2011. július 17., vasárnap

Csillogó piros traktor torta




Örökzöld témának tűnik a traktoros torta! Jó ideje ez az első hétvégém, amikorra egyetlen tortát sem terveztem. Helyette mozi, buli és pihenés szerepelt a tervek között. Már szombat reggel motoszkált bennem, hogy akkor is készítek tortát. Mivel nagyon nem hiányoznak a plusz kalóriák, így arra gondoltam, hogy meglepem valamelyik rokonunkat. Vasárnapi ebéd után belefér némi kényeztető desszert! Szóval beigazolódott, hogy tortamániás vagyok. Már nézegettem azt is, kinek van születésnapja mostanában, akár erre az alkalomra is készülhetne a torta.
A tortamániámon kívül van még egy (lehet, hogy idegesítő) szokásom - állandóan elhagyom a telefonomat. Így persze én hívogatok mindenkit vissza, de ez sem zavar. Szombat délben is volt két nem fogadott hívásom, keresztanyámtól.  Visszahívtam és akkor mondja, hogy tutira nagyon későn szól már, de hátha. A bátyjának most van az ötvenedik születésnapja, de egyáltalán nem akarja megünnepelni. Azért ez most mégis annyira kerek, hogy legalább egy tortával felköszöntenék, ha belefér nekem az időmbe. Hű, ez nagyon jókor jött.
Beszélgettünk, hogy milyen legyen, hogyan is nézzen ki - egy 15 szelet körüli piros színű traktorban állapodtunk meg, vaníliás és csokis krémekkel, felváltva. Annyira, de annyira örültem, hogy ezen a szombaton is elkészülhet egy torta!
Így volt nem egészen egy napom erre a tortára, még szerencse, hogy tartok itthon bevonómasszát (szombat délután már nehézkesen tudnék venni). Az egyetlen probléma a piros ételszínezékkel akadt, alig volt belőle. De nagylány vagyok, megoldottam! :)

Készítettem pár képet menet közben. Szóval sütöttem egy szögletes (38 x 25 cm)  tortalapot Kiskukta receptje szerint, 5 tojásból. Kimértem, hogy páronként azonos méretűek legyenek és úgy vágtam fel. Kiegyenlítettem a tetejüknél és három lapra vágtam őket. Összeállítottam, hogy hogyan is képzelem el. Semmi más szépséghibája nem volt a dolognak, mint hogy csak a két nagyobb kereket tudtam csak kiszúrni a piskótából. Aztán a faragásból végül csak sikerült összehozni két normális kerék méretű darabot - pedig már majdnem nekiálltam, hogy süssek még egy piskótát a kerekekhez.




Azonos állagú krém kellett, vaníliás és csokis. A sárga krém nevezetű főzött krémet készítettem el, felébe kakaóport kevertem. A tanfolyamon hallottakból merítve most is margarint kevertem hozzá. Hű, nagyon finom lett, én nagyon szeretem ezeket a krémeket (a puding soha meg sem közelíti a sárga, avagy cukrász krémet).
Szépséghiba itt is volt, sajnos nem lett egy nagyon stabil krém, bár nem folyt. Csak a tartása szempontjából nem volt ideális. Ami eddig abszolút bejött, az a párizsi krémből készült csoki krém, no meg a trüffel krém. (azóta mindkettőnél elkövettem már azt a hibát, hogy túlvertem és ikrás lett a krémem... ez pedig nem korrigálható hiba...)





Betöltöttem este, aztán hagytam egy éjjelen át. Reggel keltem frissen és üdén, ahogy az ember általában vasárnap fél 7kor szokott... Egy fincsi kávé és már bele is kezdtem a mókába. Megfaragtam amit gondoltam és bevontam csokikrémmel. Aztán újabb dermesztés. Közben előkészültem a bevonásra - cukor, keményítő, színező paszták, K2, hűvös reggeli levegő és konkrét elképzelések. Talán ennél többre nincs is szükség!
Falusi lányként körülbelül napi 20 traktort látok, de netről keresgéltem valami igazán csinos darabot. No jó, így sem lett egy arányos makett, de a főbb jellemzőket itt is igyekeztem visszaadni. Gömbölyű formák, nagy üvegfelületek, csillogó piros és fekete színek jellemzik, valamint hangsúlyos orrész.
Először a szürkére színezett üveg került fel, majd a piros és a fekete. A kerekeket is bevontam és rögtön mintáztam is. Ekkor átfestettem, az üveg felületnek pedig lüszterrel adtam csillogást. Utána kerültek fel az orrészre a dekorációk és pár csík az ablakokhoz és ahol még el kellett fedni az egyenetlenségeket, utána ezeket is átfestettem.



