2011. október 3., hétfő

Tulipános torta

Az elmúlt hetekben kis pihenőt tartottam tortaügyileg. Mindössze egyetlen tortám készült, egy újabb fűzős torta, ami szerintem eléggé hasonlít az előzőhöz, így nem is osztottam meg itt. Mindemellett egy nagyon fontos projektre készülök - sőt, mondhatom ezt többesszámban is - hiszen életemben először esküvői tortát fogok készíteni. Két nagyon kedves blogger barátnőm, Eszter és Mummy fog közreműködni - amit már nagyon-nagyon várok.
Szóval hatalmas fába vágtuk a fejszénket, egy igazán extrém tortát álmodtunk meg a menyasszonnyal együtt. Minden nap ekörül járnak a gondolataim. Már nagyon-nagyon várom, hogy elkezdődjön az egész folyamat és végre lássam, hogy valójában hogyan mutat amit elképzeltünk. Nagyon-nagyon várom, hogy írhassam a közös esküvői torta projektünk beszámolóját.


De vissza a mostani tortához. Ez a tulipános torta nekem nagyon kedves történet volt már az elejétől fogva. Egy régebbi tortával kezdődött az egész. Történt három hete, hogy volt osztálytársnőm, Judit közreműködésével Enikőékhez került az úszóbajnokos tortám. Akiknek teljesen elnyerte a tetszésüket a torta mind kívülről, mind belülről. Nem sokkal később meg is kerestek, hogy újabb tortát kérnének tőlem - csak nehogy említsem Juditnak, mert ő lesz az ünnepelt a torta pedig meglepetés.
Mindig egy külön történet ahogyan egy torta ötlete összeáll. Mindig élénken él bennem, hogy hogyan kerestek meg, mennyi idővel a nagy esemény előtt és érdekes, hogy néha sokáig beszélgetünk, mire kitaláljuk, mi is legyen a téma, hogy igazi személyes ajándékká váljon a torta. Néha teljesen rám bízzák, csak torta legyen, sőt, olykor még az ízét sem választják meg. A másik véglet, amikor nagyon pontosan, centiről centire megtervezik a tortát, még mielőtt velem beszélnének. Ilyenkor igyekszem felmérni, hogy mit tudok ebből biztonsággal megvalósítani.
Ennél a tortánál főbb paraméterek voltak adottak: legyen tulipános, ne legyen nagy, mert mindössze négyen lesznek a tortához (kis családi köszöntés), feltétlenül legyen rajta szálas gyertya (29) és legyen letisztult formavilág. Enikővel telefonon és e-mailben értekeztünk, kiderült, hogy nagy tortarajongó ő is! Ugyanis sok-sok tortát nézeget és le is mentegeti azokat, amelyek tetszenek neki. Számára is nagyon fontos a torta, ahogy észrevettem nagy gondot fordít a kiválasztására. Nekem külön szimpatikus volt, hogy fia barátnőjének milyen hatalmas gonddal és türelemmel tervezte a tortát. Pedig, mint utólag megtudtam, Judit kikötötte, hogy tortát még csak véletlenül se. De szerintem sincs igazi születésnap torta nélkül!
Így történt, hogy sütöttem egy sima piskótalapot, készítettem hozzá trüffel krémet és kivágtam két 14 centis karikát, aztán három 8 centiset és három 5 centiset. Ezeket külön-külön megtöltöttem, bevontam és egymásra pakoltam. Ahogy megláttam a hófehér tortát kapásból "kiakadtam", mert egyáltalán nem mutatott jól. Igyekeztem bízni abban, hogy majd a tulipánok feldobják!


Mivel ez egy nagyon pici torta volt, először is ki kellett próbálnom, hogy hol és hogyan férnek el a gyertyák. Szerencsére működött az elképzelés, egyik oldalon a gyertyák, másik oldalon a virágok. Egyébként is szeretem az ilyen aszimmetriát, szerintem kiemeli a karakterét és ugyanakkor változatossá is teszi a tortát.
Na és a tulipánok. Tudom, hogy a következő lépés nálam az lesz, hogy elmélyedek a cukorvirág készítésben. Most nagyon jól jött volna, ha ebben ügyes vagyok és tudtam volna készíteni igazi nyílott tulipánokat. Elég sokat keresgéltem neten, mire rájöttem a megoldásra.  Nyilván félmegoldással nem elégedtem volna meg, így olyan verziót kerestem, amit jól el tudok készíteni - így jött a bimbó ötlete.


