2011. november 3., csütörtök

Egy konténer krumpli

Már hetekkel ezelőtt megbeszéltük, hogy készítek egy krumplis témájú tortát. Az első elképzelésem egy álló krumplis zsák volt. Párszor neki is álltam ötleteket keresgélni. Végül az a tipikus helyzet állt elő, hogy ott volt az ötletem, de sehogy nem akart összeállni a fejemben, hogy akkor ehhez például milyen piskótát süssek? Vagy hogyan fogom bevonni? Milyen színű és textúrájú legyen a zsák? Na meg egyáltalán, milyen körítéssel? Milyen lesz végül az összkép?
Nagy lelki békével gondoltam hétvégén, hogy szerdáig még bőven van idő kitalálni a részleteket. Igen ám, de kiderült, hogy az a bizonyos "hétvége" kedden van! Ekkor már egyre biztosabb voltam abban, hogy nem egy krumplis zsákot, hanem egy konténert akarok készíteni. Még kezdés előtt felhívtam Tündét, hogy rendben van-e, ha változtatok az eredeti elképzelésen. Szerencsére szabad kezet kaptam! :)
Szóval sütöttem egy nagy piskótát, amit félbevágtam. Lett egy hatrétegű szögletes torta, amit karamellkrémmel töltöttem be, némi mogyorógrillázs társaságában. Aztán mindezt bevontam és erre ragasztottam a "léceket". Meghagytam egy csíkot a piskótából, egy kevés krémmel ennek a morzsáját a torta tetejére ragasztottam. Erre kerültek a kakaóporban meghempergetett krumplik!
Ekkor a sok barna színtől nagyon jellegtelen volt az összkép, ezt a hatást az arany tálca még tovább fokozta. Így kontrasztként került rá némi fekete is.
Aztán jött a szokásos eljárás: feltöltöttem este Facebook-ra. Később jött az igazi meglepetés, amiket visszajelzésként kaptam! Nagyon, de nagyon meglepődtem!
Így most itt a blogon is kíváncsian várom, hogy ti is kifejtsétek erről a tortáról a véleményeteket! :)

10 megjegyzés:

  1. Nagyon eredeti! A krumplik valódiak, vagy te gyártottad őket?

    VálaszTörlés
  2. Hát ez az! Ezt már én is like-oltam a FB-n, csak gondoltam, hogy elolvasom a hozzá tartozó mesét is, erre mit látok (olvasok)!?
    Valahol rontja a blog olvasottságát az említett közösségi oldal, valahol pedig - és most cáfolok - olyanok is megnéznek, akik nem olvasnak blogot.
    Na, most ezen igazodj ki!
    Egyébként én is pár hete gyártottam első FB-oldalamat, és nem biztos, hogy jó ötlet volt.
    (Arról nem is beszélve, hogy kezdek függő lenni, mert mindig "csak egy kicsit" ugrom fel benézni).
    Tö-ké-le-tes lett ez is, mint minden tortád!

    VálaszTörlés
  3. Szuper lett, nagyon élethű!!! És nem lenne jellegtelen fekete nélkül sem, hiszen ez egy csak "egy konténer krumpli"! :)))

    VálaszTörlés
  4. Én is kíváncsian vártam a bejegyzést a tortáról. Szuper lett, ahogyam már mondtam is, annyira, de annyira tetszik, bármennyire is meglepő számodra! Imádom, hogy egy torta lapul benne. Annyira nagyon jól sikerült!!!

    VálaszTörlés
  5. Hát ez az, ez csak egy konténer krumpli! :) Egy percig nem gondoltam, hogy Katuci szavaival élve, bárki is "nagyon állatnak" tartaná!
    Meglepődtem és nagyon örülök ennek!

    Marisz, igen, végül tényleg olyan krumplisak lettek a krumplik!

    Márti, középsúlyos fészbúk függőségem van, nem tudom megállni, hogy mielőbb feltöltsem a legújabb fotót! A látogatottságon nem vettem észre negatív változást. Bár aki nem kíváncsi a körítésre, azt így legalább megkímélem ettől! :D

    Tejszínhab, köszönöm! Bár talán inkább az ötlet az, ami igazán eredeti!

    Audrey, azért végül jót tett neki a fekete. Az arany tálca nagyon nem barátkozott a sok barnával!

    Eszter, igen, még mindig meglepő! De hát mostanában sorba jönnek a jobbnál-jobb meglepetések, én csak örülök ennek!

    VálaszTörlés
  6. Nekem is nagyon tetszik! :) Ilyet még nem is láttam! :) Iszonyat jó ötletet találtál ki! :) És fantasztikusan megvalósítottad! :) Gratu!

    VálaszTörlés
  7. Hat ez nagyon ...ez az igazi otlet...es milyen jo a kivitelezes...hat minden elismeresem....nagyon tetszik..gratulalok:)

    VálaszTörlés