Egy kis bevonót nyújtottam, papírtálca közepére tettem, erre átraktam a tortát. Maradék krémmel felragasztottam a kerekeket, majd némi vajkrémet zöldre festettem, azzal körbemaszatoltam a traktor alatti bevonómasszát. Csillogó fényt kapott a legújabb szerzeményemtől, az étellakktól.
Családunktól származott az ötlet, hogy a traktor mellé kerüljön némi burgonya is. Ugyanis az ünnepelt nagy krumplitermesztő és most az egyik fajta különösen tetszik neki. Kedves férjem épp a konyhában mászkált, amikor megkértem, hogy diónyi bevonót gyúrjon át, adagoltam neki színezéket, azzal is átgyúrta és szép kis krumplikat formált. (nem őrültem meg, ez a burgonyafajta csillogó-rózsaszín héjjal rendelkezik, amin lilás színűek a pöttyek).
Nézelődtem a spájzban, hogy akkor most hogyan és mire rakjam a krumplit? Jó lenne kis kakaós keksz, gondoltam. Mire rájöttem, hogy nálunk a talaj még csak kicsit sem barna, főleg nem oreo keksz színű. Nagyon passzolt viszont a darált keksz - ilyen a homok is!


A "sluszpoén" pedig az évek száma - egy 50-es táblát készítettem. Egyszerűen a traktor hátuljára ragasztottam.


Tapasztalatok ebből a tortából: sajnos ami nagyon finom, az nem mind alkalmas 3d-s traktor töltelékének, főleg nem a bevonómassza alá. Továbbá ami először nem néz ki csillogó piros traktornak, az nem biztos, hogy később sem fog csillogó piros traktorra hasonlítani. Egy traktornak igenis van sárvédője, ezt tényleg nem lenne szabad elfelejteni. Fontos, hogy legyen otthon mindig mindenféle színű ételfesték. Amelyikből kevés van, úgyis abból kell majd a legtöbb. A legutolsó talán a legfontosabb: napsütésben szép fotókat lehet készíteni! :)



22 megjegyzés:

  1. ...ha még van egy órám, akkor több kütyü rákerült volna. Tulajdonképpen még egy napot is el tudtam volna szöszmötölni vele. :)

    VálaszTörlés
  2. A traktor tortát már én is ismerem kívülről-belülről... Szerintem szuper jó lett! Bár nem is ez az első traktorod, remélem legközelebb majd nekem is sikerül ilyen rendes kerekeset készíteni!
    A piros szín megint tetszik, a lakk (WOW! én is, én is) :-) is szuper jól mutat! Szóval nagyon jól sikerült, úgy ahogyan van!!!

    VálaszTörlés
  3. Neked a traktor (is) nagyon megy! Én még nem mertem nekifogni.
    Irtó ötletes megoldású az a krumplis rész! Nekem nagyon "bejött" a traktorod, gondolom, az ünnepeltnek is.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szép..nagyon tetszik...Ügyes!

    VálaszTörlés
  5. Angi Angéla, köszi!

    Eszter, a második traktorod szerintem simán lepipálja majd az enyémet! A piros szín nekem is nagyon bejött, főleg a lakkal! ...vagy fél éve nézegettem már, hogy megvegyem, ne vegyem. Most örülök, hogy van lakkom! :)

    Marisz57, eddigi tapasztalataim alapján, hogy jól átgondoljuk a formát és a megvalósítást, akkor az eredmény magáért beszél. Persze utólag én is mindig levonom a következtetéseket, de jó érzés megpróbálni.

    Kati, köszönöm! :)

    Aniko, köszönöm! Most is igyekeztem a képességeim szerint a legjobbat kihozni a témából!

    VálaszTörlés
  6. De jó hogy egy ujabb traktor tortával rukkoltál elő!Már nagyon megcsodáltam a zöldet :D Napok ota vadászom ezt a torta fajtát, hisz közeledik a kisfiam második szülinapja és mivel imádja a traktorokat megpróbálok neki egy ehetőt "összeeszkabálni" :D Különösen örülök hogy készitettél pár fázisfotot a tortáról, remélem igy most már elboldogulok egyedül is. :)
    Amugy egy kérdésem még is lenne hozzád. Láttam hogy te a tortáidat valamilyen csokikrémmel vonod be és nem vajkrémmel mint ahogy a neten a legtöbb tortakészitő csinálja. Ez is jól "leszigeteli" a tortát és nem engedi hogy a fondant elázzon a beletöltött krémtől?
    Előre is köszi a válaszod :)

