2011. május 15., vasárnap

A lovacskás projekt







Volt munkahelyemen széles ismeretségi körre tettem szert és egyébként is, itt a környéken szinte mindenki ismer mindenkit. Nehéz lenne így eltitkolnom ezt a mesés kis hobbit, látványos szórakozást - azaz a tortakészítést!
Bár nagyon nem is titkolózom ez ügyben. Mert ahogy elkészül egy torta, már készülnek is a képek - és azonnal töltöm le őket a fényképezőgépről, utána feltöltöm őket. Először Facebook, mert ott elég gyorsan jönnek a visszajelzések az én kedves barátaimtól. Meg valahogy úgy gondolom, hogy ha nekem örömet szerez a tortanézegetés, akkor biztosan másnak is örömet okozok azzal, hogy tortákat mutogathatok. Meg ilyen tudatbefolyásoló stílusban előadom, hogy mit nézzenek és mit olvassanak - szerintem. (naná, hogy tortát kell nézni, meg még sokkal több tortát! Azon kívül vannak kötelező és ajánlott gasztroblogok). Arra azért rájöttem, hogy van még dolgom a tortára-való nevelés terén, illetve a kötelező gasztroblog olvasást sem tudtam még bevezetni. Hát ez van, rá kell jönni, hogy a baráti köröm csak enni szereti a tortáimat, esetleg még ráfanyalodnak a nézegetésre, nyomnak egy-egy lájkot - de nem isszák szavaimat itt, a Homoktortán. :) (olyan, de olyan rafinált vagyok! Hát ha olvassák, akkor ezt már talán csak nem hagyják szó nélkül!)
Szóval így esett meg az is, hogy felhívott egy régi ismerősöm, hogy nagyon szeretné, ha készítenék a két lányának tortát! Nagyon felkészült is volt, mert rögtön mondta, hogy mekkorák legyenek és milyen ízűek és hogy lovacskásak is legyenek. Én meg egyszerűen nem tudtam nemet mondani. Kicsit sűrű is lett emiatt a hétvége.
Szóval a projekt elemei a következők voltak: két torta, kb. húsz-húsz személyre, a nagyobbik leányzó 6, kisebbik 3 éves. Imádják a lovakat, szóval a tortáknak legyen lovas jellegük és hát legyenek rózsaszínek, lilák, virágosak - hát olyanok, amilyeneket egy igazi kiscsaj szeret!
Sokat, sőt inkább rengeteget foglalkoztam azzal, hogyan is nézzen ki a torta. Meg ne legyen egyforma, mégis hasonlítson, de azért mindkettőnek legyen meg a saját személyes bája, karaktere! Jelentem, CakeCentralon az összes horse, vagy pony címszóval futó tortát átnéztem. Kiválogattam azokat, amik nekem tetszenek, utána kiejtettem azokat, amiket nem tudok elkészíteni, meg a "nem tetszik eléggé" rostán is újra kiesett pár. Szóval maradt két torta. Meg ugye itt voltak a frissen vásárolt (kapott) kincseim is - valahogy azokat is ki kellett próbálnom. Valahol itt jött a képbe egy torta, Farkas Vilmos szépséges csikója. Hát, nagyon kívántam, hogy bár tudnék ilyet varázsolni, mennyire örültek volna egy ilyen tortának a lányok! No, vissza a jelenleg rendelkezésre álló képességeimhez!
Végül a fehér és egy kellemes árnyalatú rózsaszín kombinációja mellett döntöttem. A két kiválasztott tortához csak a figurákban hasonlítanak. Bezzeg most sehol egy figura verseny. A múltkor meg nem is indultam, mert konkrétan nem is gondoltam magamról, hogy ilyen cuki kis lovacskát tudok készíteni. Ez most tetszik, pedig ritkán mondok ilyet.










Kipróbáltam a textúra lapot is, olyan érdekes, mert rögtön teljesen megváltozik az anyag hatása tőle. Nem is tudtam rendesen bevonni vele a tortát - no, de újfent éljen a kreativitás!
Ide egy kis virág, oda egy kevés csillogás! No, meg a gyöngysor készítő csoda! Hát, szuperjó! Bár arra már rájöttem, ha kicsit még tovább foglalkozom azokkal a dolgokkal, amik egyébként késznek tűnnek, akkor még sokkal szebb lesz a végeredmény!



Ebből a rengeteg gondolatból született meg a két torta! Apró figyelmességképpen a lányok anyukája még kért néhány muffint, amit a gyerekvendégek haza is vihetnek. Ezeket ilyenre álmodtam meg - mesésen lányosnak, tündérien rózsaszínnek, lágynak és kedvesnek, pillangósnak és virágosnak!

26 megjegyzés:

  1. Egyszerűen gyönyörűek!Nagyon ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, Nelli! Örülök, hogy tetszenek a kis lovacskáim!

