2011. július 28., csütörtök

Játék 100-on túl!

http://offbroadway.broadwayworld.com/article/Photo_Coverage_Walmartopia_Celebrates_CD_100th_Show_20071205


Kis nosztalgiával kezdem, hogyan is indult a blogom. Hosszú téli estéken neten böngészve találtam rá a gasztro.blog.hu-ra, ahol annyi, de annyi újdonságot láttam és olvastam. Nagyon megtetszettek a gyönyörű fotók, a sztorik és érdekességek.
A süteményes, de leginkább a tortás blogok nyűgöztek le, szerintem nem én vagyok az első, aki Kiskuktától kölcsönözte az első receptjét. Megvettem a pillecukrot, vettem folyékony ételszínezőt (azt a műanyag flakonosat, amit bárhol lehet kapni). Nagy izgalommal vártam, hogy mi lesz ebből a ragacsból?
Bevontam vele egy emeletes tortát - bár a bevonás szó még enyhén szólva is túlzás... Egy egész délutánon át formázgattam rózsát, vágtam ki leveleket, mintázgattam őket. Nagy lelkesen vittem a családi ebédre a tortát, vagy harminc rózsával díszítve - ennyi bókot még ilyen csúnya torta nem kapott, az tuti!
Mit tudtam én a bevonásról, a megfelelő krémről és piskótáról? Egyetlen képen sem láttam, hogyan is kellene rózsát készíteni, sőt levélkiszúróm sem volt. Nem volt gél pasztám, nem volt tortasimítóm, sőt még a pillecukorból készült bevonómassza sem volt igazán közreműködő.
Volt viszont valami, ami azóta is kiapadhatatlan: a lelkesedésem a torták, a születésnapok iránt!
Azóta eltelt másfél év, az elkészült torták számával gyarapodott a tapasztalatom, no meg az eszközállományom is! :)
A blogírás megkezdését már tavaly óta fontolgattam, akkor már a blog nevét is kiválasztottam. Végül kereken 5 hónappal ezelőtt tettem itt közzé az első bejegyzésemet. Rettentően izgatott voltam amikor láttam a statisztikákból, hogy már volt oldalletöltés. Az olvasók bejelentkezésekor mindig örömmel újságoltam férjemnek, hogy már 3, már 5, már 11, már ... már 100! Minden egyes díj, visszajelzés, komment, bejelentkező olvasó nagy öröm számomra - mindig ugyanazzal a lelkesedéssel fogadom őket, mint amilyennel a legelső tortám készült.
Bár reméltem, de nem gondoltam, hogy öt hónap alatt ennyien megtiszteltek a látogatásotokkal, bejelentkezésetekkel, kommentjeitekkel!

Szeretnélek játékra hívni titeket, kedves olvasóim!
Mivel közösen játszunk, ezért nektek is és nekem is lesz feladatom.
Tehát írd meg hozzászólásban, hogy
  • melyik  tortám/bejegyzésem a kedvenced
  • milyen tortát látnál szívesen - itt egy torta egész pontos leírására vagyok kíváncsi!
  • ha még nem jelentkeztél be rendszeres olvasómnak és szeretnél játszani, akkor kérlek jelentkezz be!
Az én reszortom pedig:
  • a kisorsolt kommentben leírt tortát elkészíteni, fázisfotókkal illusztrálni.
A kisorsolt komment beküldőjét természetesen egy apró, személyre szabott ajándékban fogom részesíteni! Annyit ígérhetek, hogy meglepetésekben nem lesz hiány! 

Mivel az én kedvenc számom a 9, ezért a határidő legyen augusztus 9., 9:09! :)
Hasonló játékkal még nem találkoztam, remélem élvezni fogjátok a torta-tervezgetést! H
Arra azért megkérlek titeket, hogy olyan tortát tervezzetek, ami - bármilyen különleges módon, de - megvalósítható.
Már izgatottan várom a bejegyzéseket, remélem minél többen játszotok velem!

