2011. szeptember 5., hétfő

Home, sweet home...


Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen nekem - vagyis az én generációmnak - már teljesen természetesnek tűnik, hogy oda utazom, ahova csak szeretnék. Legalábbis ennek semmilyen bürokratikus akadálya nincsen. Számomra szinte természetes, hogy osztálytársaim, barátaim közül nagyon sokan rövidebb-hosszabb távon külföldön vállaltak/vállalnak munkát.
Persze, nagyrészt hazatérnek. Hogy milyen érzés lehet fél év, vagy egy év, vagy akár sok év után találkozni a szülőkkel, az itteni barátokkal? Milyen lehet újra itthon, ahol úgy tűnik, semmi sem változik - de mégis! Milyen lehet a honvágy, ami egyre inkább hazafelé hajt? Milyen lehet számolni a napokat, az órákat? Milyen lehet vágyni egy igazi hazai ételre? Milyen lehet, amikor hosszú idő után újra az ismerős, a vágyva-vágyott ízeket érezhetjük? Mert bárki megtalálhatja új helyen a boldog jelent, tervezheti a jövőjét. Mégis, az édes emlékek, a múltbéli ízek és illatok, gyerekkorunk napsütése, vagy az a poros falusi levegő, az sehol máshol nem talál már ránk. Csak ahol felnőttünk.
Ezért jó hazatérni.
Még valamikor tavasszal készítettem - hirtelen felindulásból - egy sárgabarackos-pálinkás-diós bonbont. Bár erre inkább a sütibon elnevezés illene, Pixie ötlete után, némileg szabadon. Mert tulajdonképpen ez egy kekszgolyó, csokival bevonva. Ahogy elblogoltam, egy kedves régi iskolatársam már hozzá is szólt, hogy ő ősszel fog hazajönni és ilyet ő mindenképpen szeretne kérni tőlem. Mivel elég hosszú idő volt még szeptemberig, nem voltam abban biztos, hogy ennyivel később is aktuális lesz a kívánság.
De mégis az lett! Zsuzsa jó pár héttel ezelőtt már jelezte, hogy pontosan mikorra és mennyi bonbont kér. Én meg a saját bejegyzésemből újra elkészítettem a desszertet. Most annyi különbséggel, hogy ét- és fehércsokoládé helyett tejcsokival.
Azt hiszem, alapvetően a pálinkás-sárgabarckos ízesítés miatt lett annyira vonzó számára.


Mivel családunkban évtizedes hagyománya van a gyümölcstermesztésnek és egyébként is, "rendes falusi házhoz méltóan" nálunk is saját gyümölcsből készül az igazi, házi pálinka. Alma, vagy őszibarack képzi az alapanyagot - annak ellenére, hogy ezek nem kifejezetten a klasszikus és kívánatos pálinkának valók, mégis, a hazai gyümölcsök és az ismerős pálinkafőzde garantál egy megbízható minőséget.
Kedves vendégfogadó egy kis aszaltgyümölcságyon, minihordóban érlelt pálinka, már az üveg is igazán hangulatos (ugye, sok múlik a körítésen).
A desszertek díszítésekor a tavaszi ötleteimet vettem elő, valamint támadt egy nagy-nagy ötletem, amit később meg is valósítottam. Még az e-mailes megbeszélésünkben tisztáztuk, hogy saját fogyasztásra készülnek a bonbonok, így nem kell díszdoboz sem. Ebből indultam ki, hogy akkor apró gesztussal lepem meg Zsuzsát és a bonbonokra fehércsokival felírtam annyit, hogy "sweet home" (utána is néztem, hogy biztosan jól emlékszem-e, hogy angol nyelvterületen van).


