2011. június 12., vasárnap

Ferraris torta




Valahogy képtelen vagyok arra, hogy csak feltegyek ide néhány képet a legutóbbi tortámról. Nem csak erről az egyről, hanem úgy általában minden tortámnál így érzem. Mert minden tortámnak saját története van, egészen onnan, hogy megszületik az igény, hogy készítsem el. Máskor is írtam, hogy sokat-sokat gondolkodom, keresem a témába vágó képeket. Rendkívül fontos az ünnepelt, hány éves, fiú-e vagy lány, sőt egészen a saját ízléséig lenne jó minden ünnepeltet ismerni.
Viszont receptekkel nem bombázom az olvasóimat. Ezen is gondolkodtam, hogy miért is nem vagyok hajlandó leírogatni ide, hogy miből is készülnek ezek a kis gyöngyszemeim. Mert az utóbbi időkben egészen finomnak találom a töltelékeimet, vannak tapasztalataim ilyen-olyan piskótákról. De valahogy úgy érzem, hogy vannak nálam szakavatottabbak, akiktől érdemes recepteket kipróbálni. Amíg ezer százalékig nem vagyok abban biztos, hogy működik a receptem télen és nyáron, hogy mitől lesz tutira jó, vagy mire kell igazán figyelni, addig nem fogok recepteket posztolni.
Szóval hol is kezdődött ennek a tortának a története? Májusban volt egy igen kellemes rendezvény Szegeden, a borfesztivál. Sok ezer ember egy gyönyörű és hatalmas téren, Szeged szívében. A nyár csalhatatlanul megjelent, belopózott a nevetésekbe, már feledésbe merült a tavaszi estéken való didergés. Helyette a finom borok hívogattak minket, némelyik szolidan, némelyik pedig vérforralóan tüzesen. Ezek a borfesztiváli esték olyan mámorítóak. Amikor sok ezer ember érzi jól magát egy helyen, annak hangulata van. Mintha a sok ezer ember együtt lélegezne, mintha létezne valami közös lélek, egy nagyon boldog lélek, egy közös test, amiben mindenki jól érzi magát. Most kétszer voltunk kint - a tíz nap alatt - és mindkétszer kellemes idő volt. Előző években mindig kifogtunk valami viharos estét, vagy szimplán csak esett egész este. De ezek a szegedi borfesztiváli napok és esték nagyon hangulatosak.
Bár hatalmas a tér és nagyon sokan vagyunk, mégis mindig sok-sok ismerőssel futunk össze. Így történt, hogy míg a társaság egyik fele az adott pincészet egyik favoritját kóstolgatta (na jó, a negyedik pohár már nem kóstolás...) mi meg beszélgettünk. Így kerültek szóba a tortáim is. Ekkor hangzott el a legcukibb kérdés a tortázásommal kapcsolatban: "egyébként ezek ehetőek?" Hát persze, ezek nem dísznek készülnek! Utólag jutott eszembe, hogy a kérdést többféleképpen is lehet érteni. Mármint, hogy "van-e annyira jó ízű, hogy érdemes legyen megenni". Jót vigyorogtam magamban, hogy ilyet is csak én gondolhatok...
Miután megnyugtattam, hogy nem csak ehetőek, de szinte még finomak is, Laci ott rögtön mondta is, hogy a fiának júniusban lesz a születésnapja, mi lenne, ha készítenék tortát neki. Ekkor ennyiben is maradt a dolog.
Aztán szerdán jött a telefon, Laci hívott, hogy vasárnapra belefér-e még egy 15 szeletes torta? Ízben egy gyümölcsös joghurtos tortát emlegetett, dizájnban pedig valami forma 1-es, ferraris dolgot kért. Az ünnepelt srác most 11 éves.
Itt jött a szokásos téma, hogy nagyon sokat nézelődtem és nagyon sokat keresgéltem. Először egy három dimenziós forma 1-es autóra gondoltam, végül lebeszéltem magam róla. Hű, annyira aprólékos munka lett volna, maga az autó és a légterelő szárnyak, a szponzor reklámok, meg a többi. Egyszer rászánok három napot és akkor majd kreálok egy ilyen tortát, de ez alkalommal nem mertem vállalni.
Hogy akkor hogyan fogtam neki a tortának? Azt tudtam, hogy fehérre akarom bevonni és azt is kitaláltam, hogy készítek egy Ferrari logót a tortára. Hm, még annyi, hogy legyen kis forma 1-es beütése, meg rá akartam írni a fiú nevét, meg kérték, hogy legyen rajta a "boldog születésnapot!" is. Kinyomtattam egy logót, kinyújtottam egy darab fekete K2-t és elkezdtem kivágni a lovat késsel, szikével. Amikor elkészült, akkor megkérdeztem nagy Ferrari rajongó férjemet, hogy jó lesz-e, vagy inkább kezdjem elölről? A jóváhagyás után folytattam. A ló akkora lett, hogy elfoglalta a torta tetejét - így elkezdtem kialakítani a címert. Úgy döntöttem, hogy megfestem a sárga részt, már egy ideje szemezek ezzel a festős technikával. Hű, nagyon tetszik! Bár egy pár jó ecsettel biztosan könnyebb dolgom lesz majd legközelebb. A címeren a lovat is átfestettem, hogy igazán fekete legyen. No, akkor a torta teteje megvan.
Akkor még azt találtam ki, hogy szögletes lapra teszem. Hát igen, amúgy is elfogyott a torta tálcám, meg ehhez nagyon nem ment volna egy csipkés tortapapír, vagy arany tálca. Meg szerettem volna bevonni a tálcát is, nekem nagyon tetszik ez a fajta dekorálás - mert valahogy letisztultabb, befejezettebb az egész. Színekben a piros/sárga/fekete/fehér játszott. A sárga mellett döntöttem, még talán a piroson vacilláltam. Vagány lett volna feketével és rajta piros betűkkel, de ott meg nem láttam elég jónak a színek egyensúlyát. Kellett még valami piros, mert azért a Ferrari piros nélkül nem igazi (még akkor is, ha léteznek sárga Ferrarik is). Úgy gondoltam, hogy a tora oldalára kerüljön piros, no meg legyen ott a fekete-fehér minta, utalva a forma 1-es kockás zászlóra. Bevallom, utólag láttam, hogy Pixie is hasonlóan oldotta meg az egyik tortáját. Bár, ha egy tortám is hasonlít az övére, az csak nekem dicsőség! :)
Felbuzdulva a festegetéses sikeremen, kitaláltam, hogy a kockákat is úgy festem fel. (A másik verzió, hogy fekete és fehér tortabevonóból vágok ki négyzeteket, hogy egy síkban legyenek. Ez nekem kevésbé volt szimpatikus.) Alul a piros csíkot felragasztottam, aztán bejelöltem a kockás rész vízszintes vonalait, majd felkarcoltam a függőleges vonalakat. Felragasztottam a felső piros csíkot és indulhatott a festés. Hm, az ötödik kockánál elkezdett rettenetesen remegni a kezem és a tizediknél már nagyon untam. De nem volt más hátra, mint előre, ha így kezdtem el, hát így kellett befejeznem. A végeredmény persze kárpótolt! A felesleget konyhai papírtörlővel itattam le, csakúgy, mint a betűkről is - külön tetszett, hogy a papírtörlő mintáját átvette és nagyon emlékeztetett a karbonszálas anyagokra. Amiről meg hamar egy sportautó belseje jut eszembe (mintha sok Ferrariban ültem volna...)