    VálaszTörlés
  7. Iza, nekem is ismerős a torta-keresgélés. Ha közeleg a következő torta, akkor napokig nézegetem az internetes felhozatalt és szinte minden szabad agykapacitásom ekörül forog.
    Remélem, valóban segítenek a fázisképek is majd!
    A bevonat alá a legbiztosabb a vajkrém, ezt lehet kakaóval dúsítani, így valamivel finomabb (bár a világos bevonót össze lehet vele kenni jól).
    A most használt krém például nem volt igazán ideális, de a bevonás és a fogyasztás között nem is volt ideje szétfolyni. A pillecukor fondantot egyébként is könnyebben oldja a nedves töltelék, én cukor bevonómasszát használok, ez nem olvad le annyira könnyen, ha a töltelék nem megfelelő.
    A krémek közül, amiket eddig próbáltam a bevonó alá, a Farkas Vilmos tanfolyamán tanult csokikrém vált be leginkább. Az elkészítése egyszerű, csak idő kell amíg lehűl.
    A recept pontos leírása itt: http://farkasvilmos.blogspot.com/2011/06/beszamolo-tortadiszito-tanfolyamrol.html
    Boldog születésnapot a kisfiadnak! Iza, neked pedig jó tortázást!

    VálaszTörlés
  8. Gabi, tuti lett ez a traki is :) A fázisfotókért külön köszönet, így már tudom hova kell kattintani ha majd ilyen tortát kell sütnöm :)

    VálaszTörlés
  9. Gabi!
    Nagyon szuper,élethű tortát készítettél.
    Mindig alig várom,hogy valami újdonsággal rukkolj elő:-)

    VálaszTörlés
  10. Nagyon, nagyon jó lett!!! Én neki sem mernék állni, remélem nem is kérnek ilyet. :) Nem semmi, hogy a kerekeket is bemintáztad. Ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  11. Gabi, nekem a krumplik a kedvenceim. Nagyon jo otlet volt oket mellekelni - az ilyen dolgok teszik igazan egyedive es szemelyesse a tortakat. Remek post, ismet.

    VálaszTörlés
  12. Gabi köszönöm a válaszod meg a krém ötletet is. amint elkészülök vele majd jövök a beszámoloval :D

    VálaszTörlés
  13. ez is nagyon szupi... :) szeretek olvasgatni, és még ha olyat olvasok, amitől tágítom a tudásomat... köszi Gabi!

    VálaszTörlés
  14. Cuki piros traktor mellé egy kis apróság Neked nálam: http://katucikonyha.blogspot.com/2011/07/dij-mesitol.html

    VálaszTörlés
  15. Nagyon tetszik a traktor ,és hát nálam is vár egy díj,és már tényleg nem megfelelő a "tanonc" név:))
    http://sutimanotortai.blogspot.com/

    VálaszTörlés
  16. Mimi, a fázisképekkel talán sikerül kicsit segítenem. Őszintén nekem a bevonás volt a legmacerásabb, erről nem is igazán készült kép - amikor valamivel nehezen boldogulok, akkor a fotózáshoz van a legkevesebb türelmem...

    Adryenn, szerencsére a barátaim és ismerőseim eléggé kreatívak és amikor felhívnak az újabb ötlettel, akkor néha kérek egy óra gondolkodási időt...
    Aztán megbeszélem magammal, hogy valahogy úgyis megoldom. Ilyenkor jönnek az újdonságok - örülök, hogy tetszenek!

    Sugar Posie, köszönöm! Az ünnepeltnek is nagyon bejött az ötlet, no meg a traktor is. A születésnapok nagyon különleges alkalmak, így a születésnap fő motívumának, a tortának is különlegesnek kell lennie! :)

    Iza, kíváncsian várom a fejleményeket! Sok sikert hozzá!

    szhcsilla, én meg szeretek írogatni és igyekszem bemutatni a tortakészítés folyamatát. Külön örülök, ha adhatok hasznos ötleteket! A tanulás útján nem lehet csak a tapasztalásra hagyatkozni, nagyon sok ötletet és mozdulatot próbálok másoktól ellesni.

    Katucikonyha, nagyon szépen köszönöm! Igyekszem mielőbb közzétenni és továbbadni! :)

    sütimanó, örülök, hogy tetszett a tortám! Köszönöm a díjat is, nagyon örülök neki! A tanonc státuszomhoz pedig ragaszkodom - ha elszúrok valamit, akkor legalább van mire hivatkoznom, hiszen "én csak tortatanonc vagyok". :) Nem mellékesen pedig még bőven van mit tanulnom az általam kitűzött szinthez...

    VálaszTörlés
  17. Szia!
    Hát ez valami fantasztikus!!!!Még nem értem,hogyan csináltad a kerekeket ilyen szépre....A gyerkőcömnek traktor torta kellene a szülinapjára,szeretném megcsinálni...Segítesz?Mivel formáztad a kerekeket?
    Köszi: Iluska

    VálaszTörlés