2011. május 15., vasárnap

Zebra csíkos torta



Kedves barátnőm, a társaságunk legifjabb tagja ma lett 20 éves! Bár nem akart semmilyen ünneplést, azért végül csak felköszöntöttük egy házavató keretében! Hát a húsz, az annyira kerek szám, ilyet nem lehet csak úgy kihagyni! Hű, szerintem nem én voltam az egyetlen tegnap, aki emlegette: "bár lennék én még egyszer húsz éves!"
Már régóta szemezgetek az ilyen zebra mintás tortákkal, szerintem ennyi idős ifjú hölgynek elég vagány és nem túl csicsás - tetszett is Lilinek a színösszeállítás, na meg a csillámok a masnin és az L., mint Lili monogramon is! (a délutáni napsütésben annyira, de annyira mesésen csillogott - bár még esti fényben is jól mutatott!)
A piskóta mákos volt, a töltelék meg túrós-meggyes, kívülről vajkrémmel vontam be.
Hát, már annyiszor olvastam CakeCentralon egy-egy tortánál, hogy "élvezet volt elkészíteni"! Hát, most először éreztem igazán, hogy mit is jelent ez! Mert ahogy bevontam a tortát fehérre, onnan kezdve nagyon gyorsan elkészült a zebra csíkozás! És mennyire látványos és érdekes ahogy kialakul a zebra mintázat! Nem mellékesen a kedvencem a fekete-fehér párosítása, már régen vártam az alkalmat, hogy tortán is viszont lássam ezt a két színt!
Most először gyártottam masnit. Ezeket két nappal hamarabb formáztam meg és hagytam száradni. Gőzöm sincs, hogy hogyan lehet rendesen rögzíteni ezeket a szalagokat a tortán. Én úgy oldottam meg, hogy egy kanálnyi vajkrémet biggyesztettem a torta közepébe és ebbe illesztettem bele a masni alkatrészeit.
Élőben nem volt annyira feltűnő ez a manőver, mint amennyire a fotókon nekem szúrja a szememet.





Kitaláltam, hogy egy L betűt is teszek a torta oldalára - amit formázás után szintén hagytam száradni. Utána meg alig tudtam felragasztani - fogvájókkal szúrtam oda és támasztottam ki. Ezek nyomait meg eltüntettem gyöngyökkel! Hiába, kreativitás! :)

18 megjegyzés:

  1. Nagyon jó lett.Mitől lett ennyire fekete a massza?Mert nekem a Wilton nem hajlandó szép fekete színt adni,csak akkor,ha nem belegyúrom,hanem utólag festem be...

    VálaszTörlés
  2. A fekete nem wiltonos, még ez sem tökéletes fekete (kékes-zöldes árnyalata van). De nem a minősége miatt váltottam, hanem legutóbb csak ilyet lehetett kapni a helyi cukrász nagykerben.
    Addig szoktam bele gyúrni a festéket, amíg el nem érem a megálmodott színt. Ilyenkor elég szépen lágyul a massza, porcukrot kell még hozzáadni!Hiába, én meg festeni nem tudok... muszáj valahogy megoldanom! :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép lett, a masni is! Ügyes vagy!
    Én is a tegnap készítettem el az első zebra csíkos tortámat, de biztos, hogy nem az utolsót! Nekem is nagyon tetszik a fekete-fehér párosítás.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon tetszik a torta. Egyszer én is csinálok zebramintásat! Hol szerezted be a csillámot?

    VálaszTörlés
  5. Gyönyörű és biztosan nagyon finom is volt!!! Ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  6. Angi Angéla!
    Ugye, ez a zebra csíkos tortaminta milyen jó! Ahhoz képest keveset látok belőle blogokon. (szerintem kicsit óvatosak vagyunk Győzike óta)

    Dia!
    Örülök, hogy tetszik! Ezt most én is elégedetten nézegettem! Próbáld ki mindenképpen, mert annyira mutatós! A csillámot ezüst lüszter por címszóval a helyi cukrász boltban vettem (kb. 5 évre elegendő van egy tégelyben).

    ...és Kedves 65. olvasóm, Lili!
    Örülök, hogy ezzel a tortával elértem, hogy bejelentkezz rendszeres olvasónak hozzám! Mert amúgy tudom ám, hogy eddig is olvasgattál és nézelődtél errefelé!
    ...és Kedves Többiek - bemutatom Lilit, aki a tortát kapta!
    Nagyon boldog születésnapot kívánok neked most itt is! :)

    VálaszTörlés
  7. Maria!
    Köszönöm! A többiek azt mondták, hogy finom. Remélem nem csak baráti tapintatból!

    Feketepillangó!
    Köszönöm szépen! :)

    VálaszTörlés
  8. Köszi a tanácsot.Én is csak ecsetel szokok festeni.Most gyúrok egy airbrush pisztolyra,de nem hiszem,hogy egyhamar lehetőségem lesz rá :)

    VálaszTörlés
  9. Nagyon igényes kidolgozás! Tetszik! Az "Esküvői tortacsodák"-ban már én is kinéztem egy ilyen zebrásat, csak még alkalom nem adódott.
    Mit használtál az új kincseidből?
    Az ezüst lüszter mennyibe került - ha nem vagyok indiszkrét?

    VálaszTörlés
  10. Lexana!
    Előbb egy pár jó ecsetre akarok szert tenni, nálam is ott van az airbrush, mint terv. Bár nem hiszem, hogy annyira egyszerű azzal dolgozni!

    M@rti!
    Tényleg, már én is nagyon régen vártam, hogy eljöjjön a "zebra-csíkok ideje". Nagyon látványos torta és nem nehéz elkészíteni.
    Ehhez a tortához nem használtam semmit az újdonságok közül, de már fent van a következő bejegyzés - ott már szinte minden újdonságomat latba vetettem!

    VálaszTörlés
  11. SZUPER lett!! Imádnám én is ezt a mintát készíteni! :-)
    Én is így oldottam meg a masni rögzítését.

    VálaszTörlés
  12. Eszter!
    Szerintem egyszer próbáld ki! Annyira jól mutat és tényleg olyan látványos, ahogyan "csíkosodik" és csinosodik is! :)

    VálaszTörlés
  13. Egyébként ezt a piskótát hány tojásból sütötted, mekkora formában?

    VálaszTörlés
  14. Ehhez 24 centis formában 4 tojásos piskótát sütöttem (alaprecept: 200 g cukor+ 80 g a habba, 350 g liszt, 1,5 dl olaj, 1,5 dl tej, 4 tojás, 1 cs sütőpor) - itt a liszt egy részét mákkal helyettesítettem.
    A töltelék is elég bőven volt mérve, de az ilyen habos töltelékeknél ez megbocsátható. Így lett majdnem 12 cm magas.

    VálaszTörlés
  15. Ez egyébként a Kiskukta-féle recept?

    VálaszTörlés
  16. eygébként, egyébként.... mennyire választékosan beszélek ma. Meg (egyébként) köszi a receptet! ;-)

    VálaszTörlés
  17. Igen, Kiskukta-féle recept (amúgy zárójelben egy csöppet túlsütöttem, mindig kézzel megtapogatom és ha még nyomásra "szörcsög", akkor picit továbbsütöm - ez már nem "szörcsögött").
    Igen, egyébként nagyon szívesen! :)

    VálaszTörlés