2011. július 31., vasárnap

Ikrek tortája keresztelőre




Az egyik kedvenc torta témám a keresztelő - bár még eddig csak egyetlen ilyen torta készült nálam. Most meg rögtön kettő is! Régi ismerősöm keresett meg - aki első munkahelyemen főnököm is volt , hogy szeretnék, ha ikerfiaik keresztelőjére én készíteném el a tortát. Ez már több hónapja volt, akkor megbeszéltük, hogy július végén készüljek. Az esemény előtt egyeztettük, hogy szeretnék, ha kiscipő lenne a tortán, beszélgettünk az ízekről is, meg a színekről is. A méret csak úgy mellékesen került szóba - legyen harminc szeletes, mind a kettő! Egyszerre ennyi torta még nem készült nálam!
Már többször is nekiálltam ikreknek készült tortákat nézegetni - ugyanis keresztfiamék is ikrek, tavaly és idén is szerettem volna valami ötleteset kitalálni nekik. Amiket találtam, azok nagyon-nagyon sablonosak voltak - például egy torta két oldala kékkel és zölddel dekorálva, vagy a jin és jang-os minta. Szerintem attól, hogy ikrek, még külön torta dukál minden gyereknek. Amit én kerestem, az két torta valamilyen kapcsolattal - akár azonos formával, eltérő díszítéssel (az eltérő forma már nagyon különbözővé tenné a két tortát).




Végül úgy döntöttem, legyen egy szögletes alsó torta és egy kerek felső. Kicsit izgultam, hogy sikerül-e azonos magasságú tortákat készíteni, nehogy ez rontsa az összképet.
Egyszer már készítettem cipőcskéket, akkor azzal az egy párral legalább három órám eltelt, ha nem több. Akkor bevonómasszával dolgoztam, nyúlt és ragadt mindenhol, csak ott nem, ahol én szerettem volna. Ráadásul az összkép nem volt túl jó, muszáj volt feldobnom csíkokkal és színekkel. Bűvészkedtem rajta nem keveset. Akkor rendesen el is fogyott a türelmem.


Most tragantból és bevonómasszából készültek a cipők. Sokkal gördülékenyebben ment a dolog. Persze itt vigyázni kell, hogy csak annyi darabot szabjak ki, amennyit hamar fel is használok, mert gyorsan szárad, utána pedig megtörik, bereped.
Ezek a cipőcskék már hitelesebbek. Mikor benne vagyok egy tortában, akkor végig csak a hibáit látom. Sokszor írok elégedetlenül a tortáimról, de már látom, hogy ez így helyes. Hiszen a hibákból tanulni tudok, később annál nagyobb öröm, hogy valamiben sikerült fejlődnöm. Mint itt, a cipőkkel.
Az egyik torta málnás tölteléket kapott, a másik karamellásat. Nagyon finom recepteket találok Farkas Vilmosnál, csak ajánlani tudom, hogy próbáljátok ki! A videó receptekre is érdemes rászánni azt a pár percet, hiszen nagyon sokat lehet belőlük tanulni.
A torta bevonásánál a barna színt kakaó és némi színezék hozzáadásával sikerült elérni. Ha túl sok kakaóport gyúrunk bele, akkor a bevonó repedezni fog, erre vigyázni kell! Bevonásnál még érdemes megemlítenem, hogy a szögletes torták bevonásán még van mit gyakorolnom. A bevonót hatalmasra kell kinyújtani, szögletesre. Elsőre nem sikerült elég nagyra nyújtanom a bevonót - kezdhettem újra gyúrni...
A két torta különbözőségét az alsó tortában a zöld minta adja, az egyiknél csíkok, a másiknál pöttyök vannak, valamint szimmetrikusan két-két pillangó és ezüst cukorgyöngyök.
Igyekeztem nagyon pontosan eldolgozni a torták aljánál a bevonót, hogy ne kelljen szegélyekkel megbontanom az összképet. Utólag örülök, hogy ez sikerült, nekem így sokkal letisztultabb a torta külleme.



Tortázás közben telefonnal is szoktam fotózgatni, amolyan bármikor előkapható képtár ez. Bár a kép minősége elég rossz, de nem tudom kihagyni! Így nézett ki a hűtő szombat délelőtt! Nekem az ilyenek annyira kedves fényképek! Mikor így készen ott csücsülnek a hűtőben, akkor szoktam először gyönyörködni bennük!


