2011. augusztus 1., hétfő

Busz torta


Már jó párszor megállapítottam, hogy a legegyszerűbb formákat a legnehezebb kivitelezni. Szombatra készült egy busz alakú torta. Kicsit úgy érzem, hogy belesültem a dologba. Sütöttem egy nagy piskótát, amit hosszában kettévágtam, négy-négy laposra felvágtam, betöltöttem málnakrémmel. Éreztem én, hogy nagyon-nagyon kell figyelnem, hogy teljesen egyenesek legyenek a lapok, de végül mégsem lett száz százalékos az eredmény.
A két betöltött piskótát egymásra tettem, így lett egy "emeletes" tortám, egy egyszerű hasáb.
Nem mértem le, de alapból a hossza 30-35 centi lehetett, a magassága pedig 18 centi körül. Már a nagy, szögletes keresztelői tortás tapasztalatomból tudtam, hogy jó nagy adag bevonót kell kinyújtanom. Talán a pára miatt, de egyáltalán nem akart engedelmeskedni a bevonó. Miközben igyekeztem szépen a tortára igazítani, valójában csak akkor döbbentem rá, hogy nagyon jól kell sikerülnie a bevonásnak - hiszen itt nem lehet csak úgy, véletlenszerű mintákkal elrejteni a hibát! ...pedig lett volna mit! A torta alsó sarkainál szépen ráncosodott az anyag. Itt már végtelenül bosszantott, hogy a buszom enyhén balra dől és nincsenek tökéletes élei. Legközelebb kipróbálom, hogy vékony laponként sütök hozzá piskótát és valami jobb tartású krémmel töltöm be. Szerencsére millióegy ötletem van, amit ki tudok még próbálni!
A buszról volt fotóm elölről is és oldalról is, azt el is felejtettem, hogy a másik oldalát is dekorálnom kellene (természetesen volt ablaka, csak a többi...) Így utolsó másodpercben még felfestettem a sárga és kék csíkokat.


Szerencsére a hibák csak nekem voltak nagyon szembeötlők - már én is megfogadtam, hogy nem kezdem el magyarázni, hogy hol és mi nem tetszik a művemen. :)
Még millió apróságot tudtam volna rátenni, kicsit kifutottam az időből - pedig nagyon igyekeztem jól szervezni a folyamatokat! Szombat este már rámfért a kikapcsolódás, bár kellett egy óra, mire minden gondolatommal el tudtam szakadni a torták bűvkörétől! Vasárnap reggel félálmomból pedig arra riadtam fel, hogy biztosan elfelejtettem, hogy nekem aznapra tortát kell készítenem! Mint a régi vizsgaidőszakos rémálmaim - most egy felkészületlen tortatanoncként ébredtem!

Szombatra szüleim is kértek egy kis tortát, fincsi kakaós lapok között tejszínes fehércsokis málna krémmel, sok-sok tejszínhabbal készült a tortácska. Készült pár egészen jó kép - nem mellékesen a torta is igazán nagy tetszésre talált!

8 megjegyzés:

  1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  2. Jó lett a busztortád! (én fel sem tettem az enyémet, mert az tényleg béna).

    VálaszTörlés
  3. Nagyon helyes lett! :)) Gabriella (kreatív konyhájában) Kittkattet vagy rolettit használt merevítésként, íztől függően. ez is egy ötlet lehet, a melegben magas tortánál, esetleg.

    (egy hónapja készítettem 4 tortát, alapvetően "laposak" voltak, de még így is gondolkodtam, hogy kimerevítem. vagy lelakkozom. vagy bármi, csak élje túl a meleget... :D)
    :)

    VálaszTörlés
  4. Feketepillangó, leginkább az önkritika segít a fejlődésben. Egyébként amikor elkészül az aktuális műalkotás, akkor utána már örömmel nézegetem, olyankor látom meg a szépségét!

    marisz, köszi! Néha én is gondolkodom, hogy feltegyem-e azt, amivel nem igazán vagyok elégedett. De megfelelő magyarázattal szerintem lehet tanulni mások tapasztalataiból is. :)

    Száva, nagyon jó ötletet adtál a rolettivel! Ezt mindenképpen kipróbálom, veszek is nagy adag rolettit/KitKat-et! Most itt ujjongok, ez tényleg nagyon tetszik!
    Nekem is rémálmom, hogy egyzerűen elmásznak egymásról a torta rétegek, de így nagyon gusztusosan lehet stabilizálni! :))))

    VálaszTörlés
  5. Hú, ez egy nagyon ismerős kínlódás, de a végeredményen egyáltalán nem látszik, hogy ezen te is keresztülmentél. Nekem egy vonatom volt hasonló, hogy én azt hogy utáltam! Aztán rájöttem, hogy ez az, amit tejszínes krémből soha nem fogok tudni megoldani, hacsak nem használok valami merevítést, amit meg nem szívesen tennék. Így inkább próbálom ezeket a magas járműveket valahogy elkerülni. :)

    VálaszTörlés
  6. A jármű. És milyen érdekes, hogy tényleg egy egyszerűnek tűnő forma tud nagy feladatot adni. Szerintem sem látszódnak azok a hibák, amiket felsoroltál. Tanulunk, mindig tanulunk minden tortából, de jó lett szerintem (ez is)!
    Na és az a málnás!!!! Ne szenvedtess! Kérlek dobd el nekem a receptet!!!

    VálaszTörlés
  7. A szögletes forma a halálom, legyen szó akár egy egyszerű, alacsony cipős dobozról is. Sohasem sikerül szabályos téglalapot vágnom, mindig kanyarodik valamerre. :) Szerintem nagyon jól megoldottad! És igen, amikor elkészül azért csak büszkék vagyunk rá, persze megfogadjuk, mi az, amit következőnek másképp csinálunk. :)

    VálaszTörlés
  8. Szia, Ügyes vagy:)
    Készítettem én is egy buszos tortát, ha gondolod nézd meg:)
    http://tinatorta.blogspot.hu/

    VálaszTörlés