2011. november 3., csütörtök

Az első Barbi tortám

Úgy gondolom, vannak olyan alap (tortás) feladatok, amiket egyszer mindenkinek ki kell pipálnia. Szerintem ilyen az autós, a traktoros torta, naná, hogy Hello Kitty, Thomas és Villám McQueen sem maradhat ki a körből. Ebbe a kategóriába tartozik a Barbis torta is. Így nagyon örültem, amikor Daniék ezzel az ötlettel álltak elő. Persze fixáltuk a részleteket: milyen színű legyen a ruha és a baba hajszíne! Az íze csokoládés, a ruhája lila, Barbi pedig naná, hogy szőke!


Deszkről, a cukor showról hazafelé megvásároltam a szükséges alapanyagot, tejszínt, csokit és a legfontosabbat, a babát is. (Közben elborzadtam a Barbi árfolyamokon) Vasárnap már annyira fáradt voltam, hogy még a töltelék elkészítésére sem futotta az energiámból. Így hétfő reggel rohamtempóban estem neki a sütésnek, főzésnek, hogy elkészüljek háromig. Két húszcentis és egy 15 centis karikát sütöttem, olyan vastagot, hogy mindet kettőbe lehetett vágni. Az alsó karikát nem faragtam, hanem a középső és a legkisebb karikák felső peremét kanyarítottam le. Betöltöttem a csokis krémmel és már kezdtem is a dekorálást.
A szoknya elülső részére terítettem egy vékonyra nyújtott bevonóréteget, erre ragasztottam alulról felfelé a fodrokat. Ehhez kb. három centis csíkokat vágtam a bevonómasszából és tömör szivacson egy orsószerű modellező eszközzel vékonyítottam el az anyag egyik oldalát. Általában pár csepp vízzel oldott cukrot szoktam használni a ragasztáshoz, de akár glükózszirupot is lehet hígítani. Hogy légiesebb legyen, a szoknya aljánál körben is felkerült egy réteg fodor.
Amint felkerültek a fodrok, kinyújtottam a halovány lilára színezett bevonómasszát és a csodálatos-fantasztikus, születésnapi meglepetésajándékomból vásárolt textúra lapommal mintáztam. Itt két fontos tényező van: a lila paszta nagyon hatékonyan működik, pedig tudtam és igyekeztem nagyon keveset használni belőle, de mégis meglepődtem milyen kevéstől mennyire lila lett. A másik pedig a textúra lap. Azt hiszem, nincs is annál bosszantóbb, amikor kinyújtom a megfelelő méretű és vastagságú masszát, átnyújtom rajta textúra lapot és végül, beleragad a cucc és lehet ez egészet elölről kezdeni... (egyébként persze, hogy van ennél bosszantóbb!)
Ráterítettem a szoknyát és megigazgattam, körbevágtam.


Aztán következett némi horror, amputáltam Barbi lábait, hogy ne kelljen már egy kínai játékról leenni a finom süteményt. Ráadtam némi cukor-ragasztó segítségével a fűzőt is. Kiszúrtam egy kis karikát a torta tetejéből, ebbe építettem bele a babát. Még egy tipp: a királykisasszonyunk frizuráját ekkorra már érdemes elkészíteni, mert később nehéz bármit is kezdeni vele. Kate Middleton ihlette bájos frizurát képzeltem el, de ez a hajszerkezet nem igazán kedvezett az én hajmeresztő elképzeléseimnek. No, hát ilyen hajviseletet sikerült kreálnom - nagy szerencse, hogy nem vagyok fodrász, ugye?


Kapott még egy stólát a kisasszony, mert hát ősz van, ilyenkor fedetlen vállakkal már csak nem hagyom szegényt! :)
Ez a torta Csenge ötödik születésnapjára készült. Tulajdonképpen már szinte kész volt a torta, amikor rájöttem, hogy ide sem nevet nem tudok varázsolni, sem az ötöst nem tudom odebiggyeszteni sehova - mármint úgy, hogy az még mutasson is valahogyan. Így eszembe jutott, hogy öt kicsi pillangót ragasztok a szoknyájára. Nekem ettől még mesebelibb lett és még inkább bájos! No igen, Katherine hercegnő csak szeretné ha pillangók reptetnék az estélyi ruhája szélét! :)
Még némi csillogó varázslat került a tortára, ezüst lüszter formájában. Engem mindig elbűvölnek a csillogó torták, bízom abban, hogy ifjú ötéves hölgytársaim is hasonlóan reagálnak erre a látványra!
Így történt, hogy elkészült az első Barbi tortám. Persze már most sok-sok ötletem van arra, hogy legközelebb mi készüljön másképpen! Remélem, lesz is alkalmam kipróbálni az elképzeléseimet!

