2011. május 13., péntek

Szentimentális születésnapi szösszenet

Ezen a héten egy évet öregedtem...pontosabban hétfőn! No, nem történt semmi extra, egyszerűen születésnapom volt! A 29.
Szeretem a születésnapokat, az ünnepek között első számú helyet foglal el - nem csupán a sajátom, hanem egyáltalán a születésnap. Ez is az oka, hogy a tortázás lett az én szenvedélyem! Egyre inkább szentimentális is vagyok, például most annyira fontosnak éreztem különösen jól megünnepelni ezt a napot. Így előző hétvégén összejött a kis csapatunk. Mivel nálunk még nincs gyerkőc, a szórakozást is hasonszőrű barátainkkal szoktuk összehozni! :)
Most nem egy kerti sütögetést terveztünk el. Máskor szívesen főzünk bográcsban, vagy sütünk tárcsalapon (egyáltalán mi ennek a rendes neve?). Egyébként sokan körülünk igazi tehetségek marhapörkölt főzésben, grillezésben, sütemény gyártásban, vagy van, aki a majonézes kukoricasaláta készítésében. Az otthonra megbeszélt találka után meglepetés volt a vendégeimnek, hogy fél óra múlva egy jó kis étteremben már terített asztal várt minket. Jót ettünk és pár pálinka után én már boldog voltam!
 

 
Kaptam ám tortát is! A csapat egyik önfeláldozó hölgytagja életében először nekiállt tortát készíteni. Utólag, ahogy mesélték, ő is ugyanazzal az izgalommal készítette a tortát, ahogyan én szoktam. Igazgatta, nézegette és amikor elkészült, akkor mms-ben továbbította tesójának az eredményt. A torta mandulás-kókuszos volt, krémes és nagyon-nagyon finom! Kata, ezúton is köszönöm! A tortát is és a gesztust is! Mert ha valaki, akkor én átérzem milyen egy egész napon át egyetlen tortát dédelgetni!
Ezek a cimborák amúgy gálánsak is voltak, hiszen ajándékkal is megleptek! Kaptam egy díszes ajándékutalványt - amely kereken 4 millió forintról szólt, amit a kedvenc cukrász nagykeremben vásárolhatok le! Hű, most jól átvernek - gondoltam - hiszen meglengetnek nekem valami valószerűtlent, aminek egyébként nagyon örülnék és közben végül teljesen más lesz, amit kapok! ...aztán persze előkerült az igazi ajándék is, ami szintén a cukrásznagykerben levásárolható utalvány, csak pár nullával kevesebb volt az összeg! :)



Akik hobbi szinten tortáznak, azok szerintem tudják, mennyire lehet ennek örülni! Mert annyi, de annyi mindent szeretnék én megvenni ehhez! De egy vagyon se lenne elég! Múltkor is nézegettem a gyöngysor "készítőt", meg egy fondant textúra lapot és néhány kiszúrót és tortaállványt és mindenféle sütőkereteket és porokat és lakkokat és csipeszeket és virág bibéket és betű kiszúrókat és.... és igen, nekem szinte minden tetszik a cukrászdiszkontban! Ami nem, az csak azért, mert konkrétan vagy már nagyon mű, vagy nem tudom, hogy mire való!
A hétvégére már nem lett volna elég a K2-m, volt egy szabad órám, így elrohantam bevásárolni. Úgy gondoltam, hogy az ajándékomból maradandó dolgokat veszek. Vettem pár fogyóeszközt is, mandulalisztet, meg nagy zacskós zselatint és keményítőt, na meg vaníliarudakat! Legközelebb kompenzálom - ezek árát is csipeszekre és kiszúrókra költöm!