Odaadjam, vagy inkább megegyem??

Szerintem nagyon bájos és csinos lett a végeredmény. A hófehér tortán a hófehér gyertyákkal együtt nagyon tetszett! Nem rég vettem tortadobot, ezt bevonómasszával vontam be és erre került a torta. A dobot egy rózsaszín szalaggal fogtam körbe. Annyira apróság, de nagyon sokat változtatott az összképen! Tényleg odáig voltam ezért a tortáért.
Szerintem attól, hogy egy torta mindössze 6-8 szeletes, még lehet emeletes!
Úgy alakult, hogy a tortát én vittem el Enikőhöz, nagyon örültem amikor láttam rajta, tetszik neki aktuális művem. Kedvesen dicsérte a többi tortámat is! Ráadásul ő is figyelemmel kíséri a blogomat, ami külön öröm! Este pedig az ünnepelt, Judit küldte már az sms-t, hogy "ilyen gyönyörű tortát még nem láttam, pláne nem kaptam!" No, kell ennél több? Később még Facebook-on is szembetalálkoztam a torta fotójával, hű, szép volt ahogy égtek rajta a gyertyák! Judit, remélem sikerült egyben elfújnod őket és kívántál is valamit! Nagyon boldog születésnapot kívánok!

Judit fotója

20 megjegyzés:

  1. Lehet, hogy mindig ezt írom, de tényleg imádom ezt a tortát! Egyenesen rajongok érte! :)) Anyukám kedvenc virága a tulipán, ha látná... Lehet, hogy majd később ezt az ötletet is lopom. Ezek után már nagyon kíváncsi vagyok az esküvői torta projektre.

    VálaszTörlés
  2. Én ahogy megláttam, azt hittem, valami csodaszép, nagy esküvői torta. Majd leesett - kicsit lassan -, hogy gyertyák vannak rajta és nyilván nem óriás gyertyák. Én teljesen beleszerettem, mondjuk a tulipán a kedvenc virágom, tehát megértem, hogy az ünnepelt nagyon örült neki. Ilyen kicsiben külön kihívás lehetett elkészíteni, nagyobban biztos egyszerűbb lett volna. A tulipánok nagyon bájosak. Annyira ügyes vagy! A szalag is telitalálat, pont illik oda.

    VálaszTörlés
  3. Először én is hatalmasnak láttam, aztán kezdtem el nézegetni, hogy 8 cm-s piskóta... hogy is van ez? Csodás és letisztult lett, csak gratulálni lehet hozzá neked :)

    VálaszTörlés
  4. Csodálatos torta! A tulipánok, mintha élő virágok lennének!
    Egy kérdés: tortadobot hol lehet beszerezni?

    VálaszTörlés
  5. Katucikonyha megfogalmazta, amit én nem tudtam, teljesen egyetértek vele :)

    VálaszTörlés
  6. Gratulálok Gabi, nagyon szép lett! Ami nagyon jó ebben a tortában, hogy egy kis tavaszt hoztál ebbe a nyárias őszbe.
    A színek, a formák és a burkolat is tökéletes .

    VálaszTörlés
  7. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  8. Az első fotó csalóka volt, nagy méretűnek gondoltam! De édes a kicsike. Gyönyörű lett! :)))

    VálaszTörlés
  9. Nagyon szép lett Gabi!
    És nagyon tetszik a kép is...
    Izgatottan várom már az újabb közös projektet. Abból csak jó sülhet ki ha ti hárman megint összefogtok:)

    VálaszTörlés
  10. Dia, csak ajánlani tudom ezt a fajta tulipánt a tortára! Remélem, később "igazibb" tulipánokat is megtanulok majd készíteni. A bimbóknak viszont van valami különös bája, ez külön tetszik benne! ...az esküvői torta, hát az tényleg izgalmas téma! Kíváncsi vagyok, hogy mennyire lesz megosztó! :)

    Bors and Pepper! Köszönöm! Igen, a címben szándékosan nem szerepelt, hogy kicsi tortáról van szó!

