2011. augusztus 21., vasárnap

Ebony and ivory, meg még több ivory


Eseménydúsan telt nálam az utóbbi jó pár nap, ezen a héten annyi minden történt velem, mint máskor egy hónap alatt sem. Erre a hétvégére eredetileg egy balatoni kiruccanás, vitorlázás szerepelt a naptáramban, amiből végül nem lett semmi. Ezért amikor két hete felhívott Angi, akkor azt hittem, a legnagyobb nyugiban tudom elkészíteni a tortáját.
Apukájának 60. születésnapját ünnepelték, amire egy ötven szeletes, 60-as számot formázó tortát kért. Az volt az elképzelés, hogy a papa szakmájára való utalásképpen varrások díszítsék a tortát. Még soha nem készítettem szám alakú tortát, magamtól nem is jutott volna eszembe, hogy valaha is ilyet készítsek.
Később egy egészen pontos tervet kaptam a torta mintájáról, színeiről, díszítéséről és igen, az ízesítéséről. Így átlósan elválasztva sötétbarna és bézs színű torta szerepelt a terven, arany csillámokkal és arany rózsákkal, hatvan szál arany gyertyával, "varrással" a torta oldalán.
Őszintén, el nem tudtam képzelni, hogy végül milyen lesz az összkép. A két alapszín eléggé meghatározó mintát ad a tortának, tartottam tőle, hogy ez elvonja a figyelmet a formáról, vagyis a számok nem fognak érvényesülni. Végül mindenben igyekeztem Angi elképzeléseit megvalósítani, közben pedig hasznosítani az eddigi tapasztalataimat.
Mindig izgalmas, hogy mekkora is legyen egy torta, ami eléggé ötven szeletes. Van egy sejtésem, hogy mindig vagy másfélszer akkora tortát készítek, mint amekkorára szükség lenne (szerencsére végül mindig elfogy!). Most két tepsi piskótát sütöttem, egy kakaósat és egy simát. A kakaósba karamellkrém került, a másikba pedig tejszínes eperkrém. Fagyasztott epret használtam, de találtam igazi illatos epret is, természetesen ebből is került a töltelékbe.
A számok faragásánál a legegyszerűbb formára törekedtem, szerintem ez volt most a lehető legelegánsabb megoldás. A számok közepét nem lyukasztottam ki, szintén az egyszerűségre való törekvés miatt. Utólag a bevonásnál örültem is ennek! Később a díszítésnél sem jelöltem a számok közepét, nekem tényleg sokkal jobban tetszik így!
Rózsákban nem vagyok nagy profi, ezek csak amolyan mezei vadvirágok lettek! Púderszínű masszából készítettem a virágokat, lüszter portól lettek csillogó arany színűek. Már egy ideje ott nézelődött a polcomon az arany lüszter, de eddig még soha nem használtam. Most jól bepótolhattam!
Marcipánmodellezővel "körbevarrtam" a tortát és arannyal megfestettem. Az egész heti fáradtság miatt nem volt túl biztos a kezem, nehezen találtam el a megfelelő állagot az aranyfestéknél, így itt-ott szélesebb lett a "cérnám". Gondolkodtam még a glazúros verzión, itt több hibalehetőséget láttam, inkább elvetettem ezt az ötletet.
Az utolsó manőver izgalmas volt - ugyanis a teljesen kész tortákat raktam át egy-egy tálcára. A nullás torta teljesen rendben volt, a hatosnál azért kicsit izgultam, nehogy eltörjem - szerencsére teljes épségben sikerült megoldanom!



Utolsó simításként még a tortába tűztem a gyertyákat, a megbeszélt helyekre. (Hű, mire találtam arany színű gyertyát - már majdnem feladtam, mire az ötödik helyen végre volt.)




