2011. október 24., hétfő

Dóra, a felfedező - Gabi-féle mesevilágban

Már hetekkel ezelőtt felírtam magamnak Regina születésnapját. Szerettem volna, ha erre a tortára jut bőven időm és valami olyat készíthetek, amivel elbűvölhetem ezt a kiscsajt! Regina tüneményes leányzó, akinek pár hete született meg hugicája. Most igazán örült, hogy ezen a napon leginkább ő volt középpontban - még ha egyébként végtelen türelemmel és szeretettel is van az új jövevény iránt.

Dóra és a kis mesevilág, amit hozzá elképzeltem
 Nagyon jó kis csapat jött össze - csupa gyereklelkű felnőtt (bocsi, ezt jó értelemben gondolom!), szóval nem volt tipikus babazsúr! Mégis, Regina minden percét élvezte, mindig az ujja köré csavart valakit, aki csak vele rajzolt, épített, bújócskázott, társasjátékozott - vagy valakit, aki odaadta neki a fényképezőgépét! Az ő egyméteres szemmagasságából igazán érdekes képek születtek, mindenki vagy lehajolva, vagy deréktől lefelé, de maximum csak szemöldökig látszódik! Kb. kétszáz képen! :)
Igazi kislányos tortát képzeltem el, apukája adta a tippet, hogy vagy Dórás, vagy pedig Eperkés legyen. Dórás még nem volt, így naná, hogy ezt a témát választottam. Persze, valahonnan rögtön a vízesés ugrott be, meg egy fa hidacska és akkor már szivárvány is legyen! Meg virágok és a csillagok, amik a mesében is szerepelnek!
A vízesés miatt mindenképpen emeletes torta kellett, most újra a félemeletet használtam - így meglett a híd helye is. Olyan részleteket alakítottam ki, amiket már régóta szerettem volna, a vízesés habjai és csillámai, a csillagok a levegőben, a hidacska és a szivárvány - hű, valahol az én álomtortám is volt ez! :)




Ugyanolyan erdei gyümölcsös tölteléket használtam, mint a tavas tortánál. Annál nem jelentett különösebb gondot, hogy lágy a krém és szerintem pont emiatt a simításkor deformálódott a torta, de itt a félemeletnek pontosan passzolnia kellett volna, mégsem működött a dolog annyira tökéletesen, mint szerettem volna. Így be kellett vetnem még a pálmafákat is, a hatalmas levelek jótékonyan takarták az illesztés mentén megmutatkozó különbséget.


Amikor a gyertyákat vettem elő és tettem rá, akkor volt egy pillanatnyi elbizonytalanodásom - te jó ég, hogy lehet ez? Egészen biztos, hogy már négy éves? Annyira gyorsan telt el, még emlékszem arra a napra, amikor összejöttünk koccintani az újdonsült apukával - ónos eső esett akkor, mintha ma lett volna...
Megint tortadobot használtam, azt is bevontam a cukormasszával. Végül elég sok "haszontalan" részlet volt rajta, ami leginkább arra alkalmas, hogy egy gyerekbulin legyen mit leszedegetni a tortáról. Most bőven kiélhettem magam ebben a tortában - persze a szlogen újra csak az, hogy bár lett volna még egy órám, mert akkor elkészült volna Dóra táskája, meg a majmocska, meg még nem is tudom kik/mik fontosak ebből a meséből. Ja igen, megnézhettem volna egy részt, mielőtt belevágok!


Már izgatottan vártam, hogy mikor hozhatjuk a tortát! Volt rajta tűzijáték, Regi tisztára megilletődött, nagyon édes volt! Aztán persze leültünk és végignézegettük a torta minden részét és levettük a szivárványt, megkóstoltuk a virágokat és a hidat is. Nagyon érdekes, hogy mit érzett finomabbnak és mi volt a szörnyű-rettenetes-ezt nem is kérem ízű! (Például a szivárvány lila csíkja, na, az ehetetlen volt - szerencsére a többi csík, ami ugyanabból készült, az finomnak bizonyult)

NÉGY!
Nagy levegő!
Nézzük csak, mi az, ami mozdítható?
Volt szivárvány - nincs szivárvány
Szívesen készítettem ezt a tortát is, bár persze, bosszant, ha nem olyan, mint amilyennek megálmodtam. Összességeben sikere volt Reginánál. Nem beszélve arról, mennyire jól esett, amikor ezek a gyermeklelkű felnőttek is nézegették a tortámat és láttam rajtuk, hogy tetszik nekik is!

