2011. május 8., vasárnap

Virágos muffinok ajándékba

Tegnap összejött a kis csapatunk, hogy érzékeny búcsút vegyünk a 28. életévemtől - én legalábbis nem az elkövetkező születésnapomat ünnepeltem! Így jobban hangzik! Mert még a 30 is jobb lesz, minden nő virul a harmincas éveiben. No de a 29?!

 

Az esti összejövetelre vittem én is ajándékot, minden kispajtás kapott egy szépséges muffint! Szerettem volna amolyan gasztro-ajándékosra venni a figurát. De miért van az, hogy kicsiny kis hazánkban én még nem találtam ilyen egy adagos, muffinos átlátszó műanyag dobozt? Vagy akár olyan muffin szállító kartont, amibe szépen bele lehetne sorakoztatni őket? Lehet, hogy nem jó helyen keresgéltem? Mert láttam muffinos díszdobozt, amibe 6 db belefér, potom 1200 forintért. Hát annyiból már sorozatgyártást lehetne indítani! Már gondoltam rá, hogy veszek kartonpapírt és majd kivágom, meghajtogatom.
...megint elkanyarodtam a témától! Szóval Tücsökbogár fincsi muffinjára esett a választásom, sőt, az Ő oldalán láttam ezeket a sütőpapírból készített kapszlikat is!
Ahogy minden muffint, úgy ezt is nagyon egyszerű elkészíteni - legalábbis amikhez eddig volt szerencsém. A különbség talán annyi, hogy ez nagyon-nagyon puha és finom! Én még annyit variáltam, hogy mindegyik közepébe pöttyintettem egy kávéskanálnyi mogyorókrémet.

Hozzávalók, 12 muffinhoz:
10 dkg vaj
12,5 dkg cukor
1 tk vanília kivonat
1 citrom reszelt héja
2 db tojás
20 dkg liszt
1 tk sütőpor
1 dl tej
csipet só
(nálam még 1-1 kávéskanálnyi mogyorókrém)

A szobahőmérsékletű vajat kihabosítom, utána hozzáadom a tojásokat, vaníliát, citromhéjat, sót - ezekkel is simára keverem. A következő lépés, hogy felváltva, apránként hozzáöntöm a tejet és a sütőporos lisztet - én körülbelül 4-4 részletben kevertem hozzá, mixerrel.
A muffin formákat kibéleltem 12 x 12 centiméteresre vágott sütőpapírral - egy picit megolajoztam a forma alját, hogy ne csússzon benne el a papír. Az én csodálatos 21.századi sütőpapírom szilikonos bevonattal rendelkezik, ezt nem hatotta meg az olajozás sem - de azért végül csak a helyén maradt! :)
Mindegyik mélyedésbe egy evőkanálnyi masszát tettem, így szinte elsőre sikerült jól elosztanom a mennyiséget. Végül belekanalaztam a mogyorókrémet is - ezt érdemes vagy jól a közepére tenni, vagy egy kissé belenyomni a masszába, mert nekem néhány sütinél "kijött" a szélére a krém, ezeknél nekem nem lett annyira guszta a teteje.


Tücsökbogárnál 200 fokos sütőben 20-25 perc alatt sül, gondolom nálam sem volt másképpen, de én nem néztem az időt - bekukkantottam néha, amikor már szép színű volt, akkor hurkapálcával megnéztem, hogy ragacsos-e még.
Az előkészületektől kezdve a dekoráláson át a bedobozolásig úgy 2-2,5 óra telt el. Ebben benne van a "kapszli-gyártásom", a K2 massza színezése, a dobozra való masnik darabolása is. Egyébként egyszerűen elkészíthető, gyors és FINOM és annyi, de annyiféleképpen lehet díszíteni! Most már érzek magamban elég képességet arra, hogy újra belevágjak az olasz habcsók krém készítésébe és a pillangó gyártásba is! Hű, olyan szép pillangókat lehet gyártani Tücsökbogár receptje szerint!

 

 
Végül 400 ml-es szószos poharakba tettem a sütikéket, azokat átkötöttem szalaggal és ha lett volna időm, akkor még elterveztem, hogy névre szóló kártyát is készítek, pár jó szóval. Hát, legközelebb! Mert így is majd' elkéstem a saját szombati esti összejövetelemről...

10 megjegyzés:

  1. Ezek csodaszépek lettek! Igazi gasztroajándékok! Gondolom nagyon örültek neki akik kapták.
    Sok boldogságot kívánok az elkövetkezendő éveidhez!

    VálaszTörlés
  2. Csinos, vidám, viruló muffinok ;-)

    VálaszTörlés
  3. Helyeskék!
    Muffin-szállító kartont a Nagycsarnok (ugye így hívják? - valamelyik híd pesti oldalán van - ritkán járok Bp-re) alagsorában lévő Ázsia boltban láttam. Nem tudtam, hogy az, most így utólag gondolom, hogy az lehetett. Egy kartonból volt kivágva 6/12/24 luk. Gondolom ezt még valami szép díszes dobozba kell tenni. Már én is gondoltam, hogy gyártok egyet házilag. Nem lehet nehéz...

    VálaszTörlés
  4. Ha jól értelmezem 29 lettél? Örülj neki! Isten éltessen sokáig! A muffinjaid gyönyörűek lettek, fiatal vagy, nagyon kreatív, nagyon ügyes! Mi kell még? Bár én tartanék még csak a 29.-nél! Nemsoká 51 leszek, túl vagyok a "kiviruláson", (lassan inkább már "elvirágzom") mégis nagyon várom a szülinapomat!!

    VálaszTörlés
  5. Gratulálok,boldog születésnapot Neked!
    Csodaszépek lettek ezek a muffinok.
    Már régóta hajtok én is ilyen muffin "szállító" eszközt:-)

    VálaszTörlés
  6. Tücsök Bogár
    Köszönöm! És köszönöm a jó kívánságot is! :)

    Anazar
    Így is virulósak - de eredetileg úgy képzeltem, hogy a szalagokat rá tudom kötni a muffinokra, de állandóan lecsúsztak, a sütiket meg nem akartam összenyomni. :)

    M@rti
    Igen, biztosan az lehetett! Tőlem ez a Nagycsarnok elég messzire van, marad az sk. megoldás! De szerintem se veszélyes elkészíteni! :)

    Maria
    Hát, igyekeztem finoman beleszőni, de valóban igaz, ma lettem 29 éves! Nekem a születésnapok a legfontosabb ünnepek, mert személyes és egyedi (nem valami kötelező, mint a karácsony, vagy akármelyik).
    Köszönöm, nagyon kedves vagy! Egyébként én megszavazlak Téged 29-nek! :)

    Adryenn
    Köszönöm! Pedig hétfő reggel van és én itt mosolygok, mert tényleg boldog születésnapom van!
    Erre a muffin szállító eszközre meg ki kell okoskodni valamit (már van is ötletem)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon aranyosak! És még egyszer boldog szülinapot kívánok!

    VálaszTörlés
  8. Köszönöm! És mégegyszer - köszönöm! :)

    VálaszTörlés
  9. Nagyon tündériek lettek! Boldog szülinapot kívánok! Irigyellek a 29. miatt, én már egyel több vagyok, mint Te ;)

    VálaszTörlés
  10. Boldog szülinapot! :)

    Csodás kis sütik

    VálaszTörlés