2011. augusztus 15., hétfő

Gombóc Artúr olvasna-e csokoládés blogot?

Hm, el kell ezen már kicsit gondolkodnom. Mert az rendben, hogy igazi tortaimádó vagyok, meg tortamegszállott és tortamániás, no de ez már talán mégis mintha túlzás lenne!

http://nemnoormalis.blogspot.com/2010/04/gomboc-artur-vilagon-mindennel-jobban.html

Emlegettem egyszer már Gombóc Artúrt, én is úgy vagyok a tortákkal, mint ő a csokival. Bár azt nem tudom, hogy Gombóc Artúr, ha lett volna akkoriban internet, vajon csokoládés blogokat olvasott-e volna a szabadidejében? Mert ha már ennyire szerette a csokikat, akkor miért is ne kezdett volna otthon is fantasztikus bonbonokat, csokoládétáblákat készíteni? Mert akkor az összes létező verziót önmaga is elkészíthette volna, saját örömére. Az internetes forrásokból pedig újabb és újabb ötletekkel gazdagodhatna és távoli, mesés kakaóbab ültetvények képeiben gyönyörködhetett volna, különleges csokoládéüzemekben tehette volna meg virtuális sétáját - míg a következő különleges probléma megoldásához nem kereste volna meg őt Pom Pom.
Egy mesében ez szó szerint édes történet lenne, de mi a helyzet, ha valaki - történetesen ez a valaki én vagyok - odáig van a gyönyörű tortákért? Nálam kétféle kategória létezik, az egyik amelyikre ránézek és gusztusosnak látom, szívesen megkóstolnám, a másik verzió az pedig a "de szép, de tetszik" kategória, amiről egyáltalán nem az ízek jutnak eszembe, hanem az, hogy vajon hogyan készült, miből készült, mivel van bevonva, hogyan van összerakva, mivel készült a dekoráció! Ritkán, de ennek a két kategóriának is van keresztmetszete.

http://thomasbeaman.com/blog/the-couture-cakery-designer-cakes-cupcakes-dessert-table-creations/

Még nem sikerült rájönnöm, hogy honnan ez a nagy rajongás a torták iránt. De az biztos, hogy számomra a torta sokkal több, mint egy sütemény! A torta ünnepi meglepetés! Én pedig nagyon szeretem a meglepetéseket.
Örülök, hogy rátaláltam erre a számomra olyan nagyon kedves elfoglaltságra!
Az elmúlt hónapokban egyetlen dolog volt állandó, hogy szinte minden héten készült nálam egy-két torta. Nagyon sok ötletet találtam interneten, sok blog vált nagyon kedvessé számomra. Ezzel együtt az én blogomon is talán látszódik, hogy valamennyire sikerül fejlődnöm. Sok örömömet lelem mások tortáiban is, a sajátjaim készítése pedig mindig izgalmas feladat. Néha nehezebben megy belekezdeni a soron következő,  számomra teljesen új téma megvalósításába. Végül azonban hatalmas élmény, amikor sikerül "megtortásítani" egy elképzelést. Nagy öröm, amikor látom a barátaim és ismerőseim arcán, hogy tetszik nekik az adott torta, hatalmas jóérzéssel tölt el minden visszajelzés!
Persze minden vágyam, hogy hibátlan tortát készítsek. Ehhez még rengeteg tapasztalatra lenne szükségem, ráadásul elég magasra teszem a mércét. Sokszor meg is kapom, hogy igazán lehetnék elégedettebb, ahelyett, hogy a hibákat sorolom. :)
Az is hozzá tartozik, hogy néha bizony fáradtabb vagyok, mert a szombatok, vasárnapok ezzel a szórakozással telnek és bizony néha hétfőn azt kívánom, bár pihentem volna kicsit többet a hétvégén.  Előfordul, hogy kicsit összesűrűsödnek a problémák is. Azt hiszem, a torta-téma nagyon sok pozitív energiával tölt fel, enélkül nehezebben venném az olykor jelentkező akadályokat. Ezzel kapcsolatosan a legutóbbi hatalmas élményeimet szeretném mindenkivel megosztani!
A CakeCentral-t már többször emlegettem, ez egy torta-mekka! Regisztráció után bárki feltöltheti ide a fotóit, különböző kategóriákban lehet keresgélni, gyönyörű torták és különleges ötletek várnak ott ránk. A kezdőoldalon rögtön fogad minket hat tortafotó, amelyeket az elmúlt napon a legtöbben mentettek a kedvenceik közé. Néha feltöltök egy-egy fotót, ez amolyan kontroll számomra. Egyrészt érdekes, hogy mennyien kattintanak rá, elmentik-e kedvencek közé, esetleg hagynak-e megjegyzést. Volt tortám, ahol semmi reakció, aztán volt 3-4-szeresen lementett fotó, összesen néhány megjegyzés. Nekem ez arra volt jó, hogy tovább motiváljon, hogy igenis sokat, rengeteget kell fejlődnöm. Tegnap feltöltöttem a fűzős tortáról néhány képet. Meglepő volt, mert már néhány órán belül jött visszajelzés, néhányan mentették is.
Még tegnap estig a blogbejegyzésemhez is nagyon sokan írtatok, amiért hálás köszönet! Nagyon-nagyon örültem a torta és karamell blog írójának, Lengyel József hozzászólásának - hiszen nagy csodálója vagyok kifogástalan tortáinak, tetszik a stílusa és a hozzáállása, szeretnék egyszer én is annyira profi lenni, mint ő!
Reggel ért a hatalmas meglepetés, amikor megnéztem az e-mailjeimet és vagy tíz komment érkezett a CakeCentralról. Ráklikkeltem, hogy elolvassam őket és mit látok? Az én tortám is ott volt az elmúlt napon feltöltött torták közül a legtöbbször elmentettek között! Az én tortám, igazi gyönyörű műalkotások között!
Remélem, nem tűnik dicsekvésnek, mert egyáltalán nem szándékozom dicsekedni (főleg, hogy vagy 3 alapvető dologban vagyok elégedetlen ezzel a tortával is). Nagyon meglepődtem és nagyon-nagyon örültem, hogy ezen a nemzetközi tortás fórumon egy napra ott lehettem én is.


