2011. június 27., hétfő

Díjakat kaptam :)










Némi elmaradásom van. Ugyanis az elmúlt időszakban kaptam néhány díjat, amiknek nagyon-nagyon örültem. Viszont állandó rohanásom miatt halogattam, hogy közzétegyem őket. Mindenképpen megtiszteltek azzal, ha érdemesnek tartotok egy díjra! Szóval közzéteszem most, így egyben a díjcsokromat!
A díjakat ez alkalommal azoknak ajánlom, akik rendszeres látogatóim és otthon is szívesen tortáskodnak! Úgy gondolom, hogy mindenki, aki tortát készít, vagy gondol rá, hogy tortát készítsen, vagy egyszerűen szeret tortát nézegetni, az megérdemli ezeket a díjakat!

M@rtitól kaptam a Kreatív blogger díjat. M@rti a blogom visszatérő vendége, én is szívesen időzöm nála! Nagyon örültem a díjnak, és örülök, hogy ezek szerint kreatívnak tart. Írta, hogy szerinte már egyáltalán nem tortatanonc vagyok - bár én teljesen annak tartom magam. Annyi, de annyi mindent akarok még tortázásból megtanulni!


A díj átvétele szabályokkal jár, íme:

A díjra vonatkozó szabályok: 
1. Köszönd meg akitől kaptad.
2. Tedd ki a logót a blogra.
3. Linkeld be akitől kaptad.
4. Add tovább további hét blogosnak.
5. Linkeld be őket.
6. Hagyj náluk megjegyzést, értesítsd őket.
7. Árulj el magadról hét dolgot.
Hét dolog, amit elárulok magamról:
1. Nagyon szeretem a fekete-fehér kontrasztját. Nem csak az öltözködésben (sőt torták terén) igaz ez, hanem a gondolkodásomban is. Hiszen nálam valami vagy fekete, vagy fehér. Nem szeretem a köztes utakat.
2. Ha már gondolkodás - szeretek rendszerben gondolkodni, szeretek szabályok szerint játszani - de nem szeretem a rutint, a monotóniát, a gondolkodás nélküli cselekvést és az emberi butaságot.
3. Ha már emberi butaság - nehezen viselem a népbutítást (ezt bőven tudnám taglalni, nem teszem). Ja és nehezen viselem a bürökráciát is (nekem ez részben egy kategória). Igen, eléggé különösen gondolkodom néha.
4. Annyira különösen gondolkodom, hogy egyik kedves barátom legutóbb "flúgos szőkének" nevezett. Ismer annyira, hogy tudja, nekem ez kedves bók!
5. A szőkéről jut eszembe - tavaly találtam rá az én igazi szőke hajszínemre és akkor határoztam el, hogy a 15 éve fiúsan rövidre vágott hajamat megnövesztem. Jó úton haladok. (bár a rövid frizurák azóta is elbűvölnek)
6. Mindig úgy érzem, elég változatos az életem (igyekszem azzá tenni), az elmúlt évemet is nagy változásként élem meg. Tavaly óta a gasztro blogok nagy szerelmese lettem. Szeretem a nem-tortás blogokat is, de azt vettem észre, hogy azoktól csorog a nyálam! Millió mesés kép, szebbnél szebb fogásokról - szinte már érzem az illatukat... Nagy kísértés! A tortás blogoknál más reflexek működnek szerencsére, azok úgy hatnak rám, mint egy szobor, egy műalkotás, vagy egy jó zene. Ritkán jut eszembe, hogy ezek mennyire finomak is tudnak lenni.
7. A blogírás nagyon sokat adott nekem. Egyrészt örök motiváció, hogy minden újabb elkészült torta jobb legyen és más legyen, mint az eddigiek. Nagyon jól esnek a visszajelzések, mindig örömmel olvasom őket! Annak pedig külön örülök, hogy nem csak a torta-fotók, hanem gyakran az írásaim is tetszésre találnak!

