2011. július 26., kedd

Pisztoly torta Bazsinak


Ritkán látott ismerőseimmel való találkozáskor mindig szóba kerül a tortamániám. Nem szoktam vele előhozakodni, hiszen nem áll szándékomban ezzel traktálni senkit sem. Viszont ha látom az érdeklődést, akkor nagyon szívesen mesélek a tortákról, hogy honnan, miért és mióta űzöm ezt a hobbit. Elemző típus vagyok, gyűjtögetem az infót, igyekszem rendszerbe foglalni, katalogizálni a megfigyeléseimet. Ezek alapján úgy vettem észre, hogy a blogomról esik szó legkevésbé baráti/ismeretségi körben. Utóbb azért kiderül, hogy olvasgatják ők is.
Legutóbb unokaöcsém ballagásán sógorom sógoráékkal beszélgettünk erről,  mikor említettem, hogy nem csak Facebook-on, hanem egy önálló blogon is ott van minden kis alkotásom. Sőt egy-két számomra kedves tortát is megmutattam nekik, más blogokról. Akkor került szóba, hogy a kisebbik fiuk közelgő születésnapjára készítsek tortát, mégpedig pisztolyosat. Bazsinak most volt a negyedik születésnapja, igazi energiabomba a kissrác. Egy ideje elmaradhatatlan társa egy fából készült pisztoly. Annyira elmaradhatatlan, hogy a családi focizáskor is zsebre vágta inkább, mint hogy letegye. Sőt, láttuk már nagybevásárláskor is, itt is-ott is kezében a pisztollyal.
Mikor a nagy nap előtt pontosítottuk, akkor egy 15 szeletes pisztoly alakú tortáról egyeztettünk. Apukája mondta, hogy nem kell bonyolítani, csak egy egyszerű, felismerhető pisztoly legyen, nem kell elaprózni.
Tőlem nagyon távol áll minden, ami fegyver - amikor rákerestem neten a pisztolyos képekre, hát nem öntött el a boldogság, hogy mennyi és milyen találatok vannak. No, nem is ez a lényeg.
Kinéztem szinte a legelsőt, ami mintaként szolgált. De hogy lehet 15 szeletes torta méretűre elkészíteni úgy, hogy arányos is legyen?! Utólag nagyon örülök, hogy úgy döntöttem, készítek egy szinte méretarányos pisztolyt és mellé egy egyszerű tortát. A pisztolyból elcsemegézhetnek a fiúk, a felnőtteknek pedig ott a rendes torta.
Így történt, hogy piskótát összemorzsoltam mogyorókrémmel és némi vajkrémmel - kialakítottam belőle a fegyverformát. Némi bevonómasszával kiemeltem a csövön egy csíkot és a forgótárat (ez a neve?). A markolatot sötét színű, a többi részt közép szürke színű K2-vel vontam be. Átfestettem ezüst lüszterrel és feketével. Papírtálcára tettem barnára színezett bevonót és elkészítettem a famintázatot, amit kakaóporral tettem élethűbbé. Erre rákerült a fegyver és kész!




Kicsit tartottam attól, hogy Bazsi majd valami igazi brutál nagy pisztolyt vár és talán csalódik, hogy ez csak ekkora. De végül kiderül, hogy a gyerkőc nem is tudta, milyen tortát kap és egyébként is nagyon-nagyon felderült az arca, amikor meglátta. Bevallom, egyszerűbb volt elkészíteni, mint amennyire tartottam tőle.
Így utólag az lett volna az igazi, ha egy szögletes tortát készítek, ilyen egyszerű famintázattal és arra kerül rá a pisztoly, bár akkor meg vagy az alapként szolgáló torta lett volna túl vagy, vagy pedig a pisztoly lett volna aránytalanul kicsi. Tehát így volt jó, ahogy.


Közben vendégeink is voltak, bár nagyon szerettem volna nekik is egy tortával kedveskedni, ez sajnos nem jött össze. Viszont a nagy kapkodásban a kísérő tortát le sem fényképeztem - bár az tényleg végtelenül egyszerű volt.

6 megjegyzés:

  1. Huha..nagyon ötletes torta!!! jól sikerült:)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm! Kipróbáltam ezen a tortán is pár dolgot, a színe például nagyon tetszett! Meg a famintázat is teljesen új volt nekem, de annyira feldobja! :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jó lett ez is, teljesen élethű és kellett alá az a fa mintázat.

    VálaszTörlés
  4. Hű, Gabi! Tőled félni kell! Nemcsak azért, mert van pisztolyod (legalábbis tudsz csinálni), hanem, mert majdnem minden tortást kenterben versz - legalábbis én loholni se tudok a nyomodban.

    VálaszTörlés
  5. Katucikonyha, igen, a famintázat nagyon passzolt ehhez a tortához!

    Marisz, én is azt hittem, nehezebb ügy lesz a pisztoly! Bár mindig van néhány apróság, amit utólag látok meg rajta, vagy amit nem nagyon tudok kijavítani - szóval van még mit tökéletesíteni! A lényeg, hogy Bazsinak elnyerte a tetszését! :)

    VálaszTörlés