2011. augusztus 13., szombat

Torta legénybúcsúra


Két napja csörgött rám régi ismerősöm, hogy vállalnék-e egy tortát? Már megbeszéltem magammal egy hónapja, hogy augusztusban összesen két tortát fogok elkészíteni és semmi több! Aztán persze borult a terv, akiknek beterveztem a születésnapját, azok végül nem ünnepelték meg - így a torta sem kellett. Másrészt, amikor olyan jó ötleteket találnak ki, én is rögtön belelkesedek és már jár is az agyam, hogy hogyan is lehetne a legtöbbet kihozni a dologból!
A legénybúcsúra kb. 20 szeletes, cicis tortára gondoltak. Hát, nekem a torta olyan dolog, amit igyekszem nem közönségessé tenni. Így rögtön egy popós tortára változtattuk az elképzelést, valamivel ízlésesebb tud lenni. Tudom, hogy legénybúcsú, de akkor is. Csütörtök óta nézegettem a témába vágó dolgokat és ki is alakult az elképzelésem egy kacér, rövid szoknyás fenékről. De közben megláttam ezeket a fűzős tortákat (corset cake). Gyönyörűek és bármennyire is kihívóak, szerintem közönségesnek nem nevezhető a dolog.




Így módosult a terv - természetesen még faragás előtt. Sütöttem egy nagy tepsi piskótát, betöltöttem három réteg csoki krémmel, dermesztettem, faragtam, jó plasztikai sebész módjára odavarázsoltam a didiket, kívülről is párizsi krémet kapott és hagytam kicsit nyugiban a hűtőben.
Közben begyúrtam a bőr színét és a feketét (ami nálam erős sötétkék). Kiválasztottam a fűző fazonját és már nem tudtam várni egy percet sem, elkezdtem bevonni a tortát.
Az ilyen torták bevonásánál már megtanultam, hogy elég pontosnak kell lenni. Először a mellkas bőrét raktam fel, eligazgattam, körbevágtam ott, ahol gondoltam a fűző kezdetét - hogy ne is legyen átfedés. Aztán jött a láb, ugyanígy - nem szabad hagyni, hogy átfedés legyen, mert átüt a felső réteg bevonón a vastagsága és akkor már nem lehet vele semmit kezdeni.
Aztán jöttek a fodrok, vagy mik ezek - csíkokat vágtam, és a marcipán modellezővel meghullámosítottam. Ahhoz képest, hogy elég meleg volt ma és megint K2-t használtam, nagyon jól sikerült ez a művelet! Nem szakadt, nem nyúlt, nem ragadt!
Felragasztottam a fodrokat, a csíkokat, raktam szegélyeket a mellrész tetejéhez - így sokkal inkább befejezettnek tűnik a fűző.
Volt még egy kérés, hogy legyen egy szivecske, meg legyen "odatetoválva" hogy Pisti! Most jó volt ecsettel festeni, nagyon tetszik a végeredmény is.


A nyakánál meg ott volt a nagy-nagy semmi. Valami nyakláncon gondolkodtam, de csak a gyöngysor jutott eszembe. No, de az meg annyira jókislányos - legalábbis nem vadítja be a legénybúcsús pasikat. Így történt, hogy a nyaklánc mellé kapott még egy tetoválást, szívekkel, meg pillangóval, indákkal és pöttyökkel.
A bevonás kezdetétől az utolsó ecsetvonásig nem került hűtőbe a torta - tudtam, hogy nem is lesz időm hagyni kicsit dermedni. Éreztem, hogy elég lágy benne a krém - inkább nem kockáztattam, hogy így átteszem másik tálcára, mert tényleg nem volt túl jó tartása. Így körbe kellett valamivel vonnom - jött a piros szín, aztán pedig arra is került festett minta, aszimmetrikusan.
Örülök, hogy hallgattam a saját megérzésemre és ez sült ki belőle, nekem ez a verzió szimpatikusabb volt. Egyébként számtalan verzióban mutatós - a szín- és a formaválaszték is bőséges. Remélem, lesz még alkalmam ilyet készíteni - már van sok-sok ötletem!