Mikor elkészült a torta, akkor örömmel nézegettem! Még soha nem kaptam ennyire részletes leírást a tortáról, azt hiszem sikerült megvalósítani mindazt, amit vártak. Azért izgultam, hogy amikor meglátják, akkor mi lesz a reakció, hogy amikor Angi lerajzolta az elképzeléseit, akkor valóban ilyen végeredményre számított-e? Örültem, hogy tetszett nekik! Nagyon érdekes volt, hogy olyat valósítottam meg, ami magamtól soha eszembe sem jut. Persze tagadhatatlan, hogy az apró részleteket már a pillanat hevében ötlöttem ki. Az arannyal történő árnyékolás és festés nekem nagyon tetszett, bár kicsit tartottam attól, hogy túlságosan nőiesre sikerül a torta.
Még inkább elégedett lennék, ha igazi szép cukorrózsákat tudnék készíteni, ha nem repedezett volna meg a kakaóval barnára színezett bevonóm.
A feszültségeim levezetésére még rendelkezésemre állt egy torta, amivel bármit kezdhettem. Ezzel teljesen kikapcsolódtam, amíg beillesztgettem először a nagyobb, a kisebb, végül pedig az aprócska cukorgyöngyöket. Mivel volt még bekevert aranyfestékem, így azt is használtam. Még gyakorolnom kell a festést a tortán, mert ebben a díszítési technikában bőven van lehetőség. Azt hiszem, szerencsés lett volna, ha rendes gélből hígítottam volna festéket, mert a lüszter viszonylag nagy szemcséi miatt nem tudott tökéletes lenni a végeredmény. A 000-ás ecset is vastagnak tűnt, a festék pedig csak rakoncátlankodott...


A késő délutáni napsugarak is arannyal festették meg a tortát
 Nagyon tetszik az ivory-arany párosítás! Érdekes, hogy másoknál nagyon tetszenek az élénk, vagy kontrasztos színű, sőt a fekete-fehér torták, mégis kikötök az ivory-nál. Azt hiszem, nagyon kevés kockázatot rejt magában ez a szín, a túldíszítéseimet pedig előnyösen lágyítja.
Még egy torta, ami pár hete készült. Eddig csak Facebook-on osztottam meg. Egyszintes tortát kértek, a Dédi-féle tortához hasonlót. Ez egy 24 centis torta, ahol szintén kakaóport használtam az árnyaláshoz. Ez a kakaópor sokkal sötétebb és másként is viselkedett kicsit, mint a Dédi tortájánál használt aranyló kakaó. Nekem nagyon tetszik ez a torta, a túlzásaival, a kacskaringóival, a színeivel együtt. Nagyon részletgazdag volt, minden oldalról teljesen másként mutatott. Szeretem az aszimmetriát, mozgalmas lesz tőle a torta. Mindig tanulok valami újat, ugyanezt a tortát legközelebb már másként készíteném el.





Ha már emlegettem a Dédinek készített tortát, meg kell jegyeznem mennyire meglep, hogy sok-sok tortával később sem tudtam olyat készíteni, ami annál jobban tetszene. Pedig ez még annyira az elején volt, még alig tudtam egyenletesen kinyújtani a bevonómasszát, a torta burkolásáról nem is beszélve. Mégis...
A torta-hobbim a legjobb, ami történhetett velem. Érdekes személyiségtréning is, lehet tanulni, kreatívkodni, tervezni, rögtönözni! Lehet ámuldozni mások gyönyörű tortacsodáin. Nagyon-nagyon kezdőnek érzem magam, néha azon gondolkodom, hogy a sok-sok tortás blog között van-e helye az enyémnek. Remélem, kedves olvasóm, hogy a jó ötleteimet hasznosítani tudod és a tortákon elkövetett hibákból a következtetéseket a saját tapasztalatodként tudod kezelni.