11 megjegyzés:

  1. Nagyon kedves tortát készítettél! Nem csodálom, hogy mindenkinek tetszett.

    VálaszTörlés
  2. Rendkívül bájos a torta és a kislány is! És te is nagyon aranyosan lelkizel, pedig a tortával minden rendben van. Remek, mint a többi.

    VálaszTörlés
  3. Szerintem is nagyon bájos torta lett - és ezt én annak ellenére mondom neked, hogy ebből a meséből egy részt se bírok megnézni :) Egyszer próbáld ki, hogy te hogy bírod :))

    VálaszTörlés
  4. Nagyon csajos, meseszerű tortát sikerült csinálnod. :) Látom együtt dolgoztunk a hétvégén, nekem is volt Dóra is, meg egy vizes-horgászos téma is. :)Én szeretem ezt a rajzfilmet, de csak amióta gyerekeim vannak, rengeteget tanulnak belőle. A 2 éves lányom most teljesen kikészült, mert a felfújható Dóra babája kilyukadt, képzelheted...:)

    VálaszTörlés
  5. A híd a kedvencem, én is azt nézegettem volna először. :-) A pálmafák külön tetszenek, szóval jó, hogy ráraktad őket. Nagyon részletes, jó kis felfedezős, bebarangolós torta, bár Dorától engem a frász kerülget, én sem bírom megnézni, de azt mondják gyakorlott anyukák, hogy hasznos a gyerkőcöknek :-). Nagyon ügyes voltál!!

    VálaszTörlés
  6. Vali, örülök, hogy tetszett a tortám! Mindig jól esik minden egyes visszajelzés! :)

    Marisz, tudod néha elképzelem a tökéletes tortát, de úgy tűnik nem eléggé részletesen képzelem el, mert nem tudom megvalósítani. Regina valóban nagyon bájos kislány, ezért is nagyon bájos tortát érdemelt!

    Flóra, köszönöm!

    tejszínhab, azt hiszem, láttam a meséből részeket, de nehezen venném rá magamat, hogy mindenféle ok nélkül ezzel töltsem az időmet. Az viszont tény, hogy két évesen unokaöcsém nem csak nézte a mesét, hanem "benne volt", szóval mondta és utánozta a feladatokat! :)

    Audrey, igen, ezek szerint valóban azonos projektjeink voltak! Szerencsére ez is olyan mese, amiből sokat tanulnak a picik - egészen meglepő szókincset és szófordulatokat tanulnak! Hm, úgy látom Dóra-baba vásárlási projekt is lesz nálatok hamarosan! :)

    Imoatti, köszönöm! Minden lelkesedésemmel koncentráltam, hogy cuki legyen az összkép!

    Katuci, a hidam eltört amikor felraktam a tortára - háááát, majdnem egy világ omlott bennem össze, hogy akkor híd nélkül mi lesz! Szerencsére sikerült orvosolni a bajt, lett híd!
    Most esik le, hogy valóban felfedezős torta - köszönöm! Örülök, hogy tetszik!

    Anikó, köszönöm! :)

    VálaszTörlés
  7. Gabi, nagyon egyben van az összkép...ahogy tőled megszoktuk, a legapróbb részlet is N1. Szuper!!

    VálaszTörlés
  8. Remekül sikerült tortád lett! Nagyon jó a sok részlet , ami felfedezőssé teszi! A kis Regina is nagyon édes kislány! Így utólag is : Isten éltesse!!! Én is a Dórát pártolók klubjába tartozom, mert szerintem is sokat tanulnak belőle!

    VálaszTörlés