26 megjegyzés:

  1. Dia, köszönöm! Ez most nekem is tetszett - azért még nem tökéletes. Élmény volt készíteni, olyan szépen és látványosan alakult! :)

    VálaszTörlés
  2. kedves Gabi!Megint eszméletlenül szépet alkottál!!!!Gratulálok!!!! Rita

    VálaszTörlés
  3. Gabikám,ez a torta csodálatos,eszméletlen jól néz ki!!!
    Elhiszem,hogy élmény volt készíteni!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jó lett, ügyes vagy! Gratulálok!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szexi lett. Arányos a test, jó a fűző, képen simán feketének néztem. Milyen festéket használsz?

    VálaszTörlés
  6. Nagyon-nagyon tuti lett! :)

    Nekem a wilton gél nagyon jól színezi feketére az unidecet. Nem próbáltad még?

    Az ilyen nagy torták alá mindig lopok a boltokból a dobozos margarinok alól elválasztó kartont. Pont mérete a sütőformának. Bevonom alufóliával és úgy megy a torta alá. Sokkal könnyebb azzal emelni. Mehet a csipkére vele. Marad a torta alatt és tortavágás után ki lehet dobni. Autók alá persze formára vágom. Könnyen beszerezhető és még ingyen is van. Már meg is kérdezték, hogy minek nekem ez a sok karton. :)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon-nagyon jó lett ez a fűző. Tök klassz bőrhatása van. Nekem ezekben csak az a bizarr, hogy nemcsak a nyaka, de a karja is le van vágva szerencsétlennek, a lábairól már nem is beszélve. :) Kihoztad a témából a maximumot!

    VálaszTörlés
  8. Nagyon nagyon tetszik!!! Ha ezt a tortát még a játékod kezdete előtt készítetted volna, akkor azt kell mondanom, hogy ez lett volna az egyik kedvenc és ez most azért morbid nagyon mert a másik kedvencem a dédi tortája:) Két teljesen külön kategória mégis remekmű mindkettő a magáéban.

    VálaszTörlés
  9. nagyon nagyon szexi,és élethű lett!!!!!!

    VálaszTörlés
  10. Rita, nagyon szépen köszönöm!

    Kedves Desszertke - a tortával most (szinte) minden úgy ment, ahogyan elképzeltem. Egészen meg is lepődtem! :)

    Angi Angéla, köszönöm! :)

    Galagonya, köszi! A fekete festékkel egyszer úgy jártam, hogy egész héten át nem volt a cukrászdiszkontban wilton paszta - végül vettem egy 35 dekás giga pasztát (Bakers Preferred), sokkal töményebb mint a wilton. Egyébként most igyekeztem még jobban, hogy elérjem a feketét! :)

    tortabirodalom, köszönöm! Régebben wiltont használtam, már el is felejtettem, milyen azzal dolgozni.
    A tortát én is kartonra teszem, a betöltéstől a bevonás végéig, egyik oldalán fényes, így nem is tud átázni a krémtől. Csak szeretem áttenni másik tálcára, most először nem mertem bevállalni! :)

    Pixie, köszönöm! Átlakkoztam (meg vagyok lőve a lakkommal, most sem bírtam kihagyni). Szerintem is bizarr bármiféle torzó - bár azt hiszem a legénybúcsún nem nagyon lettek volna kíváncsiak a karjaira. :) Amúgy persze, nekem is fura - mit össze gondolkodtam, hogy akkor hogyan nézzen ki, meddig látszódjon a láb és a mellkas.
    Egyébként gondolkodtam, hogy simán a fehérnemű kontúrjáig megformázva akár leánybúcsúra is mehetne a dolog.

    Mézeskalács, nekem is tegnap az volt az érzésem, hogy ez az egyik legjobban sikerült tortám lett. A dédi-félét még nem tudtam legyőzni saját kategóriájában! :)

    sütimanó, igyekeztem, hogy tényleg szexi legyen! Nekem a Pistis-szíves tetkó a kedvencem rajta! :)

    VálaszTörlés
  11. Gabi! Ez nagyon fullos lett! Nekem is a fűző rész tetszik a legjobban! Szuperül sikerült! Na és a szívecskés tetkó is nagyon tuti! :)

    VálaszTörlés
  12. nagyon szexi lett! és tényleg klassz ez a feketének kinéző sötétkék : )

    VálaszTörlés
  13. Fantasztikus lett, nagyon egyben van minden! A tetkó, a fűző, a test...tökéletes. Ügyes vagy!!!

    VálaszTörlés
  14. Nudleee, köszönöm! :)

    tejszínhab, igyekeztem alkalomhoz illően ledér tortát gyártani! Végül azért egész fekete lett a sötétkék - de a kezemen még mindig van egy paca, ami nem akar lekopni és az kék!