28 megjegyzés:

  1. Én nagyon szeretem a blogodat olvasgatni és a tortáidat nézegetni. Úgy érzem teljesen különböző a stílusunk, mégis nagyon tetszenek a tortáid. Egyébként a kedvenc színeim a föld színek, tetszik, amit ki tudsz belőle hozni. És igen, van helye a blogodnak a tortás blogok között! :)))

    VálaszTörlés
  2. Nagyon teszik az összes tortád,amit ebben a bejegyzésben megmutattál :)
    Látom, ezek a meleg barna színek nálad most favorit.Jól is áll neked nagyon.Ügyesen bánsz velük!
    A hatvanas torta szenzációs!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon tetszenek! nekem is a kedvencem az a bizonyos tortád... :)

    VálaszTörlés
  4. Kedves Gabi! Ezt a tortatanonc megnevezést mostmár el lehetne hagyni, helyette a tortanagymestert is kiteheted a blogodra. Annyira profi vagy, hogy hihetetlen!! Csodaszép tortákat készítesz, ez a 60-as is csúcs! Nem értem miért írod, hogy nem szépek a rózsáid, szerintem gyönyörűek. A Dédid tortája nekem is az egyik kedvencem, annyira szép színeiben és díszítésében is.

    VálaszTörlés
  5. Hát ezek a torták gyönyörű szépek csak gratulálni tudok én is hozzájuk..Ügyes vagy nagyon Gabi!

    VálaszTörlés
  6. Gabi! Szépségesek a tortáid! Ezek is és az összes többi! Csak úgy szívom magamba a jobbnál jobb ötleteket!
    Magdi, Makóról

    VálaszTörlés
  7. Gabi! Ne lelkizz már annyit! Vagy ha jólesik, lelkizz! De tökéletesek a tortáid, remek a színharmonizálásuk, szépek a rózsáid!
    Kell ennél több?

    VálaszTörlés
  8. MOndanom sem kell mi volt az első, amit ma a neten megnéztem. Homoktorta blog. Még csak ennél a bejegyzésnél járok, de remegve olvasom majd vissza a többi 2 hetes elmaradásomat. Végre előkerült az arany lüszter is, látom. Csodálatosakat alkottál vele! Gratulálok! De tudod, hogy mennyisre szuper, amit csinálsz? Mennyien kell még, hogy mondják?? ;-)
    Csúcs vagy!!!

    VálaszTörlés
  9. Szuper lett! Főleg a nulla. Rögtön beugrott a "dédi tortája", amelyik nagy kedvenc. Még sok-sok ilyen szép tortát kérünk!!!

    VálaszTörlés
  10. Szerintem is gyönyörű lett mindhárom torta, nincs miért szerénykedned.:)

    VálaszTörlés
  11. Nagyon szép és elegáns lett mindegyik, de különösen a hatvanas. Ezeket a számtortákat iszonyú nehéz szépen burkolni, de Neked nagyon jól sikerült.

    VálaszTörlés
  12. Gyönyörűek! Ahogy megláttam a kis képen, rögtön tudtam, hogy Te készítetted! ...és blogodat továbbolvasva jött két meglepetés; még tudtad variálni is az alapokat. A "60"-as még festménynek is elmenne.
    Nagyon tetszik nekem ez a stílus! Kár, hogy messze vagy, beiratkoznék Hozzád egy ivory-barna (az ebony az barna?!) tanfolyamra :-)

    VálaszTörlés
  13. ...és egy kicsit legyél már nagyképűbb!!! :-) (nem is értem, hogy írhatsz ilyeneket a munkáidról)
    ...és ezt nem udvariasságból írom!

    VálaszTörlés
  14. Egyszerüen csodásak!Gratulálok, ügyes vagy!:D

    VálaszTörlés
  15. Gabi! Fantasztikus vagy! Nem nagyon tudok mást mondani.Eszméletlen szépek ezek a torták.Mindhárom nagyon elegáns,de nekem a 60-as lett a kedvencem.Színeiben és díszítésében is teljesen az én ízlésem :)Gratulálok hozzájuk :)

    VálaszTörlés
  16. Nomen est omen.Amikor láttam a 'dédi tortát',azt hittem,hogy a torta a homoktorta:)A színe miatt gondoltam így,aztán vettem észre,hogy a blogod neve.Most már szerintem ez a szín védjegyed.Nagyon kellemes,hangulatos,mutatós tortáid vannak,gratulálok,és irigykedem!