35 megjegyzés:

  1. Először is szívből gratulálok a sok követőhöz! :) Még sokszor ennyit kívánok neked!

    Akkor én most játékra jelentkezem! :)

    A kedvenc tortám a topánkás ékszeresdobozos! De a többi is nagyon tetszik, nehezen tudtam ezt kiválasztani kedvencnek! :)
    Egyébként nagyon szeretem az írásaidat, sokszor jókat kuncogok rajtuk! :)

    Na és hogy mit is készíts... Hát valami extra feladatot adnék neked. :) Mivel én nagy kutya bolond vagyok, ezért én egy kutyus formatortára szavaznék. :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon örülök, hogy idáig jutottál! Gratulálok hozzá! Én is szeretnék a játékra jelentkezni! :)
    Az aktuális kedvencem a három grácia által készített lófej torta, de mindig mindegyiket imádom!
    Nudlee után szabadon: a választott tortám pedig a zsiráfimádatom miatt egy zsiráf torta lenne! :)

    VálaszTörlés
  3. Gratulálok a sok olvasóhoz, és a tortáidhoz is!
    Én is szeretnék jelentkezni.
    Azt, hogy melyik a kedvencem, nehéz lenne kiválasztani, de ez nagyon tetszik: http://homoktorta.blogspot.com/2011/04/torta-kepzeletem-hataran.html
    Milyen tortát készíts? Hamár az állatoknál tartunk, legyen egy szép színes papagájtorta. :)

    VálaszTörlés
  4. JÁTÉK!!!

    Először is óriási gratuláció a 100 olvsóhoz, 5 hónap alatt nem kis teljesítmény! Az írásid és a tortáid remekelnek, tehát méltán érdemled meg ezt a közönséget magadnak.

    az én kedvencem tőled, a legelsők között kéísztett (talán dédinek) barnás-bézs emeletes virágos tortád.

    Kérésem lenne feléd: bármilyen alkoholos torta, te szüld meg a kivitelezést,csak alkohol legyen a krémeben feltétlenül! És ha lehet ne burkolt legyen most.

    VálaszTörlés
  5. Hű, én már most izgulok, már ez a két torta-téma is nagyon-nagyon jó kihívásnak tűnik! Pedig milyen soká lesz még augusztus 9.!

    VálaszTörlés
  6. Írás közben is érkezett komment - nagyon örülök neki, egészen fülig ér a szám! Zsófi, PiciJuci, köszönöm! Az ötletek szintén nagyon jók és izgalmasak! :)))

    VálaszTörlés
  7. Én is csatlakoznék a gratuláló és egyre növekvő tömeghez! :-) Azt hiszem, ez óriási teljesítmény ennyi idő alatt, de tudom mi a titok, a lelkesedésed! Öröm olvasni, milyen erővel és lelkesedéssel veted bele magad mindenbe.

    A kedvenc, a "Dédi tortája", elegáns és csodaszép.

    A kihívás: egy újabb topsy-turvy torta, csak, hogy adjak alkalmat a gyakorlásra, hiszen ritka jószág... :-) Fekete-fehérben, a díszítést rád bíznám (bár néhány orchidea?) - vagy lehet más virág is.

    VálaszTörlés
  8. Az én kedvencem a Dédi-torta. Az volt az első, amit Nálad láttam először. Ha megfordítom a kérdést, azt mondom inkább, hogy nincs olyan, ami ne tetszene. Mindegyik munkád ötletes, és egyre profibb!

    VálaszTörlés
  9. * Nagyon tetszenek a tortáid! Talán a dédi tortája a legelegánsabb, így az a kedvencem.
    * Én olyan tortát szeretnék a blogodon látni, amiben nincs cukor, búzaliszt, tej, tojás és különböző mesterséges adalék (pl. állományjavító, keményítő, színezék...). Nem tudom, mennyire kivitelezhető... A dizájnt rád bízom.

    VálaszTörlés
  10. Gabiii,gratulálok a sok sok olvasóhoz!!!Még 100-szor ennyi "rajongót" kívánok!
    Én is szeretek nálad időzni.Az én kedvencem a rózsaszirmos rózsaszínű rózsás torta (de szép alliteráció volt :D )
    MIt is készíts?Én nem vagyok nagy állat rajongó,viszont imádom a meséket.A kedvencem a Toy Story ;)

    VálaszTörlés
  11. Gratulálok a sok olvasóhoz! Csak így tovább, nagyon jó hozzád járni!:)
    Az én egyértelmű kedvencem a Dédi tortája, bár a pingvin torta is őrült jó.

