2011. július 12., kedd

Csipkés torta

Kerestem valami újat, különlegeset, csinosat és egyedit. Szerettem volna újra az ivory pasztával színezni, de igyekeztem más hatást elérni, mint a Dédi tortájánál. Sokat nézelődtem és keresgéltem ez alkalommal is. Aztán pont jókor láttam meg ezt a tortát a CakeCentral-on. Hű, engem teljesen lenyűgözött, mert ilyet előtte még soha nem láttam.


Innentől kezdve további álmatlan éjszakám volt, hogy hogyan tudom ezt a csipkét teljesen más hangulatban, amolyan "Gabisan" megtortásítani. Volt iskolatársamék a nagyszülőknél, itthon vakációztak és kisfiuk keresztelőjét is itt tartották meg. Jó alkalom volt az ünnepi ebéd, ahol a fiatal nagymamát is felköszöntötték néhány nappal a születésnapja előtt.
Három emeletes tortát álmodtam meg, 22-18-12 centis tortákból. Csokis ízeket kértek, így került párizsi krém, trüffel krém és fehércsokis krém a különböző rétegekbe. Kívülről biztos ami biztos vajkrémmel vontam be, majd minden szintre rákerült a nekem oly kedves színű bevonómassza. Az engem inspiráló tortából megszületett az elképzelés: az alsó szint legyen csipkés, a középső legyen bordázott, a felső pedig egészen egyszerű.


Ez utóbbi kicsit módosult, az összeállított tortánál úgy láttam, kell valami ellenpontozás, valami több befejezés. Valahogy túl modernnek találtam volna néhány pöttyöcskével. Így oda is került némi csipke.
Mindig ilyenkor bosszankodom, hogy nem szereztem még olyan rendes kerek tortatálcát (talán tortadob lehet a hivatalos neve?). Azon jól mutatott volna egy barna alap...


A csipke horgolt mintával textúrázott részekből és színezett glazúrból készült. A barna szegélyek és a középső torta kakaóportól kapta a színét. Ez volt az első alkalom, hogy glazúrt használtam. Nagyon tetszett és a maradék anyaggal kicsit kísérletezgettem is - legközelebbre van egy nagyon jó ötletem. Várom hozzá a megfelelő torta-alanyt! :)
Igen, ez szó szerint olyan torta volt, ami előtt letérdeltem! Az oldalánál a glazúrt térdelve nyomtam ki, mert csak úgy tudtam megfelelően odaférni. Amikor ennyire belefeledkezem a tortámba, akkor aztán tényleg mindent bevetek. Sőt néha könyékig porcukrosan, vagy kakaóporosan lehet engem megtalálni. Talán az lehetett a legviccesebb, amikor vajkrémezés közben kiszaladtam, hogy megnézzem ki érkezett hozzám - persze úgy rohantam, hogy kezemben maradt a kenőkés és a habkártya. :)
...és még ami nagyon fontos, amit mindenképpen le akartam írni ennél a tortánál. Most éreztem rá arra, hogy hogyan kell bevonni egy tortát, hogy egyenletes legyen az oldala, ráncmentes. Tudom, ez biztosan mindenkinek nagyon szuperül megy. Nekem is sikerült néha, de az inkább véletlen volt. Párszor kiszakítottam az oldalát, mindent elkövettem vele. Pedig csak türelmesnek kell lenni ennél a pontnál (is). Nagyon öröm volt ám! Itt látszódik, mennyire türelmetlen vagyok, aki képtelen egy videót megnézni a tortabevonásról. Inkább próbálkoztam ötvenszer, mire rájöttem - és feltaláltam újra a "spanyolviaszt". De nekem ez nagy sikerélmény volt! :)


...és ezek az utolsó másodperces fotózások, tényleg kicsit illene beleásnom magam ebbe a témába is. Mert ennél a tortánál is egyáltalán nem adják vissza a képek az igazi hatást. De akárhányszor internet előtt vagyok, akkor vagy gasztro, sőt leginkább tortás blogokat bújok, vagy torta ötleteket keresgélek, vagy épp a saját blogomat intézgetem. Igazi tortamániás vagyok!

12 megjegyzés:

  1. Húúúú Gabi, ez álomszép lett!
    Ismét jó nevettem és teljesen magamra ismertem a kenőkés-habkártya, illetve a fülig kakaós-porcukros résznél:) sőt, én a tejszínhabot szoktam a hajamra is kenni (ki érti a habzsák rejtelmeit??)

    No a torta, nagyon-nagyon jó lenne ha ezt a textúrás glazúrt leírnád-megmutatnád részletesebben, beleszerettem asszem!!