    VálaszTörlés
  17. Gabi, annyira szép az a "hatvanas" torta.
    Nagyon elegáns, és tök jól harmonizálnak a színek.
    Írod hogy a lüszter arany, stb nem úgy viselkedik ahogy kell.
    Én sem bírtam vele néha..:-D, de mostanában gyógyszertári alkoholban, (96%-os), keverem el, de nem szabad nagyon hígra, mert akkor úgy szétszalad a festék, elfolyik. Vettem szintén patikában cseppentőt, és azzal szoktam a lüszterhez az alkoholt adagolni.

    Várom a további tortáidat. :-)

    VálaszTörlés
  18. Köszönöm a hozzászólásaitokat!
    Most újra csak azt mondom, hogy a legjobb dolog, ami történhetett velem az az, hogy ekkora szerelembe estem a tortákkal. Ismerkedünk és flörtölünk egymással, néha egészen jó dolgok sülnek ki egy-egy randevú alkalmával.
    Komolyabbra fordítva a szót, nagyon örülök a véleményeknek és jó néhány ötletet is kaptam tőletek. Mindannyiótoknak köszönöm!
    A szín, igen, külön érdemel néhány szót.
    Szazala elgondolkodtatott - egyébként is jellemző rám, hogy nálam minden mindennel összefügg. Talán valóban a homok színét idézi bennem az ivory? Talán.

    VálaszTörlés
  19. Szenzációs a hatvanas torta! Gyönyörű!!!

    VálaszTörlés
  20. Nagyon örülök, hogy tetszik! Már csak azt bánom, hogy nem vagyok fényképművész - így csak részben tudtam megörökíteni a torta hangulatát. Idővel remélem ezt is tudom fejleszteni!

    VálaszTörlés
  21. "Nagyon-nagyon kezdőnek érzem magam, néha azon gondolkodom, hogy a sok-sok tortás blog között van-e helye az enyémnek" Ugye ezt csak viccnek szántad???? Szerintem mindegyik munkáddal igen magasra teszed a lécet! Különleges, elegáns és gyönyörű ez a 3 is! A rózsák pedig rózsák, ne bolondozz, komolyan, nem igaz, hogy nem látod, milyen gyönyörű, amit alkotsz!

    VálaszTörlés
  22. jaj, most visszaolvastam, és nagyon nem kedvesnek tűnik, amit írtam, pedig én elismerően mosolyogva gépeltem :) Biztatásnak szántam, hogy tényleg klassz, amit csinálsz, merd elhinni, hogy tényleg az! :)

    VálaszTörlés
  23. Zsófi, nyugi, eszembe sem jutott, hogy a kommented "nagyon nem kedves". Miközben olvastam, én is jót mosolyogtam - magamon.
    A helyzet az, hogy az őszinte kritikát nagyon szívesen fogadom és sokkal többre tartom, mint a felszínes dicséreteket. Olykor elég irreális elvárásaim vannak a teljesítményemmel kapcsolatban - emiatt az elégedetlenség.
    Köszönöm!

    VálaszTörlés
  24. Igazán klasszak lettek! Ez a szín nekem valahogy olyan barokkos, de pont ettől elegáns! Nem szabad kishitűnek lenni. Igenis kell ez a blogolás, és különben is akkor mit szóljak én kezdőként? :))

    VálaszTörlés
  25. Nagyon tetszenek! Mondjuk az első jobban gyertyák nélkül, hiszen úgy is egyértelmű ;-)

    VálaszTörlés
  26. Drága Gabi !

    Annyira bírom a blogodat, mert olvasmányos és élménybeszámolós hangulatú. Látva a blogod ( immár sokadszorra ) ezt mások is értékelik. A munkám iránti rajongásod pedig nagyon hízelgő.Nagyon sok hasonlóan csodás tortát kívánok neked mint eddig és remélem egyszer még a személyes találkozó is megadatik nekünk :)

    VálaszTörlés
  27. Amit csinálsz az maga a csoda,irigyellek, mármint nem amit te tudsz, hanem amit én nem.

    Üdv.
    Kati
    http://gibkatkonyhaja@blogspot.com

    VálaszTörlés