    Milyen tortát is készíts? Régen nagy Garfield mániás voltam, még soha nem láttam olyan tortát. Szívesen megnézném:)

    VálaszTörlés
  12. Az én kedvenceim a traktor tortáid, olyan jópofák! :) Esküvői vagy eljegyzési tortát azt hiszem még nem láttam nálad, szóval mit szólnál egy ilyenhez? valami hófehér, letisztult szép kis tortácska, a te ízlésed szerint, az sem fontos, hogy emeletes legyen..:)

    VálaszTörlés
  13. Gratulálok én is a követőkhöz!!

    1. Kedvenc: dédi torta (azt hiszem, ezt láttam először tőled)

    2. Milyet készíts?
    Két ötletem is van: valamilyen drótos virággal/virágokkal díszített tortát vagy festettet (ecsettel, ételfestékkel fondantra). Esetleg a kettő kombinációja.;-)

    VálaszTörlés
  14. Gratulálok!
    Nagyon ötletes vagy! Nem is tudok már leszokni a blogodról, az egy dolog hogy gyönyörűek a tortáid, de még ahogy azt le tudod írni...olyan mintha kicsit részesei lennénk a történeteidnek, hiszen úgy gondolom, nagyon sokunk hasonló élményként éli meg a torták elkészítését, és kicsit magunkra is ismerünk egy egy bejegyzésben:)
    Szinte olyan mintha már ismernélek...igaz ami igaz, én már ismerlek is:)

    Én egy homokvárra voksolok! Csak úgy Gabisan!!!

    VálaszTörlés
  15. ...és a kedvenc lemaradt ..Dédi tortája:)

    VálaszTörlés
  16. Gratulálok a 100-ashoz, ami már több is, mint 100 :)
    Az én kedvenceim a formatortáid, ha egyet ki kell emelni, akkor az egyenruhás az, amitől nagyon elámultam.
    Legyen még sok-sok formatorta, mondjuk cicás talán még nem volt.
    (Én is nemrég kezdtem el felrakosgatni blogra a kis sütijeimet, ugyanilyen izgalommal nézem, hogy mit hányan néztek meg, van-e hozzászólás ... :))

    VálaszTörlés
  17. Gratulálok a sok követőhöz, én is csatlakoztam :)
    A kedvenc tortám az erdei gyümölcsös lila-rózsaszín és a csipkés torta.
    A kérésem pedig igazából a lányom kérése volt névnapjára - mert nálunk névnapra is torta jár.
    Legyen lila, legyen rajta cumi és maci, és meggyes legyen!
    Marcsi

    VálaszTörlés
  18. Gratulálok a sok sok olvasóhoz. És szivemből kivánok még sok 100-at..!!!
    Mindenik tortádat nagyon kedvelem...nagyon tetszenek és nagy csodálod vagyok! Bár ha ki kell emelni egyet az a Dédi tortája de látom nem csak nekem külön nagy kedvenc..:)
    És hát, az ötletem egy ''cserepes orhidea'' vagy esetleg egy topsy-turvy torta amin a halványabb zöld és a fehér dominál szintén orhideával.. :)
    És még1x gratulálok!

    VálaszTörlés
  19. Nagyon örülök a sok-sok üzenetnek! Köszönöm a válaszaitokat is!
    Minden torta ötlet nagyon tetszik - mindben igazi kihívást látok! Kicsit izgulok is, hogy melyik lesz, amelyiket elkészítem a kívánságotokra!
    Örömmel várom a további nevezéseket is! :)

    VálaszTörlés
  20. Én is gratulálok a kerek számhoz, és a sok - sok csodaszép tortához. Minden tiszteletem a tortakészítőké, el tudom képzelni mennyi türelem, kreatívitás, kitarás szükséges hozzá. Hát a tortáid közül nem tudtam választani, így hármat választottam:1.Dédi tortája, 2.Lila virágos charlotte bomba, 3.Pingvin torta.

    És, hogy milyet szeretnék, hogy elkészíts? Legyen egy fehér(a formát rád bízom)torta, égszínkék gloxénia kehellyel, barackos krémmel.