    VálaszTörlés
  3. Meseszép mindegyik torta!Nagyon ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  4. Hát szóhoz sem jutok! Egyszer én is szeretnék majd ilyen csodás tortákat késziteni (nagy sóhajtás), addig is tanulgatok Tőled és a többi tortaszobrászoktól. Csak igy tovább!
    Ja és mielőtt elfelejteném, mennyi időt vett fel amig elkészitetted ezt a két tüneményes tortát a kis ponilovakkal?
    Zárojelben megjegyzem hogy a te lovacskáid jobban tetszenek mint a FarkasVilmosé :D, ez jobban illett a gyerekekhez.:)

    VálaszTörlés
  5. Tényleg nagyon helyes lett a pónid! :) A textúralap nekem is birizgálja a fantáziámat, de még kisnyúl vagyok, hogy be is ruházzak ilyenekre.. :)
    Nagyon szépek lettek! :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szép lettek a tortáid.

    VálaszTörlés
  7. Tényleg cukik lettek a lovacskák, különösen az első. Ügyi vagy!

    VálaszTörlés
  8. Eszméletlen aranyos kis lovacskák.Megint csak gratulálni tudok :)Komolyan, élvezet itt olvasgatni és nézelődni is :)

    VálaszTörlés
  9. Nagyon boldog lehetett mindenki, aki kapott belőle és láthatta, mert csodálatosak! Ennél szebbet el sem képzelhettek. Gratulálok! :)

    VálaszTörlés
  10. Nekem is nagyon tetszenek a torták, a lovacskák is, gratulálok! Szuper jó textúra lap mintázata, a kis gyöngysorok is! Ügyes vagy!
    És mekkorák a torták egyébként? 18 centis kerek, meg kb akkora szögletes és szív alakú?

    VálaszTörlés
  11. No, ugyibár nem megyünk el szó nélkül erről az oldalról (miután jól nevetgéltem a bejegyzésen)....hát csak ámulok és bámulok, nézegetem a részleteket. Ezek csodaszépek lettek, a lovacskák pedig tündériek!!!

    VálaszTörlés
  12. Cecília!
    Örülök, hogy tetszenek a torták - és köszönöm, hogy kommentelted is!

    Iza!
    Hidd el, hogy én is ugyanígy sóhajtozva nézem a tortákat! Nekem a tortákban az a legfontosabb, hogy bennük legyen a lelkesedés, annak a lelkesedése, aki készíti. A te piramisos tortád is lenyűgöző lett! A képességeimet próbálom kreatívan használni, meg közben újdonságokat kipróbálni. Csütörtökön elkészült a fehér lovacska, meg a rózsaszín póni félig. Pénteken délután megsütöttem a tortákat, elkészítettem az egyikbe a krémet. Szombaton betöltöttem és bevontam őket. Vasárnap pedig összeállítottam és rájuk kerültek a virágok, meg csíkok az oldalára. Nyilván mellette volt még egyéb program is, szóval azért 12 munkaóra lehet, hogy benne van! :)
    (a zárójeles rész meg igazán kedves, hát talán ez kislányosabb, De Vili tortája, hű, ha egyszer olyat sikerül gyártanom, nagyon elégedett leszek!)

    Száva!
    Igen, a textúra lap... annyiszor a kezembe fogtam már a boltban, nézegettem és beszéltem hozzá, annyira vágytam rá! De ugyanannyira sajnáltam rá a pénzt, mert elég húzós, ahhoz képest, hogy enélkül is lehet tortázni. Születésnapi ajándék volt a lap, szóval igencsak örültem neki!!!

    Vali!
    Köszönöm, nagyon igyekeztem, hogy szépek legyenek és nagyon örültem, hogy ilyenek lettek!

    Pixie!
    Igen, a fehér lovacska hihetetlenül bájos lett! A rózsaszín valahogy nem akart alakulni úgy, ahogy én elképzeltem. No, de majd gyakorlok! Ahogy hallom, a lányok nem is ették meg, hanem eltetették anyukával!

    Lexana!
    Nem titkolom, ez a blog nem a torta receptekről akar szólni elsősorban. Nekem ez a torta-dolog olyan kedves, hogy szívesen osztom meg veletek is ezt a lelkesedést! :)

    Dia!
    Ma délelőtt izgatottan hívtam fel az anyukát, aki a tortát rendelte. Jól esett hallani, hogy sikere volt mindkettőnek a gyerekek és felnőttek és ami a legfontosabb, az ünnepeltek körében is! A lányok a torták alapján rögtön tudták, hogy melyiket kinek szántam!

    Eszter!
    A torták: a kerek az állítható tortakarikában a legkisebb méret (16 cm körüli), a szögletes torta oldala 24 cm, a szívecske legszélesebb pontja 18 cm, alatta a tora 24 centis. Azt akartam, hogy ne legyen egyforma a két torta formája. Mert attól, hogy együtt van a születésnapjuk, attól még két különálló személyiség!