Feketepillangótól és a Bors & Pepper blog írójától kaptam:


Köszönöm, hogy gondoltatok rám! Bors & Pepper, csodálattal olvasom a blogodat, élvezem a fotóidat az ételekről, a portugál tájakról! Feketepillangó - azóta már volt szerencsénk személyesen is találkozni. Remélem, hogy ezt a közeljövőben is megismételjük!

 M@rti hívott meg a "ki hogyan szereti" játékra is, bár klasszikusan a főzésről nem szoktam írni. Itt is inkább a tortázáshoz kapcsolódó szokásaimat emeltem ki.

Itt vannak a kérdések (5db), ami rám igaz azt kell kiemelni vagy/és aláhúzni. A lehetőségeket ki is lehet egészíteni, vagy teljesen saját véleményt írni, ez általában a 3. válaszlehetőségnél lehetséges.
Akkor Játszunk !

A. Hogyan választod ki, mi kerüljön az asztalra?

  • Recept alapján, ezt követően vásárolom meg a hozzávalókat
  • Az otthoni alapanyagokat felhasználva, kiegészítve
  • Is-is. Általában ami itthon van abból főzök, de ha kinézek valami receptet, amit szeretnénk elkészíteni, akkor ahhoz természetesen veszünk alapanyagokat.Változó. - általában előre bevásárolok az adott projekthez. Ha épp valamit elfelejtetem megvenni, akkor szoktam improvizálni és megoldom az otthoni készletemből (mivel alapból elég szórakozott vagyok, ez elég gyakran előfordul...)
  - 
B. Hogyan főzöl és blogolsz?

  • Főzés közben fotózok, jegyzetelek
  • Főzés után fényképezkedek és leírom a receptet - leginkább csak a kész tortát fotózom le, receptet is ritkán teszek fel - mint már írtam, szerintem receptet közzétenni annak érdemes, aki valóban ért is ehhez, aki igazán szakavatott a témában. Idővel remélem nálam is egyre több recept fog szerepelni! :)
  • Főzés közben, és főzés után is készítek fényképeket . Mániákusan fényképezek mindent, főzés előtt,közben, és után.

C. Milyen alapanyagokat használsz?

  • Kizárólag a legjobb minőséget - függetlenül az árától
  • A legolcsóbbat, függetlenül a minőségtől
  • Középminőséget - figyelek az árakra és a minőségre egyaránt. - Itt is igaz az arany közép, nem mindig a legdrágább a legjobb és egyéb közhelyek.  Az alapanyagokat viszont nem vagyok hajlandó olcsóbb helyettesítővel felcserélni, nem spórolom ki a finom alapanyagokat semmiből.

D. Mennyire tartod be a receptben előírtakat?

  • Teljes mértékben
  • Egyáltalán nem figyelem
  • Figyelek rá, de nem mindig sikerül, és nem is mindig akarok. - vannak esetek, amikor nem szabad eltérni a recepttől, pl. a piskótáknál mindig grammra pontosan méregetek. Amikor csak játszadozom és kísérletezem, akkor a receptek csak inspirációként szolgálnak.

E. Mennyire hasznosítod a fölöslegesnek tűnő adalékokat? (süteménylapok szélei, tojás egyik része - sárgája, fehérje stb...)

  • Kidobom/elöntöm - amikor csekély mennyiségről van szó, pl. egy tojásról. A tortáknál a leeső piskótából, maradék krémből és némi tejszínből mindig készítek egy-egy pohárkrémet! :)
  • Azonnal felhasználom
  • Tárolom amíg felhasználásra nem kerül. Ha sokáig nem használom fel semmibe, előfordul, hogy a kukában végzi, de ez ritka

3 megjegyzés:

  1. Gratulálok a díjakhoz, igazán kiérdemelted! Megjegyezném, amikor a gyönyörü tortáid nézegetem, nekem az is átfut az agyamon, hogy ez biztos nagyon finom is!!!!

    VálaszTörlés
  2. Gratulálom én is a sok díjhoz, tényleg megérdemled!

    VálaszTörlés
  3. Gratulalok a dijakhoz - es kapaszkodj, mert a te hozzaallasoddal es csak a kezdet!

    VálaszTörlés