    VálaszTörlés
  21. Szia!
    Én Feketepillangót húznám nyertesként! :-)
    Ha már Homoktorta a blog címe, legyen olyan a torta is! :-)))
    Egyébként gratula a munkáidhoz és az olvasóidhoz!

    VálaszTörlés
  22. Homokvár..., így értettem. :-p

    VálaszTörlés
  23. Sok szeretettel gratulálok a sok olvasóhoz, ilyen rövid idő alatt:-)
    Kedvencem, mint itt sokunknak a dédi torta, olyat én is szívesen elfogadnék.

    Az én elképzelt tortám a nevemhez fűződik. Egy óriási gesztenyét szeretnék, ami éppen kikandikál a burokból és olyan kis helyes kis tüskék is vannak rajta:-)
    Remélem nem állítalak nehéz feladat elé, de aki olyan csodás tortákat készít, mint Te annak ez méltó kihívás:-)))

    VálaszTörlés
  24. Gabi, gratulalok a sok olvasodhoz - remek eredmeny.

    Kedvenc tortam: Kulsot nezve tetszik a Dedi Torta, mert tobbfajta technikat hasznaltal rajta, 2 emeletes, tehat volt strukturalis megoldani valo is es az osszhatas biztosan tukrozte a megajandekozott stilusat.

    A testre szabott kihivasom a szamodra a kovetkezo:
    Lattam, hogy sok torta keszito eszkozt sikerult mar beszerezned. Vannak szilikonok, textura lap, stb. Lattam az ekszer doboz tortat, amin nyomai vannak az uj eszkozok felhasznalasanak.
    En olyan tortat szeretnek toled latni, ahol a meglevo eszkozeidet nem csak a megszokott modon hasznalod fel. Tehat itt neked kell tovabb gondolnod, hogy mire is jok meg a meglevo eszkozeid, hogyan tudod oket ugy felhasznalni, hogy egy uj fajta design-t lathassunk egy mar meglevo es kiprobalt eszkoz hasznalataval.

    Miert szeretnem ezt? Az egyik ok, az az, mert igy megsokszorozod az eszkozeid erteket. Nem olcsok a torta dekoralo dolgok es minel tobbet tudsz kihozni beloluk, annal jobban jarsz, kulonosen, ha tenyleg torta "gyartasra" adod a fejed.
    Egy masik, egyenrangu ok pedig az, hogy igy a tortaid nem neznek ki ugy, mint azok a sok masik tortak, amik hasonlo bolti eszkozokkel keszultek. Rogton eszre lehet venni majd, hogy kinek a tortajat latjuk, ami fontos, ha nem csak jo akarsz lenni, hanem kivalo - minden ertelemben. Good Luck!

    VálaszTörlés
  25. Gratulálok és még sok 100-at.....

    Melyiket is válasszam,újra átlapoztam,és végül a bocisnál maradtam,de volt egy banános tejszínhabos,ami fehér volt és barna virágok voltak rajta az is csodás,és a......na jó abbahagyom,mert különben felsorolom az összeset:)))

    milyet látnék szívesen???HMMM....egy szivárvány tortát,mert imádom ha színes egy torta:)))nem várom el hogy szivárvány alakja legyen,de az bónuszpontokat érne:D

    VálaszTörlés
  26. Gratulálok a sok olvasóhoz!
    Nekem a legjobban a pingvines torta tetszik.
    És szívesen látnék egy sajtburger kinézetű tortát, az érdekes lenne! :))

    VálaszTörlés
  27. Szia!
    Látom sokunknak a Dédi torta a kedvenc, nekem is az a kedvencem, pont pár nappal ezelőtt is nézegettem.De a pingvint is imádtam!
    És mivel a határidő napján van a szülinapom, én egy oroszlánnak való szülinapi tortát látnék szívesen!

    VálaszTörlés
  28. Szia!
    Nekem Zsombi traktoros tortája a kedvencem, annak kapcsán találtam rád. Tortából pedig legyen valami levendulás!
    További jó munkát!