    VálaszTörlés
  2. Hű, Gabi! Hogy te micsoda gyönyörűségeket kreálsz!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jó lett, és nem gáz az ivory, nekem is van és nem igazán tetszik a színe, de múltkor fel tudtam használni. Azért örülök, hogy nem csak nekem vannak amúgy gondjaim a burkolással, néha sikerül csak tökéletesen, pedig kb. ezerszer láttam azt a bizonyos videót. Látom, használtál hortenzia kiszúrót mintának. Neked amúgy hogy működik? Én múltkor rendeltem, ki is próbáltam, de a szirmok közti rész ott marad, nem vágja le.
    Látszik, hogy szereted, csak így tovább, mert mi is szeretjük amiket csinálsz!

    VálaszTörlés
  4. A glazúrra én is kíváncsi lennék! Nagyon szép lett! A barnás színárnyalatok pedig a kedvenceim nekem is tortában (is).
    Porcukros ragacsot egyébként én is találok a lakásban napokkal később is, ráadásul olyan helyeken, ahol nem is jártam dekorálás közben.

    VálaszTörlés
  5. Ez pont olyan lett: új, különleges, csinos és egyedi. Gyönyörű, ahogy Tőled már megszokhattuk!!!

    VálaszTörlés
  6. Nem csodálom, hogy beleszerettél az "alapötlet"-tortába. Gyönyörű!
    Jól kitaláltad, hogy lehet egyedi, olyan Gabis. A tortád színei meg különösen tetszenek.
    Egyszer majd kipróbálom ez a csipkézős díszítést.

    VálaszTörlés
  7. Szerintem is Gabis lett a torta, de már mondtam is. ;-) Nekem is nagyon tetszik a csipke és nagyon kíváncsi vagyok a kiszúróra, hogy milyen is.
    Spanyolviaszt én is rendszeresen feltalálok egy-egy tortakészítésnél. :-D
    Ügyes vagy, gratulálok!

    VálaszTörlés
  8. Nagyon ízletes és kiválóan elkészített tortát sikerült produkálnod, aminek én voltam az élvezője (illetve a kis családom). Hálás köszönet érte minden cukrász megirigyelheti munkádat! Gratulálok és további sok sikert csodás alkotásaidhoz!!!
    Üdv: Némethné Ilonka

    VálaszTörlés
  9. Codálatosssssz,gyönyörű,olyan tényleg Gabis!
    Mindig meglepsz :)))
    Meglepi nálam :)

    VálaszTörlés
  10. PiciJuci, köszönöm! Sajnos fényképen nem igazán mutatja meg a valódi hangulatát. A csipkés torta díszítéséről hamarosan fogok írni, mert szerintem is érdekes lehet. Egyébként amikor az alsó torta elkészült, akkor nagyon mutatós volt külön is!

    Marisz57, bár tökéletesnek nem nevezhető, de a díszítés szerintem újdonság. Nagyon-nagyon szépet és csinosat akartam készíteni! :)

    Katucikonyha, hű, lehet, hogy félreérthetően írtam? Nekem nagyon tetszik az ivory, viszont úgy gondolom, hogy sokkal ritkábban alkalmazzuk, mint a pirosat, vagy kéket. A hortenzia kiszúrót most próbáltam ki először, nekem szépen kijött a formából. Viszont hogy lehet-e ezzel szép virágot készíteni, afelől vannak kétségeim. Majd kiderül.:)

    M@rti, részletezni fogom a glazúrt! Szépek ezek a színek együtt, de bármilyen alkalomhoz nem illenek. Szóval örültem, hogy ilyet készíthettem!

    VálaszTörlés
  11. Galagonya, ha valakinek, akkor neked biztosan jól menne ez a csipkézős technika. Az eredeti tortán más szisztémával készült a glazúros minta, nekem így jött ki. ...hát, ha egyszer így Gabis, akkor így a jó! ;)

    Eszter, köszönöm! A spanyolviasz feltalálásánál már csak az a rosszabb, amikor nem is sikerül feltalálni, csak tapogatózok a sötétben. Az állandó kísérletezgetéseimmel...
    A kiszúró próbára vár. A biztonság kedvéért van itthon két jó nagy bokor hortenzia, legalább össze tudom hasonlítani! :)

    Ilonka, nagyon örülök, hogy meglátogattál itt a blogon! Timi már jó ideje keresett, rég leegyeztettük a dátumot, az ízeket és a díszítést meg részben rám bízta. Igyekeztem nagyon szépet és finomat készíteni! Örülök, hogy sikerült!

    Desszertke, igyekeztem codálatossszat alkotni. Volt amikor nagyon tetszett és volt amikor nagyon nem. Te is meglepsz engem ...még egy díjjal is! Köszönöm!

    VálaszTörlés
  12. Kukk be a webcuki versenyre! Az egyik tortáról te jutottál (és a cake centralos torta) az eszembe...mármint hogy más is ihletődött attól a tortától vagy általad, ettől a tortától.:)

    Azóta sem próbáltam ki ezt a csipkéző technikát...de ami késik, az nem múlik.:)

    VálaszTörlés