A maradék vajkrémet a maradék feloldott festékkel színeztem feketére, azzal írtam a boldog születésnapot. Hát, az sikerülhetett volna jobban is. Bár nekem még annak is megvolt a bája. Még a lóval volt gondom, hogy hogyan lehetne kicsit "igazibb". Ezüst lüszterrel festettem meg a kép alapján. Közelről csak olyan mázasnak tűnt, de kicsit távolabbról már jobban tetszett. Nézegettem ilyen logós tortákat - úgy gondolom, hogy bizonyára nyomtatott képekkel oldják meg az igazán jól sikerült darabokon.



Az összhatás nekem nagyon tetszik, vagány és belevaló. Örülök, hogy nem készítettem kis forma 1-es autó figurát, meg versenypálya részletet, meg zászlócskákat, meg semmi ilyet. Nekem így tűnik belevalónak. Hát, amilyet egy komoly 11 éves srác érdemel. Kicsit legyőztem önmagamat. Mivel eddig nagyon tartottam attól, hogy egy tizenéves fiúnak tudok-e tortát készíteni. Mert lányoknál jöhet a virág, a masni, a csillám, a báj. Na de egy pasinál? Most úgy érzem, hogy csak sikerült és igenis jól megoldottam! Alapvető elégedetlenségem most kicsit csitult - ez a torta szinte már tetszik! :)

12 megjegyzés:

  1. Gabi ez gyönyörű lett, nagyon de nagyon tetszik!
    Biztos az ünnepeltnek is leesett az álla mikor meglátta! Nagyon ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  2. Szerintem nagyon jól sikerült. Nagyon tetszik! :)))

    VálaszTörlés
  3. Angi, köszönöm szépen! Már nagyon várom, hogy érkezzen visszajelzés (finom volt-e, tetszett-e, elfogyott-e az utolsó szálig)!

    Dia, köszönöm! Ezzel most én is szinte egészen elégedett vagyok.

    VálaszTörlés
  4. Hát ez nagyon jól néz ki! :) Gratula!

    VálaszTörlés
  5. Szerintem a "Gabi, a tortatanonc"-ot ideje lenne kijavítani "Gabi, a tortamester"-re!!! :-)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon vártam már, hogy lássam a Ferrari-s tortát. :-) Szupi jó lett, gratulálok hozzá. A körbevágást, szabást már ismerem, én is csináltam, de a festésért is minden elismerésem-ezt még halogatom.
    Gratulálok hozzá!
    Azért van egy pár recept, amit én nagyon szeretnék ám... és igen, ideje lenne nevet váltanod! ;-)

    VálaszTörlés
  7. Te is "fiam"...? Hétvégére nekem is egy F1-es torta jutott.
    Nagyon tetszik a pacid, jó lett nagyon. A festésért külön kalapemelés.

    VálaszTörlés
  8. Nagyon klassz lett! Jók a színek is meg minden. Még jó, hogy végig szoktam olvasni a posztjaidat, különben nem vettem volna észre a bókot, köszi! :)))
    Most megragadom az alkalmat, hogy elmondjam, nagyon tetszik, hogy nem akarsz leírni egy receptet amig nem tökéletes. Tartsd meg jó szokásodat, legyél mindig ilyen igényes! :)

    VálaszTörlés
  9. Elfogadsz tőlem egy díjat?! Többet érdemelnél, de nekem csak erre futja :-)))
    A további részleteket nálam olvashatod.

    VálaszTörlés
  10. Én is szeretnélek megajándékozni!!..Kérlek nézz be hozzám!!

    VálaszTörlés
  11. Gratulálok.Nagyon jól megoldottad! Elég sok Ferrari lovat láttam már keresgéléseim során,de kevés olyat,ami felismerhető :) Ez kifejezetten szép lett. Ügyes vagy :)

    VálaszTörlés