    Katuci, először nekem is kissé esküvői tortás hangulata volt. Bár annál talán finomabbra hangoltam volna a virágokat! Nagyon érdekes volt ilyen piciben díszíteni, de nem volt igazán nehezebb! (a legfelső tortácskát azért bonyolult volt bevonni az arányai miatt) Ez a torta engem is lázba hozott, reggel az volt az első dolgom, hogy kinyissam a hűtőt és nézegessem újra a tortát! :)

    tejszínhab, a visszajelzésekből úgy tűnik, hogy sikerült méretarányosra lekicsinyíteni egy emeletes tortát! Ez fontos célkitűzés volt! Szerencsére a gyertyáim is kecsesek, vékonyak - így nem lógtak ki az összképből! Törekedtem arra, hogy igazán letisztult torta szülessen.

    Marisz, köszönöm! A Söregi webáruházban vettem a tortadobot.

    BarBI, igyekeztem igazi csinos tortát összehozni! Nagyon örülök, hogy tetszik!

    Flóra, köszönöm!

    Józsi, nagyon örülök kedves és némileg túlzó szavaidnak! A színeknek mindig fontos szerepük van, a hófehér a tavasz ártatlanságát adja háttérként a bimbózó tulipánoknak. Imádtam ezt a tortát, most először történt, hogy nagyon nehéz volt megválni tőle...

    VálaszTörlés
  11. Petra, igen, csalóka! Nagyon kíváncsi voltam a reakciókra, emiatt sem emeltem ki a címben, hogy aprócska a torta! Olyan kis cuki volt, ettől még bájosabb lett! Örülök, hogy tetszik!

    Zsuzsa, köszönöm! Nagyon jót tett, hogy nem kapkodásban készült a torta! Sajna még ezek a képek sem adják vissza, hogy milyen is volt a torta eredetiben - de gondolom, ismerős a helyzet!
    Az esküvői tortával kapcsolatban már teljes extázisban vagyok, szerintem következő héten aludni sem fogok tudni az izgalomtól! A lányok nélkül pedig el sem mertem volna vállalni az egészet! :)

    VálaszTörlés
  12. Huha!!!nagyon szép lett ez a "kis" emeletes torta! Még ilyen kicsit és emeleteset én sem láttam!gratulálok!ja és a tulipánok a kedvenc virágaim :)

    VálaszTörlés
  13. Mire gép elé kerülök, az előttem szólók már megírják mindazt a dicséretet, amit én is Neked szánnék. Már FB-n is megcsodáltam. Csak gratulálni tudok, nagyon aranyos-szép lett!...és jó a kép Rólad is!

    VálaszTörlés
  14. Nagyon szép, és aranyos torta, én is nagyobbnak néztem az elején. :) Ehhez hasonlót már kinéztem én is a neten, és annyira szeretném megcsinálni...de tőlem senki nem kér ilyet. :( Kíváncsian várom az esküvői tortátokat!

    VálaszTörlés
  15. Gyönyörű!! A tulipán a kedvenc virágom! Ügyesen megoldottad! Az esküvői tortát már én is nagyon várom!!! Gondolkodok sokat rajta és csak küldöm küldöm a maileket! :)

    VálaszTörlés
  16. Nagyon csini! Izgin hangzik ez az újabb közös torta, nagyon kiváncsi vagyok rá.

    VálaszTörlés
  17. Hát Gabi, el vagyok tévedve...:-D
    Mármint láttam, ezt a tortádat kirakva fb-on, de azt hittem, ezt fogod elkészíteni, vagy stb....
    Most meg benézek hozzád és látom, hogy ez valóban a te kezed munkája.
    Nagyon-nagyon cuki, és most már lecserélhetnéd a tortatanonc nevet, profi tortakészítőre. :-)

    VálaszTörlés