2011. május 22., vasárnap

Rózsaszín virágos torta, Hello Kittyvel




Múlt hétvége helyett tegnapra került át annak a kislánynak a születésnapja, akinek készítettem a figurás muffinokat és az igazi eperrel megkoronázott rózsaszín epres tortát is. Harminc személyes bulira készült a torta, naná hogy nem horizontálisan, hanem inkább vertikálisan akartam újat kipróbálni. Mert ritkán van alkalmam készíteni ekkora tortát - legutóbb ház alakban készült a torta, az körülbelül 40 szeletes lehetett.
Szóval nagyon élveztem, hogy most 3 emeletes tortát volt alkalmam gyártani! A választott piskóta méretek: 24, 17, és 10 centi. Sokat gondolkodtam, hogy ez nagy lesz-e, vagy kicsi - de Eszter is egyetértett abban, hogy ez jó lesz 30 szeletesnek.
Az ízesítés pedig - az alsó és felső torták oroszkrém ízvilágot idéztek, a középsőnél a piskóta is kakaós volt és a töltelék meg tejszínes csokoládékrém. Az ötlet a Mummy-nál jól leírt trüffelkrémből jött, pár módosítással, de a technológia ugyanaz. Nahát, ahogy kóstolgattam töltéskor! Meg behűtöttem egy kanálnyit, hogy lássam hidegen és több órával később milyen az állaga. Nagyon finom és az állaga is nagyon bejött nekem! Én nem vagyok egy nagy csokiimádó, így nem szándékoztam túl csokoládés és főleg nem étcsokoládés ízt. Így fél liter tejszínt (2,5 dl állati és 2,5 dl növényi tejszínt) éppen csak felforraltam, közben felolvasztottam 20 dkg finom tejcsokoládét. A tejszínbe belekevertem a felolvadt csokit - lehetne édesíteni ilyenkor még cukorral, de én elég édesnek éreztem így is (a növényi tejszín édesített volt). Addig kell keverni, amíg a szépen egynemű lesz - de nem lesz krém belőle, csak jó pár óra hűtés után. Egész éjjel is lehet hagyni állni, addigra sűrűsödik és nagyon jól fel lehet verni. Elég sokáig tartott nálam, bár a habverőm nem egy hiperszuper konyhai csoda. Nem is habos lesz, hanem valami mennyei állagú és ízű krém. Ezt pohárkrémbe is nagyon jól el tudom képzelni. Ezzel a krémmel vontam be a csokis tortát kívülről is - igazán jól működött.
Az oroszkrémes receptet nem írom le, mert azért az nincs kikísérletezve! Tejszínes pudinggal kezdtem, került bele pár titkos hozzávaló és ami feltette az i-re a pontot: a rumos-vízbe áztatott mazsolaszemek (mivel gyerekszületésnap volt, gondoltam inkább nem áztatom tömény rumba).
Ezeket a tortákat vajkrémmel vontam be, utána jöhetett a bevonómassza. Nagyon megváltozott a K2 állaga a hőmérséklettel. Pedig elég hűvös a konyha, meg nincs is kánikula. Kicsit újra kell tanulnom a K2-t. Azt már látom, hogy virágokhoz és figurákhoz nem fog igazán működni. Majd meglátom.
A Kitty cicámmal sokat küzdöttem, szétolvadt a kezemben állandóan és a ruháját is alig tudtam ráilleszteni...
Mivel sokszor az a gondom, hogy túldíszítem a tortákat, most elhatároztam, hogy kompromisszumot kötök önmagammal: felül csupa-csupa virág, alul meg egyszerű, csinos tortát akartam. Praktikus okai is vannak ennek - az első tortaszeleteket úgyis a gyerekek kapják, ők szeretik leginkább a virágokat és csecsebecséket a tortán.




Ilyen lett, a cicával a tetején alig fért be a hűtőmbe. Pedig egy teljesen különálló hűtő áll rendelkezésre a "műhelyemben". Saslikpálca volt itthon, azt tűztem bele merevítésnek.
Mindig izgulok, annyira tűkön ülök, míg kiderül, hogy tetszik-e és ízlik-e! Mert ha már egyszer eltöltöm vele az időmet, hát legyen nagyon szép és legyen különösen finom is. Kísérletezek, olvasok, mindig valami újat próbálok ki. Ennek van rizikója is, de úgy gondolom, ettől fejlődöm.

10 megjegyzés:

  1. Ez aztán hatalmas lett :) Gondolom ennyi virághoz azért kellett a türelem :)Jól megoldottad a feladatot :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szépen megoldottad! Gyönyörű lett és egyáltalán nem tűnik túldíszítettnek. Pont jó! Gondolom, hogy imádták a gyerekek! :))

    VálaszTörlés
  3. Nagyon cuki lett! :) Jó sok virágot rápakoltál! Biztos nem kevés idő volt legyártani őket!

    VálaszTörlés
  4. Szuper ez a virágzuhatag!Jó nagy munka lehetett. :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon édes, kiscsajos!
    Tényleg nem "működnek" a bevonók mostanában, pedig még nincs is annyira meleg. Én még elviselnék pár fok emelkedést.
    A trüffelkrémet én is szeretem (megenni is, meg dolgozni is vele). Az viszont egy jó találmány!
    Jó ötlet a saslikpálca...hogy ez eddig nem jutott eszembe! Pedig van is itthon belőle!
    Látom, kihasználod a kiszúrók-adta lehetőséget. Helyeskék.

    VálaszTörlés
  6. Nagyon jó lett! Gratulálok hozzá! Már alig vártam, hogy lássam!! Imádom ezt a 3 emeletet! Végül remélem tényleg elég lett a mérete!?
    Ugye az is naggggyon izgalmas rész, hogy tetszik-e, ízlik-e!? :-)
    Várom a többit is nagyon!!
    (meg egy kis pihenést a szombat után) ;-)

    VálaszTörlés
  7. Egyszerűen gyönyörű lett ez a torta:-)
    Nem kis idő lehetett a dekorációt elkészíteni,de megéri mert tényleg nagyon aranyos lett:-)

    VálaszTörlés
  8. Gyönyörű lett,nagyon ügyesen elkészítetted a 3 emelet ez nem semmi,gyönyörű lett a díszítés is,nekem még nem volt szerencsém,3 emeleteset készíteni:-)

    VálaszTörlés
  9. Már délelőtt is akartam hozzászólást hagyni, csak a Férjecském megzavart... Gabi!! Ez gyönyörű!! De nemcsak ez, hanem az előző, a lovacskás projekt is valami szépséges, meg azok a kis muffinok!!... EGyik szebb, mint a másik. Nagyon ügyes vagy, és rengeteg türelmed van, mert gondolom ezeket nem lehet csak úgy összedobni!! Gratulálok!! Ha lenne TORTA-OSZKÁR, biztos megkapnád!! Tényleg, valaki alapíthatna :)

    VálaszTörlés
  10. Nagyon szép lett és hatalmas. Gratulálok!

    VálaszTörlés