Egy kis szolgálati közlemény a végére - a játékomra augusztus 9-ig várom a "nevezéseket"! Ha van kedvetek, akkor gyertek játszani! :) Játék 100-on túl!

13 megjegyzés:

  1. Ami szép az szép! Egyszerű formák, letisztult finomság, szép kivitelezés...csak úgy Gabisan!!!
    Nem is meglepő!!!
    Szívesen meg is kóstolnám most már a tortáid egyikét ;)
    Nagyon tetszenek a kis cipők!!

    VálaszTörlés
  2. Lehet, hogy a kedvenc tortám megváltozik, és inkább erre szavazok, mert nagyon cukik! A színösszeállítás is nagyon jó. Már megint nagyot alkottál.

    VálaszTörlés
  3. Köszi! Szerencsére az ízekben is sikerül egyre kellemesebb összhatásokat elérni! :)
    Azt hiszem, hogy neked biztosan bőven van véleményed és tapasztalatod az ikreknek szánt torták terén - kíváncsi lennék, szerinted milyen megoldás az igazi ilyenkor?

    VálaszTörlés
  4. Katucikonyha, köszönöm! Igyekeztem trendi-babás-fiús színeket és formákat választani! A két torta együtt pedig fokozza a hatást!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szépek lettek! Tragant - most már ismerem a varázsszót is a kis cipőkhöz, nekem fondantból nem sikerült anno :)

    VálaszTörlés
  6. tejszínhab, köszönöm! Fondantból is el lehet készíteni, de tragant használatával sokkal csinosabb végeredmény született, jóval kevesebb macerával! Próbáld ki, csak ajánlani tudom.

    VálaszTörlés
  7. Gyönyörűek a torták, cukik a kis cipők!
    Kérlek nézz be hozzám, díjat szeretnék továbbadni!

    VálaszTörlés
  8. És mit ettél a hétvégén? :) Én mindig gondban vagyok a hűtővel. Nagyon jók lettek a torták, jó rájuk nézni, szeretem ezt a színkombinációt.

    VálaszTörlés
  9. Én azt gondolom nincs tökéletes megoldás!
    Hiszen egy baba torta igazából nem a babáról szól, inkább az újdonsült anyuka álmát igyekszik színes csomagolásba öltöztetni. Ami viszont annyira jóó!!
    Szerintem minden anyuka megérdemelne egy ilyent!!

    A születésnap az már más..
    Bár bevallom abban a szerencsés helyzetben vagyok tortás anyukaként, hogy leshetem a lányok aktuális kedvencét, és így képben vagyok:)
    Viszont az én törpéim,eddig megkönnyítették a helyzetemet, mert mindig egy közös a kedvenc!!
    Azért egy kis tortát nem tennék eléjük kettőjüknek, de az emeletes közös , vagy egy nagy forma torta szerintem jó megoldás!
    Majd lesz ez másképp is, akkor majd tuti meg is mondják mit szeretnének..külön külön!:)

    VálaszTörlés
  10. Nagyon szépek lettek, a kiscipők meg annyira aranyosak...! A tragant az valami por? Hol szerzed be? Belegyúrod a bevonómasszába? Ne hargudj az ostoba kérdésekért, de nem ismerem és én is elég sokat kínlódok fondantból kiscipőket gyártani.

    VálaszTörlés
  11. Maria! Köszönöm és a díjat is köszönöm! :)

    feketepillangó, hát ez a keresztelős torta még nagyon nem a babák ízlésére készül! :) Még az első születésnap is a szülőknek a legfontosabb.
    Én viszont annyit, de annyit filózok, hogy például a keresztfiamék milyen tortákat kapjanak. Ők most lettek négy évesek - fincsi gyümölcsös tortákat kaptak, legjobban a sok epernek örültek! :)

    Angi Angéla, köszönöm! Tragant porból készítek tragantot (por+glükóz szirup és porcukor), de olvastam zselatinos-porcukros tragantról is. Ezzel fele idő, fele macera, mint a fondanttal. Ha van kérdésed róla, írj, válaszolok, ha tudok.

    Kati, köszönöm! Most leginkább a tálca miatt bosszankodom - valami részlet mindig hibádzik! :)

    VálaszTörlés
  12. Tündériek! Én is nyáron lettem keresztanyuka, rendeltünk is tortát a nagy eseményre, de a tieidnek a nyomába sem ért!

    VálaszTörlés