Már előző este bedobozoltam, szépen elrendeztem a finomságokat, gyönyörködtem benne és közben rettentően izgultam, hogy sikerül-e kedves meglepetést szereznem a hölgyeménynek.
Hát, sikerült! Nagyon szeretek meglepetéseket szervezni. Meglepődött, még könnyet is csalt szemébe, amikor kinyitottam a dobozt. Ezekkel a csokis dolgokkal aztán tényleg nem vagyok profi, bonbonnak nevezni ezeket a golyókat, hm.... talán nem nagyon találó. De remélem, hogy ezek a kis csokoládés golyóbisok értékesebbé és emlékezetesebbé tették ezeket a napokat, amikor Zsuzsa hosszú idő után végre itthon van, végre hazaért.

15 megjegyzés:

  1. Kedves post lett, Gabi :) Én fél évig tanultam külföldön, imádtam kint lenni és azt csinálni, amit akarok, de akkor pityeregtem azért, mikor a családom megölelt a reptéren :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon kedves ötlet! Szerintem szépek lettek a bonbonjaid. :))))

    VálaszTörlés
  3. Nagyon univerzális vagy! Finom lehetett nagyon!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon kedves meglepetés volt! Nem csodálom, hogy könnyeket csaltál a hölgyemény szemébe... Az ízéről, már nem is merek írni... Esetleg virtuális postával küldenél egy kis 'maradékot'??? :)))

    VálaszTörlés
  5. Nagyon aranyosak lettek, az íze azt hiszem, garantáltan fantasztikus lehet. A bejegyzésed pedig tényleg nagyon kedves!

    VálaszTörlés
  6. jaj nagyon aranyos meglepetés. olyan jól mutatnak a dobozban! :)

    VálaszTörlés
  7. A legjobb, amikor ma délben még jött egy sms is, hogy nagy finom volt! :)
    Néha kipattannak ilyen ötletek az agyamból! Néha nem is tudok elszakadni az ilyen hirtelen jött ötletektől...
    Mummy, már csak nézegetésre tudok mailben küldeni pár képet, mert az összes itthon megmaradt aranytartalék is csak emlék! :)
    Köszönöm a hozzászólásokat, nagyon aranyosak vagytok! :)

    VálaszTörlés
  8. Ez annyira Gabis, jellemző egy kedvesség! Elhiszem, hogy nagyon örült neki az illető. És a pálinkás adalék benne...hm.. Legközelebb majd vagy sofőrrel vagy valami tömegközlekedési eszközzel (esetleg repülővel?) megyünk találkozni. Ha én ezt az ágyas pálinkát hamarabb tudom... :-)))

    VálaszTörlés
  9. jellemző egy kedvesség = jellemző ez a kedvesség

    VálaszTörlés
  10. Azon szerencsések közé tartozom akik kóstolták is a fenti csodát :) Szuper volt.
    persze mindez étcsokival is zseniális lehet, ajándéknak meg kifejezetten jó ötlet.

    VálaszTörlés
  11. Én is a szerencsések közé tartozom.Isteni volt!!!!!Nem beszélve a személyes töltetről (és nem a pálinkára gondoltam...:)

    VálaszTörlés
  12. Eszter, köszönöm!

    Hűha, nagyon örülök, hogy azok is hozzászóltak, akik kóstolták is! Mert jó fotót lehet készíteni bármiről, kerekíthetek én bármilyen történetet a bonbonjaim köré - mégis így teljes az élmény, hogy az ízek is rendben voltak! Köszönöm! Nagyon örülök a visszajelzéseknek!

    VálaszTörlés
  13. Kedves Gabi! Szeretnélek meglepni egy díjjal, kérlek nézz be hozzám! :)))

    VálaszTörlés
  14. Szia! Imádom a tortáidat! Nézz be hozzám, vár egy kis meglepetés!

    VálaszTörlés
  15. DRaga Gabi, Koszonom megegyszer ezt az elmenyt, mind amit a bonbonok finom ize "okozott", mind pedig a kellemes meghato meglepetest a "sweet home" felirattal ! Igazan nagyon emlekezetesse tetted ezzel a gesztussal az otthon toltott rovidke idot !! Megegyszer nagyon szepen koszonom!!! ..es tovabbi sok sikert ! ZSu

    VálaszTörlés