta, a nemtudommi miatt nem lett tökéletes - de ha őszinte akarok lenni, akkor tudom, hogy önmagam miatt, mert nem figyeltem eléggé, mert hagytam, hogy egy mumus belesuttogjon a fülembe és én meg elhittem amit mond.
Az utolsó este találtam ezt a tortát, ami nagyon megtetszett. Ez olyan nekemvaló volt - fehér alap, a sárga és a barna nincs túlsúlyban. Különleges és csinos.
Szerencsére a festésnél már túlléptem az "önsorsrontásomon" és végre sikerült alkotnom. Hű, nagyon tetszettek ezek a virágok. Még soha nem festettem így tortára - most nagyon megtetszett ez a megoldás!
A festésnél előbb a sárga színt használtam, aztán a barnát. A virágok közötti árnyaláshoz sárga porfestéket használtam, meg némi arany lüsztert.
Persze, végül rettenetesen bosszantott, hogy nem lett tökéletes. A legszívesebben teljesen elölről kezdtem volna az egészet. No, hát vállalni kell azt is, ha valami nem sikerül száz százalékra és okulni kell a hibákból.

14 megjegyzés:

  1. Mindezek ellenére, gyönyörű lett!
    Lassan már akkor is megismerem a munkád,ha nem lesz melette a neved! Szabadalmaztatni kellene ezt a stílust, amivel te rendelkezel!!
    Gratula!

    Nekem is nagyon tetszenek a festett torták, de bevallom nincs mindig bátorságom ráfesteni, de ha már egyszer el kezd dolgozni az az ecset....akkor már megy!
    Csak nekem hiányzik hozzá a kellő rúgás! :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép ez a torta. Le a kalappal.

    VálaszTörlés
  3. Teljesen egyetértek feketepillangóval, mert már a munkád stílusa elárulja a torta származását. Egyszerűen fantasztikusak, teljesen egyedit alkotsz mindig. :)

    VálaszTörlés
  4. A nehézségek ellenére fantasztikusan gyönyörű tortát kreáltál! Nem tudom, mért elégedetlenkedsz állandóan magaddal?
    Nekem ez a torta egy csoda!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szép lett! Gratulálok hozzá! Én általába akkor rontom el picit a tortáimat mikor nagyon akarom hogy sikerüljön és aztán persze én is mérgelődök keményen. Péntekre meg kell csináljam a bucsútortámat, csokisat és már előre félek, mert bizti beugrik valami rossz....
    De előtted le a kalappal. Nagyon tetszenek ezek a festet virágok a tortán!!! :)

    VálaszTörlés
  6. Ez is ugyanolyan szépséges lett, mint a többi tortád - amiket szintén leszólsz!
    Nagyon nehéz úgy alkotni, ha nincs sok ihleted, késztetésed, de azért a kezed akkor is tudja, hogy mit kell csinálni! Itt a bizonyíték! Azt meg csak kizárólag Te látod, hogy hol a hiba, csak megszoktuk Tőled, hogy felhívod rá a figyelmünket. :-)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon-nagyon szép lett ez a torta is! Nagyon ízléses, és finomságot, eleganciát tükröz. És milyen jól megy a tortaalátét a tortához, mintha hozzá gyártották volna :).
    Amikor cukormentes piskótát sütök akkor xillitet vagy eritritolt használok (ízre teljesen olyan mintha cukor lenne) és nekem eddig abszolút bevált (és árban is barátibb, ha jól körülnézek vásárlás előtt..).

    VálaszTörlés
  8. tyű a mindenit. Gyönyörű lett!!! Gratulálok hozzá! Nagyon ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  9. Hat ez igazan fantasztikus lett...nagyon nagyon tetszik;)

    VálaszTörlés
  10. A torta csodás, ismét megcsodáltam, hozzánéztem az "eredetit" is, de ez annyival kedvesebb, szinte mosolyognak rajta a kis virágok. Ne hagyd, hogy lehúzzon az a fránya rosszkedv, jusson eszedbe, hogy ilyenkor is ilyet tudsz alkotni. Csodás dolgokat készítesz - sokadszorra is leírom - legyen csak sok önbizalmad is hozzá! :-)

    VálaszTörlés
  11. Nagyon tetszik,gyönyörű,kifinomult,tényleg olyan Gabis:-)Nagyon ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  12. Nagyon szép lett Gabi, mindig meg tudsz lepni, olyan szépeket készítesz!

    VálaszTörlés
  13. Már nem tudom, hogyan jutottam erre az oldalra. Olvastam ezt a bejegyzést, megnéztem többször is a torát, de én semmi kivetnivalót nem találok benne. Csodás!
    Sokat kutakodok én is a tortakészítők világában, (mivel 9 gyerekünk van és én készítem a szülinapi tortákat)sokat, nagyon sokat tanultam a pozitív bejegyzésekből, képekből, és sokat a negatív bejegyzésekből. A legutóbbi tortámon (ami a 20 éves lányomnak készült), a fondantom megszakadt, pontosan a tetején (pedig elég vastag volt a máz), de korrigáltam virágokkal, a virágok mellé levelek kerültek és a végén egy csodás (csak én tudtam, hogy hiba van benne) torta került a gyerek elé (ami 10 perc alatt elfogyott, pedig egy egész szombat délelőttöt rászántam. Mivel csoki lovakat is kellett készítenem, ahol pedig a zsírpapír tölcsérrel bénáztam el a dolgot, mert sehogyan se tudtam rendesen elkészíteni a tölcsért). Szó, ami szó, nem veszi kedven a tortázás, mert sok-sok időt fektetek bele, de mikor látom a család arcán a visszajelzést (mindig pozitív), minden megpróbáltatást felejtett velem. :)
    További jó tortázást!
    Üdv.: Mária

    VálaszTörlés