13 megjegyzés:

  1. Szupi jó lett és a kis pillangók nagyon tetszenek a tortán! Tök jól mutat a textúralap lenyomata a ruháján!

    VálaszTörlés
  2. Istenem...mintha magamat hallanám... az első Barbie-torta, tiszta para voltam, de olyan jól sikerült, még vállon is veregettem magam :))
    Gratesz Gabikám, ügyes vagy!!!
    Szilasi-Horváth Csilla

    VálaszTörlés
  3. Nagyon bájos lett Barbie, a frizkója vagesz, bár le is vághattad volna. :-)

    VálaszTörlés
  4. Szupi lett! A frizurája kicsit szélfútta, mondjuk úgy, hogy éjfél után nagyon szaladni kellett haza! :))))

    VálaszTörlés
  5. Hat ez a torta meseszep...es a kis pillangok...nagyon tetszik:) szep munka

    VálaszTörlés
  6. Eszter, örülök, hogy eszembe jutott a textúra lap, legalább használtam már másodszor is! Na jó nem, mert harmadszor! Aztán már csak arra kellett figyelni, hogy ne díszítsem tovább semmivel! :)

    Csilla, jól esett túlesni ezen a barbis tűzkeresztségen! Köszönöm!

    Katuci, igen, gondolkodtam a frizura alakításán, milyen jól állt volna neki a szőke rövid haj! Csak sajna a babagyárban nem fektettek túl nagy hangsúlyt az egyenletesen dús hajkoronára, így némileg kényszerpályán mozogtam.

    Dia, igen, az legalább olyan tündérmesés sztori lenne, hogy a lilaruhás hercegnő hazarohant! :)

    Anikó, örülök, hogy tetszik. Sajna a lila színek nálam fényképen sokkal kékesebbnek tűnnek, mint eredetileg - de talán ez nem változtat az összképen!

    Imoatti, köszi! Végre igazi lányos projekt volt ez! :)

    Mónika, köszönöm szépen! :)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon jól sikerfült a barbi tortád is, mint minden más is!

    VálaszTörlés
  8. Örülhetett neki a kis 5éves!
    A frizurával én is így jártam; előtte jó szorosan begumiztam, hogy ne legyen krémes... nem lett!
    Kénytelen voltam kontyot tűzni belőle.
    A mintanyomókkal nekem is az a gondom, hogy vagy beleragad az anyagba, vagy ha keményítőzöm, utána nem akar a fehér por kijönni belőle.

    VálaszTörlés
  9. Nagyon klassz lett! Nyugodtan bevallhatod hogy a Barbit kicsit megtépted:)
    Na jó csak vicceltem! Nekem kifejezetten tetszik ez a laza stílus:)
    De a legközelebbit szívesen megnézném én is egy Gabisra levágott frizkóval!:)

    VálaszTörlés
  10. Elegáns , könnyed és a pillangók tovább fokozták a hatást ! Nagyon szuper lett ....GRATULA :)

    VálaszTörlés
  11. Marisz, igazán köszönöm! ...remélem, feltűnik, hogy már igyekszem nem a hibákat kiemelni! Ezt részben neked köszönhetem, te voltál aki annyiszor megjegyezte, hogy ugyan, hagyjam már ezt abba! Köszönöm!

    Márti, örült is! Készül a párja az oviba, bár az már csak amolyan két dimenziós lesz! :)
    A végeredményen még soha nem láttam nálad keményítőt a mintákban, ezek szerint azért néha neked is van gondod ezzel...

    Zsuzsa, küzdöttem a frizurával, nevettem is magamon, miközben a "csodálatos" hajat fésültem.
    ...ééééééés még a rövidre igazított hajon is gondolkodtam, de tényleg! :D

    Józsi, nagyon köszönöm! Imádtam rajta a pillangókat. :)

    VálaszTörlés