    VálaszTörlés
  29. Köszönöm nektek, hogy velem játszotok! Az elképzelt torták közül mind igazi kihívás, bevallom, nagyon izgulok, melyik torta kerül megvalósításra. Egy-egy téma komolyan feladja a leckét - de ugyanakkor jó tudni, hogy szerintetek képes vagyok rá! :)

    VálaszTörlés
  30. Így az uccsó pillanatban én is gratulálok és még sok száz őszinte rajongót kívánok Neked! :)
    Szerintem is a "dédi tortája" a legjobban sikerült tortád, nekem mégis a rózsaszín oldalt fodros a kedvencem. :)
    Ha tortafeladatot kéne adnom, akkor olyat kérnék, ami nem burkolt, hanem tejszínes, viszont formatorta és színes festéssel, úgymond meg kellene szobrászkodnod a fazonját. :) Remélem érthető mire gondolok... Tölteléknek gyümiset kérek, pl nagyon szimpi a mascarponés-málnás krémed. ;)

    VálaszTörlés
  31. Szia!

    Csatlakozom néhány előttem szólóhoz. Nekem is a Dédi torta áll legözelebb aszívemhez. De igazábol nem tudok határozottan választani, hisz mindrgyik egy csoda.Szivesen kostolnék egy csupa- csupa krémes finoságot.

    VálaszTörlés
  32. Szia Gabi!
    Rég nem írtam, és nem jeleztem, hogy továbbra is találok gyönyörűségeket.
    Valamire már rájöttem az óta, vacsi után nem ildomos olvasni a blogod :)
    Gratulálok az elmúlt hónapokhoz, tortákhoz és persze a 100-hoz!!!!
    Jó ötlet ez a játék. Gondolkoztam és majdnem lemaradtam róla.
    A kedvencem továbbra is a Dédi tortája, de ott van a nyomában a traktor a krumplikkal, Füles, és a lovacskás torta is.
    Én is szívesen látnék homokvárat Tőled. Lüszter porral, zászlóval, vékony vizesárokkal körülötte.
    Lehet, hogy rossz ötlet, de valamiért a smiley zseléje jutott eszembe, csak át kéne ültetned kékbe.
    Bárkié is lesz kisorsolva, mi jól járunk!

    VálaszTörlés
  33. Szia Gabilány!
    Gratulálok a munkáidhoz, mind egytől egyik sikersztorik. Szerintem ha le se írom tudod, hogy az abszolút No.1. nálam a - 3 tortatanonc által készített - lovacska. :):) Kinézetre egyértelműen ő az abszolút befutó. Ami az ízvilágot illeti, ott is van kedvenc, mégpedig az a csodafinom névadó, a homoktorta, amit kaptam Tőled!
    Persze ha már van, akkor játsszunk... :) Nekem is vannak ötleteim :) Mit szólnál egy krémes, epres, grízes bukósisakhoz? Fekete plexivel, szellőzőkkel, díszes festéssel... Szigorúan alkoholmentesen, mert ugye aki iszik (eszik?) az ne vezessen :D
    Kíváncsian várom a végeredményt, örülök, hogy még időben vagyok :P Pusssszzzz :)

    VálaszTörlés
  34. Hűha, nekem közben itt fülig ér a szám és igazán nagyon izgulok, hogy melyik torta lesz a befutó! :))) Mintha karácsony lenne és még fél óráig nem bonthatnám ki az ajándékomat, én annyira nagyon várom már! :))))

    VálaszTörlés
  35. Gyorsan, gyorsan... de csak magamat adom, hogy utolsó percben küldöm a 'nevezésem'!!!! Tehát a kedvenc tortám az egyenruhás vámos? pasi torta!!! Szenzációs!!!! Alig hittem a szememnek amikor feltetted!!! Írhatnám teljes őszinteséggel, hogy ezt a tortát szeretném, ha még1x elkészítenéd, de van egy -talán- még jobb ötletem... :) :)) A 'fordított torta' !!!!! Sztem nem magyaráznom, te tudod a legjobban, hogy melyik tortára gondolok!!!! :)
    Nagyon várom a végeredményt, de bármelyikünk ötlete is kerül a kezed közé sorsoláskor, biztos vagyok benne, hogy gyönyörűen megoldod a feladatot!!! :))

    VálaszTörlés