2011. május 10., kedd

Kívül-belül epertorta



Elkészült a Kishölgy születésnapi tortája! Blanka most 4 éves és már büszke nővére egy kisfiúnak. Ma az oviban figurákkal díszített muffinokkal "buliztak", hogy mennyire ízlett és elfogytak-e ezek a figura csodák, arról még nincs információm. Hát naná, hogy tűkön ülök!
Szóval az anyukája nagy szabadságot adott nekem ebben a tortában is, mert csupán annyi volt a kívánsága, hogy epres legyen! No, ha epres, akkor legyen tényleg epres! Nem akartam figurásat, meg meséset, sőt babásat sem. Édeset és kislányosat képzeltem el. Délelőtt vettem meg hozzá az epreket, hogy tutira frissek legyenek! Szép mesés magyar eper és ami a legfontosabb volt, hogy finom is, sőt még az állaga is szuperjó volt! Ez a hihetetlen kategória! :)
Kis tortát kértek, én a legkisebb formámban sütöttem egy két tojásos piskótát a szokásosból (ami Kiskuktáé, de most már azt is külön leírom egy bejegyzésben). A töltelék joghurtos-túros, illetve epret aprítottam fel, amit zselésítettem.
Van ám nekem is Wiltonos kütyüm, amiben ilyen szép virágokat lehet "nyomdázni"! Kipróbáltam és egész jól működik, persze ecsettel alaposan meg kell porozni (keményítővel, vagy finom porcukorral). Aztán már mehet is bele a massza. Őszintén, a K2 is jó erre, de biztosan van sokkal könnyebben formázható anyag is. Mert ez is könnyen formázható, igazából túl könnyen is! A tegnapi figurák is ebből készültek, látszódik is, hogy itt-ott elnyomorodtak a kezem melegétől. Ha hozzáragasztottam a kezét, akkor az egész megcsavarodott és ha hagytam kicsit nyugodni, akkor meg már nem tudtam finoman formázgatni. Úgyhogy lehet próbálkoznom, a gumpaste-re gondoltam első körön. No, ennyit a virágokról.
Az indácskákat zöldre színezett vajkrémből rajzolgattam meg. Többet is akartam, még a tetejére is, de sehogy sem mutatott, így fogtam magam és letöröltem.
Nagyon megtetszett a múltkor a Mohakonyhában látott ötlet és én is igazi szép epreket akartam tenni a tortácskámra! Kiválogattam a legszebb szemeket és kevés vízben készítettem el zselatint, ahogy feloldódott, akkor már szinte kentem is ecsettel az eperszemeket. Nem egyenesen a tortára tettem, hanem egy szilikonos sütőlapra (nem a gurigás sütőpapír, bár talán arra sem ragad rá).  A tanulság: kisebb szemekkel mutatósabb lett volna.









Aztán gyors fotózás és gépről letöltés. Hogy én milyen elégedetlen vagyok, mikor meglátom a tortámat egy (rakás) rosszul sikerült fotón! Már nem is tetszett a torta.
Aztán maradt még időm, kivettem a dobozból a remekművemet és napos helyre tettem egy székre és egyszerűen életre kelt. Azok a színek, amiket én fejben jónak gondoltam és azok a formák, amikről úgy gondoltam, hogy ízlésesek - nos azok valóban működtek! Imádom ezeket a képeket. Tudom, ezek se sztárfotók, de nekem akkor is kedvesek!

9 megjegyzés:

  1. Hm.Szerintem ez nagyon guszta :) Biztosan finom is.A túró, joghurt és eper kombináció semmi esetre sem lehet rossz :D

    VálaszTörlés
  2. Ez aztán gazdagon díszített és milyen helyesek a szamócavirágok :-)

    VálaszTörlés
  3. Szép lett! Tök jó az igazi eper a tetején!!! És a Wiltonos virágok is szépek ;) Biztos nagyon örült a kishercegnő! Ügyi vagy!

    VálaszTörlés
  4. Ez nagyon guszta, és egyedi!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szép lett, tényleg olyan csajos! Főleg az igazi eper szemekkel! Megint jól sikerült! :-)
    Azért arra a Wiltonos kütyüre kíváncsi lennék ám! ;-)
    A K2-vel tényleg nehéz sokszor formázni, nekem a marcipánból sokszor könnyebb kis figurákat készíteni, az jobban állja a kézmeleget.

    VálaszTörlés
  6. Nyami! :) Imádom az epret! :)

    VálaszTörlés
  7. Gyönyörű torta és nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  8. Kissé zűrös volt a hét, még csak most érek ide!
    Köszönöm a kommenteket, mindig annyira örülök, amikor tetszésre talál a legújabb tortacsoda! :)
    Mégis, ha nem bánjátok, akkor azt kell mondjam, hogy a kis ünnepelt, Blanka reakciója számomra a legkedvesebb. Elmesélték, hogy amikor megkapta, akkor ujjongott, hogy "Anya, én pont ilyet akartam!" Másrészt ízlett is mindenkinek, ennek is örülök!

    VálaszTörlés