Amiket most vettem, az fondant textúra lap (virágos-indás), gyöngysor készítő (az a kék bigyó az),a rózsaszín az fondant formázó, gombok, különböző mintás szalagok és masni lenyomatai vannak benne, két tortacsipesz és acél sütőkeretek, két szív alakú és egy csepp alakú! Olyan brutálisan vastag és erős, biztos meseszépen sülnek benne a piskóták! Még nagyon-nagyon szeretnék pillangó és gerbera kiszúrót, meg szép formájú betűkiszúrót is. Most ezek éppen nem voltak - már várom, hogy legközelebb mehessek!
Tényleg szentimentális vagyok most. Nagyon hálás vagyok a barátaimnak, amiért ilyen ajándékkal leptek meg! Mert mindennek szoktam örülni, de ezekre a dolgokra valóban nagyon vágytam már. Általában csak olyan finoman csipegetve vásárolom meg a hobbi cukrászatom egy-egy újabb kellékét, most meg a nyakamba zúdult sok újdonság! Játszadozhatom velük! Ez hatalmas boldogság.
Mióta tortákat készítek, azóta nyugodtabb vagyok és képes vagyok jobban bízni és hinni magamban. A kreativitásomat is szépen karban tartja. Minél inkább beleásom magamat, annál inkább úgy érzem, csak a jéghegy legeslegfelső csúcsát láttam és tapasztaltam meg eddig. Igazi művészet! Az általam olvasott blogokon is annyi szép tortaremek van! Mennyi recept, mennyi töltelék! Mennyi technika, dizájn és stílus! Olyan, mintha új földrészt fedeztem volna fel! Csak ámulok! A boldog tudatlanságom miatt biztosan követek el hibákat. Viszont látom és visszajelzésekből tapasztalom, hogy az elmúlt egy évben, az első igazi tortám óta igenis sokat fejlődtem. Ízekben és küllemben egyaránt.
Lassan egyre komolyabb szenvedéllyé válik és úgy érzem, egyre többet akarok róla tudni! Rám kacsintott, megszeretgetett és az ölébe ültetett, szorosan átölelt. Kedveseket súgott a fülembe és közben még a hajamat is cirógatta. Ideje lenne megismernem jobban. Ha elkötelezem magam vele, vajon akkor is ennyire édesen fogjuk egymást szeretni éveken át? Vajon elég jó leszek-e majd neki? De én nem akarok elég jó lenni. Én szeretnék a legjobb lenni. Soha nem éreztem még így. Valami, ami hivatás is lehetne. Nagyon megbabonázott. Talán a születésnapi rendes "évértékelőmön" ez volt az egyik legfontosabb kérdés. Még nem találtam meg a választ. Keresem!
P.S.: másik születésnapi ajándékom, amit TŐLETEK kaptam, kedves olvasóim és látogatóim, az a 10.000. oldalmegjelenítés volt! Pont születésnapomon! Őszintén remélem, hogy tudok Nektek olyat mutatni, ami gyönyörködteti a szemeteket, a szíveteket! Bár receptek közül csak a bombabiztosan jókat rakom fel, de talán ötleteket is tudok adni.
...és ha így van, akkor én annak nagyon örülök!

14 megjegyzés:

  1. Gratulálok, boldog szülinapot "öreglány"!
    Micsoda kincseket szereztél, fúúúúú, én is olyan vagyok ilyen helyen, mint a gyerek a játékboltban. Egész nap el tudnék ott nézelődni. (Ugyanúgy, mint az IKEA-ban - mindenféle cél nélkül is akár)
    Várom az új - ezekkel készült - tortáidat!

    VálaszTörlés
  2. Hát akkor boldog szülinapot újra! Remélem most nem töröl a Blogger!
    Csak ismétlem magam: jók a kincseid! Nekem is kell ilyen (meg olyan...)

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm! Valahogy csak megkerült ez a bejegyzés! :)
    Ma még csak nézegettem a kincseimet és ismerkedtünk, a kezembe vettem őket és szoktuk egymást! Holnap már egy-kettőt hadra is fogok!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon boldog szülinapot! :)

    VálaszTörlés
  5. Kedves Gabi!
    E jeles alkalmat megragadva hadd osszam meg Veled, hogy miért is járok ide.
    A blogodra akkor bukkantam, amikor a Dédinek készítettél tortát. Nagyon megfogott, hogy milyen ötletes, elegáns, visszafogott, és mégis kellő mértékben díszített, a színéről nem is beszélve. Eddig ilyet még nem láttam. Így nekem ez lett az a torta, ami bekerül "A TORTA" kategóriába.
    Én nem vagyok tortakészítő, max gyümölcstortát, vagy simán töltött piskótát gyártok, de ennek ellenére is minden héten kíváncsian várom az újdonságokat.
    Továbbra is sok sikert és nem utolsó sorban nagyon boldog szülinapot kívánok!
    Üdv: Lexi

    VálaszTörlés
  6. Kiskukta!
    Nagyon szépen köszönöm! :)

    Lexana!
    Köszönöm a köszöntésedet!