Innen kezdve még sokkal magasabb lett a mérce, hiszen ha már egyszer ez megtörtént, onnan kezdve már "elvárom" önmagamtól, hogy hozzam ezt a teljesítményt (jajj, némely témákban nagyon kemény vagyok önmagamhoz). :)
Őszintén kívánom mindenkinek, hogy találja meg azt a hobbit, azt a kikapcsolódást, ami ennyire feltölti, ami ennyi pozitív energiát ad! Kívánom, hogy mindenkinek induljon ilyen jól a hete! Ma reggel mintha csak nekem sütött volna a nap és ha öten gáncsoltak volna el én akkor ötször ráztam volna meg magam, nem törődve semmilyen akadállyal.

11 megjegyzés:

  1. Annyira örülök a sikerednek! Megérdemelted, hiszen csodálatos a torta. Ahogy olvastam a hírt egyből mentem is a CakeCentral-ra és már néztem én is és veled együtt örültem neki. Csodálatos ez a hobbi, én is megtaláltam benne mindent! Imádom! Olyan jó ebbe a tortás társadalomba tartozni. Nem csak a hobbi csodálatos, de az emberek is. Jó volt olvasni az írásod. Köszönöm és még egyszer gratulálok! :)))

    VálaszTörlés
  2. Dia! Nagyon aranyos vagy, köszönöm! Kívánom, hogy neked is még sok-sok örömet hozzon a tortázás! :)

    VálaszTörlés
  3. Na most én nem tudom, hogy írtam-e az előbb, vagy elszállt... :)

    VálaszTörlés
  4. Ezek szerint elszállt! :)

    Szóval gratulálok én is! :) Nagyon ügyi vagy! Igazán büszke lehetsz magadra és a műveidre! :)

    Én eddig nem sűrűn jártam a cake central-ra, de asszem benézek. Sőt lehet, hogy töltök fel tortát is, mert én is kíváncsi lennék a reakciókra... Meg hogy lenne-e egyáltalán... :)

    VálaszTörlés
  5. Gratulálok a sikeredhez! Én is ma regisztráltam a CakeCentral-ra mert keresgéltem ponis tortákat (irtam evvel kapcsolatban emailt, megkaptad?) és csak igy nézhettem meg azokat.Amint megnyitotta az oldalt nyomban a szemembe akadt a fűzős tortád, mondtam is magamnak hogy milyen ismerős ez a torta, és amikor jobban megnéztem akkor láttam hogy ez a tied, gondolatba már akkor küldtem egy gratulációt neked :D
    Én örülök hogy megtaláltad a neked megfelelő hobbyt. Az én bajom az hogy nem tudom eldönteni hogy a torta-sütemény készitésnek, a főzésnek vagy a horgolás-kötésnek szenteljem az időmet...vannak időszakok amikor elkap egy hullám és csak az egyiknek élek, de rájöttem hogy nem lehet mind a hármat olyan intenzitással űzni...igy hát még maradok mind a háromnál, rábizom az időre a választást :)

    VálaszTörlés
  6. Nudleee, szerintem sok jó torta van a CC-on. Néha jobb itt keresgélni, mint a google-n.
    Minden nap ránézek, annyi érdekes technikát lehet látni! :)

    Iza, köszönöm! Megkaptam a leveled, az előbb válaszoltam is!
    Gondolom, főzni alapból is szoktál, tortára és süteményre is akad egy-egy alkalom! A kötés-horgolás meg idő függvénye! Szerencsére előttem nincs ilyen dilemma. Itthon az egyszerű, hagyományos ételeket részesítik előnyben. A kötés-horgolást egyszer próbáltam és nagyon-nagyon ügyetlen vagyok hozzá! :)

    VálaszTörlés
  7. Gabi!
    Nagyon örülök a sikerednek:-)))
    Én is úgy vagyok a bonbonnal, mint Tea tortával, nem az ízét, hanem a technikáját keresem először:-))

    VálaszTörlés
  8. Szia Gabi!
    Nagyon örülök a sikerednek!
    Rendszeresen olvasom a blogodat és csodálom a remekműveidet.További sok sikert kívánok!
    Nekem is a tortázás a legédesebb hobbim,bár még elég kezdő vagyok.Folyamatosan tanulok "Tőled is"és szeretném ha egyszer tökéletes torta kerülne ki a kezeim közül.Ha van kedved látogasd meg a blogomat.
    lizi-torta.blogspot.com
    Üdvözlettel: Lizi

    VálaszTörlés
  9. Gesztenye, köszi! Pedig a Te bonbonjaid egyszerre tartoznak a "hűdeszép" és "jajjdenagyonfinomlehet" kategóriába! A technikájáról már lemondtam, de bonbont enni annál inkább ügyesen tudok! :)))

    Lizi, köszönöm szépen! Örülök, ha találsz nálam is valami hasznosat! Ellátogattam a blogodra és mailben küldtem a többit!

    VálaszTörlés
  10. Szuper,de számomra nem meglepő!!!!!Szerintem sok tortád lenne még ott az elsők közt:)))))

    VálaszTörlés