    Juci!
    Hm, örülök, amikor értik és értékelik a humoromat - bár szerintem a legtöbben csak simán nemnormálisnak könyvelnek el. :)
    Nagyon örültem, amikor elkészültek a torták és ezt az eredményt láttam. Tényleg, egészen tetszenek! :)

    VálaszTörlés
  13. Gabi!
    Ezek a torták fantasztikusan jók lettek,nagyon egyedi és ötletes a kivitelezés is.
    A lovacskák nagyon szépek lettek:-)
    Gratulálok!

    VálaszTörlés
  14. Adryenn!
    Köszönöm! Mindig próbálok valami újat kitalálni, hát még annyi félét nem próbáltam ki! Szerintem ezért is tart olyan sokáig, mire elkészül egy tortám!

    VálaszTörlés
  15. Nagyon szépek lettek, és ügyesen használod az új szerzeményeket! Ahhoz is szükségeltetik egy kis kreativitás, hogy egyáltalán hogyan/mire kell őket használni - nekem legalább is biztosan kellene egy kis idő, hogy kitaláljam.
    Utolsó tortámnál eldönthettem, hogy Barbie vagy Póni lesz, de a lovacskát nem mertem bevállalni. Ehhez kell egy kis szobrász-előképzettség, neeem? Jó, hogy Te így születtél!

    VálaszTörlés
  16. M@arti - köszönöm dicsérő szavaidat! Komolyan nagyon jó ilyeneket hallani/olvasni! Szobrász előképzettség? De jó lenne! Lehet, hogy valamikor előző életemben...
    Valahogy így sikerülnek! :)
    ...és amikor így sikerül valami, mint a fehér lovacska, akkor én úgy örülök, hogy majd' kibújok a bőrömből!

    VálaszTörlés
  17. Nagyon szépek a torták, a muffinok meg egyenesen tündériek!!!

    VálaszTörlés
  18. Köszönöm! A kis muffinok már szomorkodtak, mert őket senki sem illette bókokkal! :) Nekem is nagyon tetszettek, sőt egyenesen beléjük habarodtam.

    VálaszTörlés
  19. Hát gyönyörűek a torták, de nekem a kis muffinok is nagyon tetszenek, muffin imádó vagyok :) Csak én nem tudom ilyen szépen kidíszíteni őket. Nagyon ügyes vagy.

    VálaszTörlés
  20. Kati!
    Ugye, aranyosak ezek a kis muffinok! :)
    A tortához használt anyagokkal díszítettem őket, vajkrémmel, meg a színezett bevonómasszával, még mintáztam is némelyiket! A kis "raktáramban" már van sokféle gyöngyöcske, meg ehető csillámpor, meg ugye a virágkiszúrók, kinyomó csövek - és hát ilyenek lettek!
    Ez azért egyszerűbb móka volt, mint legutóbb több, mint 30 3d-s figurát készíteni a muffinok tetejére.

    VálaszTörlés
  21. Jajj, de jó lett mindkét tortád! A pacik is aranyosak, nekem az ülő kis rózsaszín tetszik a legjobban! Jó lett a díszítés is, hasonló, de mégsem egyforma, a virágok is szuperek! Ügyes vagy, de ezt már írtam egy párszor :)

    VálaszTörlés
  22. Gabi! Te nagyon ugyes vagy!
    Gratulalok.

    VálaszTörlés
  23. Szia! Gyönyörúeket alkotsz!!!
    Kérdésem lenne, hogy textúra lapot és gyöngysor mintázót hol lehet venni? Csak a sőreginél vannak ezek?

    Nagyon köszönöm!
    Virág

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Virág, nagyon szépen köszönöm!
      Első körben a Söregit tudnám ajánlani, de én konkrétan egy cukrászboltban vettem (ahova ugyanúgy a Söregi szállít és ugyanannyiért is árulják, mint a Söregi). Desszertmester, Tortissimo és talán egyáb oldalakon érdemes nézelődn, de ha több különlegességet akarsz beszerezni, akkor esetleg külföldről is érdemes rendelni (a szállítással együtt se biztos, hogy drágább és a választék bőségesebb, sokkal bőségesebb!)
      Jó szórakozást kívánok Neked a tortakészítéshez! :)

      Törlés
    2. Szia Gabi!

      Nagyon köszönöm a gyors válaszod! Én is nézegettem a külföldi oldalakt és valóban megdöbbentő, hogy mennyire kedvezőek az árak. Te már rendeltél külföldről? Rendben megjött? Van olyan hely amit ajánlanál? Kicsit tartok a külföldi rendeléstől.. :-/
      Virág

      Törlés