    Lexike!
    Ha egyszer valami okból elveszíteném az emlékezetemet és megnézném a blogomat, talán el sem hinném, hogy valóban én készítettem a Dédinek szánt tortát, mert kivételesen tényleg jó lett! (most elég fáradt vagyok, hogy ennél értelmesebb hasonlatot tudjak írni)
    Remélem, fogsz még találni sok-sok olyat, ami gyönyörködteti a szívedet-lelkedet!
    Köszönöm, hogy ilyen kedves szavakkal ajándékoztál meg engem - és örülök, hogy olvasod ezt a blogot! :)

    VálaszTörlés
  7. Gabi így útólag én is boldog szülinapot kívánok neked! Nagyon sok hasznos dolgot vásároltál.
    Én is a szülinapomra hasonlóképpen , ajándékpénzt kaptam a barátnőimtől,amit aztán kedvem szerint levásároltam. Hát persze , hogy én is tortával kapcsolatos dolgokat vettem, hisz ezeknek elég nagy áruk van, amit nem minden nap tud megengedni az ember.
    Mégegyszer gratulálok neked és kívánok nagyon sok tortarenedelést, hogy tudjad használni őket minél többet!

    VálaszTörlés
  8. Utólag is nagyon boldog szülinapot kívánok! :) Már az első nap is elolvastam a bejegyzésed, de pont mire kommentelni akartam tűnt el az egész. Irigyellek kicsit a kincsekért, de a közelgő szülinapom miatt már én is célozgatok itthon egy ideje, hogy miket szeretnék, hátha valaki odafigyel. :))) Használd őket egészséggel!

    VálaszTörlés
  9. Köszönöm Pixie! Tényleg aranyosak voltak, duplán is! Mert gondolkodtak, hogy ők vegyenek dolgokat. Végül rájöttek, az a biztos, ha én válogatom ki, hogy miket szeretnék!
    :)

    VálaszTörlés
  10. Gabi! Isten éltessen sokáig-rendje, hogy itt is megírjam! :-) Mintha kicsit az én szavaimat, érzéseimet is leírtad volna (bár Te is tudod). Örülök, hogy rátaláltam én is a blogodra, örülök, hogy személyesen is találkoztunk már és remélem, hogy még sokszor megismételjük és összehozzuk azt is, amit terveztünk! ;-)
    Sok-sok gyönyörű (tortázós) évet, sok blogolást és minden jót kívánok Neked!

    VálaszTörlés
  11. Eszter!
    Hát még ennyi felköszöntést Tőled! Én csak kétszer köszöntöttelek fel :(, no, majd jövőre!
    Én is örülök, annyira örültem, amikor bejelentkeztél, meg megbeszéltük, hogy közel lakunk egymáshoz! A közös tortázást meg összehozzuk, szerintem napokig el tudnánk beszélgetni a közös hobbinkról! :)
    Még egyszer köszönöm!

    VálaszTörlés
  12. Gabi, Isten éltessen sokáig, így utólag is! Olvastam a bejegyzésedet már akkor amikor felkerült, csak utána meg gajdult a blogspot, és nem tudtam belépni, reagálni a bejegyzéshez! Nagyon sok hasznos dolgot vettél, használd őket egészséggel, és készítsél továbbra is ilyen csodás tortákat!

    VálaszTörlés
  13. Kedves Gabi! Most volt időm végigolvasni a szülinapi szösszenetedet.Most kívánok minden jót szeretettel- a jókívánság sohasem késő. Amit te magadnak szeretnél én is azt kívánom: legyél te a legjobb! Jó úton haladsz felé.És nemcsak a cukrászathoz, de az irodalomhoz is van tehetséged, olyan szépen megfogalmaztad az érzéseidet.

    VálaszTörlés