    Audrey, köszönöm szépen! Szerencsére könnyebben ment, mint gondoltam és valahogy egyszerűen összeállt a kezem alatt. Bárcsak mindig így menne!

    VálaszTörlés
  15. Hát ez fantasztikus jó lett :)
    Őszintén mondom,hogy én ilyen jó kis szexis tortát még nem láttam: Gratulálok hozzá .

    VálaszTörlés
  16. József, hűha, megilletődtem rendesen! Most éppen elég viccesen festek, mert lassan görcsöt kap az arcom a tízperces fülig érő mosolytól! Nagyon-nagyon örülök, hogy tetszett a tortám!

    VálaszTörlés
  17. Nagyon szexi lett és élethű:-)
    Gratulálok hozzá!

    VálaszTörlés
  18. Nagyon jóóó, és nagyon egyedi (annak ellenére, hogy nagyon sokan "varrtak" már fehérneműt). Hát ilyent nem! Szupi!

    VálaszTörlés
  19. Adryenn, köszönöm szépen!

    M@rti, örülök, hogy tetszik! Ahogy keresgéltem a témába vágó torták között, nagyon sok fantáziát láttam ebben a formában. Szerintem nem kell mindig a hagyományokhoz ragaszkodni, pont ebben van a kreativitás lényege! :)

    VálaszTörlés
  20. Szia Gabi!

    nagyon sexi lett a torta, és nagyon szépen kidolgozott.
    Az étel lakkal én is nagyon meg voltam elégedve, főleg azért is, mert olyan "védőréteget" is képez a tortán.
    Ja és ámulok a feketéden, mennyi festéket teszel bele, hogy ilyen intenzív színt elérsz?

    VálaszTörlés
  21. Gabi!!! Ámulok! Ez a torta valami eszméletlenül jó lett! Én is bevettem a dédi tortája mellé kedvencnek! Gratulálok hozzá és a CakeCentral-os látogatottsághoz is! Na ugye, hogy ugyehogy ugye! Tortanonc... ;-) Nagyon ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  22. Zsuzsi, köszönöm!
    Igen, jól működik a lakk, meg dögös tetkós lakkruhás lett a torta! :) Most addig adagoltam a színezéket, amíg tökéletes feketévé vált a bevonómasszám - mert ennél csak a fekete a nyerő. Ha megoldható, akkor sötét alapszínt készítek, amit átfestek - de itt nem akartam pamacsolni, a fodrok miatt nem is tudtam volna.

    Eszter, hát milyen hosszú volt ez a két hét! Nálam egészen eseménydús is! :)
    Nagyon rajta voltam, hogy megálljak, mielőtt még túldíszíteném! A rendelkezésre álló időmet az utolsó másodpercig kihasználtam!

    VálaszTörlés
  23. Hihetetlen vagy!
    Remélem lesz egymáshoz szerencsénk. Nekem is van egy - két ötletem.
    Megnéztem a g+ fiókodra feltett képeket, és hihetetlenül lenyűgöztél!!
    Főleg a.... nem is tudom melyiket említhetném meg mert mind nagyon tetszik!
    Kívánom, hogy sokáig, sok ilyen és ennél még szebbeket alkoss/atok!!!
    Őszinte rajongód
    Timi

    VálaszTörlés
  24. Szia
    Minden elismerésem, fantasztikusan szép lett a tortád. Hétvégére el szeretném készíteni én is... Egy kérdésem lenne... Ekkora alakhoz mekkora formában sütötted és mennyi tojással???
    Próbálom elkészíteni ahogy te csináltad. Az egyik legszebb amik a neten vannak.
    Gratula
    Zsanett

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Zsanett, köszönöm! :-)
      Talán egy 25*40 centis tepsi lehetett, amiben sütöttem a tortát. Hát, emlékeim szerint azért jóval meghaladta a 20 szeletes méretet... Na, de inkább több legyen, mint kevesebb! :-)
      Ez volt az első ilyen tortám, azóta készült még néhány változat, bevallom, azok nekem még inkább tetszenek.
      Ha gondolod, akkor nézd meg az albumomban facebookon: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.200846343303131.55980.200801743307591&type=3
      Sok sikert és jó szórakozást a torta elkészítéséhez!

      Törlés