2011. május 24., kedd

Rózsaszírmos rózsaszínű rózsás torta




Amikor van egy kis időm, mikor már megnéztem a legújabb blogbejegyzéseket és Facebookon is már mindenkivel megbeszéltünk a megbeszélnivalót, akkor tortákat nézegetek. Van, amikor keresem az ötleteket a következő projekthoz, vagy csak színeket és hangulatokat keresek. Hétvégén szabad kezet kaptam egy tíz szeletes torta dekorálásában, sőt az ízénél is annyi volt a kérés, hogy gyümölcsös legyen. Pár hónapja egy nagyon szép, olyan igazi nőies torta fotóját mentettem le a torta-ötletek mappámba. Most szinte azonnal ezt az elképzelést vettem alapul. Persze, ilyenkor mindig folyamatában is jönnek az ötletek!
Tehát készült egy 17 centis kakaós piskóta, amit 4 szeletre vágtam és tejszínhabos málnakrémet töltöttem bele. A krémhez egy túrót két málnás joghurttal botmixerrel eldolgoztam, pürésített málnával. Felvert tejszínhabot adtam hozzá és zselatinnal kicsit megtámogattam az állagát. Kívülről vajkrémes burkolatot kapott.
A díszítéshez a bevonómasszát jó pirosra színeztem, kis köröket szúrtam ki, a korongok széleit kézzel elvékonyítottam és alulról a vajkrémre ragasztottam. Némi fedést hagytam, így simán csak a vajkrémre könnyen tapadtak a szirmok. Ahogy körbeértem egy sorral egy kicsit dermedt a bevonó és egy arra alkalmas alkalmatossággal kicsit kiigazgattam a szirmokat, csak annyira, hogy ne lapuljanak rá a tortára.
A megmaradt piros masszához adtam fehér bevonót, hogy egy árnyalattal világosabb színt érjek el - újra kinyújtottam, kiszaggattam, elvékonyítottam, felragasztgattam és végül kicsit kipördítettem az aljukat. Mindezt öt sorban. Nem tagadom, azért szépen eltelik így az idő!
A torta tetejére kivágtam egy még haloványabb rózsaszín korongot, amit szépen a helyére illesztettem. A tetejére már csak valami nagyon egyszerűt akartam, ami nem elnyomja, hanem inkább kiemeli a szirmokat - ha rózsaszirmokra emlékeztet a torta oldala, akkor már legyen rózsa. Egy-két fehér levél és már kész is.
Azért kellett valamit kezdenem a torta "peremével" is, így bevetettem a születésnapi kütyüjeim egyikét, ilyen szép szalagot sikerült vele készítenem. Ekkorra már sokszor gyúrtam át a masszát, biztos a kezem is melegebb volt - a bevonómassza nem akart jól viselkedni, ragadt, szakadt, nyúlott...
Az időm meg már fogyóban volt, hát inkább nem forszíroztam tovább a dolgot.





A torta egyébként igazán csak nyomokban emlékeztetett arra, amelyikből az ötletet merítettem. Ennek úgy szoktam örülni, amikor sikerül magamtól valamit kitalálni, ami nekem tetszik, ami olyan "Gabis". Ja, erről jut eszembe, bár talán a képeken is látszik, hogy a szirmok még némi ezüstös csillogást is kaptak - annyira szeretem a rózsaszínek és az ezüst csillám találkozását!

15 megjegyzés:

  1. Nagyon , nagyon tetszik,nem is találkoztam még sehol ezzel a diszítéssel,pedig elég sokat mászkálok(vagyis mászkáltam,mert most nincs idöm)a netten ötletek után,nekem is van egy csomó tortám lementve.Igazán egyedi és különleges:)

    VálaszTörlés
  2. Hát nem kis munkád van benne, de gyönyörű lett! Ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép lett ez is, ötletes és egyedi! Ehhez is csak gratulálni tudok! Nagyon ügyes vagy! :-)

    VálaszTörlés
  4. Szolídan feltűnő, szép, finom (nem az ízére gondolok, vagyis arra is)

    VálaszTörlés
  5. De jó az oldala! (Persze a többi is :-).) Nagyon jók a színek is. Gratulálok!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szép lett:-)
    És különleges ezzel a díszítéssel.Gratulálok!

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szép lett! Húúúú... ezek a rózsaszirmok tényleg jó sok időt elvehettek... Nekem is van "1x ki kell próbálnom" mappám, de olyan ritkán tudok bármit is kipróbálni azok közül...

    VálaszTörlés
  8. Nagyon, nagyon, nagyon! Kellemes, harmónikus, b ájos.

    VálaszTörlés
  9. Már tegnap is megcsodáltuk, Fiamnak is megmutattam, idő hiányában nem kommenteltem.
    De ami késik...:) Gyönyörűűűséges, különleges, egyedi, ötletes, fantasztikus. Nagyon tetszik!!! Nagyon ügyes és nagyon kitartó vagy!! Gratulálok!

    VálaszTörlés
  10. Nagyon tetszik ez a színátmenetes szépség! Az eredeti is ilyen volt, vagy csak a szirmok ötletét vetted onnan? Á, nem is vagyok rá kiváncsi igazából, mert ez így jó, ahogy van! :)

    VálaszTörlés
  11. Nagyon szép! Volt mit babrálj vele!

    VálaszTörlés
  12. Gabi, le a kalappal :) Nagyon tetszik az ötlet, a színátmenetes szirmok! Jó sokat dolgoztál vele, de a látvány megérte!

    VálaszTörlés
  13. Ismét egy szemkápráztató torta! Nézz be hozzám, 05.26-i postnál meglepetés vár :)

    VálaszTörlés
  14. Na,végre be tudtam jelentkezni, és végre nem csak nézhetem,hanem ismét dicsérhetem is a munkáidat.Szóval,ez valami fantasztikus.Gondolom nem kevés munka van benne :)Nagyon jól eltaláltad az árnyalatokat.Gratulálok hozzá :)

    VálaszTörlés