2011. április 17., vasárnap

Torta a képzeletem határán

Olyan boldog vagyok! Hihetetlen, nagyszerű hétvégém volt! Elkészült a harmadik tortám, ráadásul felülmúlta minden képzeletemet. Ilyenkor úgy érzem, hogy újra és újra folytatni akarom, elkezdeni egy újabb tortát, gondolkodni, kitalálni, megvalósítani. Elképzelni és látni ahogy megvalósul, ahogy tortává válik egy gondolat.




Ez a torta az én nagyszerű fodrászom rokonának készült. A történet röviden annyi, hogy a születésnapos leányzónak megtetszett egy torta egy budapesti cukrászdából. Tőlünk ez 200 km-re van, de ha jók az információim, akkor neki annyira tetszett, hogy még a távolság sem jelentett akadályt. Telefonált, kérdezett - viszont olyan árfolyamon kínálták ezt a tortát, hogy végül úgy döntött, ennyit azért nem ér meg neki.
De mire jók a barátok és rokonok - a fodrász hölgy megmutatta nekem a hőn áhított tortát, én rávágtam, hogy ezt nem bonyolult elkészíteni. Így megbeszéltük, hogy elkészítem én a vágyott tortát.
Mivel körülbelül tízen születésnapoznak, így próbáltam a lehető legkisebb méretben elkészíteni, így az alsó piskóta 16, a középső 12, a felső mindössze 8 centi átmérőjű lett. A töltelék epres-túrós - a legalsó torta pedig erdei gyümölcsös (hű, ezt el is felejtettem mondani, mert azt még tegnap betöltöttem).
A színek, hát azokkal egyáltalán nem tudtam dűlőre jutni. Hogy fog mutatni együtt a rózsaszín, a narancssárga, a lila és a zöld? Nem fért a fejembe, de színek tekintetében igyekeztem a kiválasztott tortáét alapul venni. És bármennyire is hihetetlen, működött! Ehhez a tortához is szükségem lett volna valami pillangó kiszúróra, de muszáj volt még az előre gyártottból dolgoznom (mert nem sikerült szereznem kiszúrót). Kicsit másabb lett, mint az eredeti ötlet, mert kicsit keskenyebb a szalag, kicsit nagyobb a masni, meg használtam tollból készült pillangót is, viszont kevesebb az ehető pillangó rajta.
Alapvetően most ez egy olyan torta, ami tetszik. Nem tudom, hogy ez mennyire etikátlan, hogy illene-e megemlítenem, hogy melyik cukrászda galériájából szedtem az ötletet. Vannak érveim pro és kontra. Szerintetek hogyan helyes?


Ahogy elnézem ezt a tortát, ugyanaz az érzés fog el, mint tavasszal állandóan. Valahogy ezek a színek, a vidámság, a pillangók, az egésznek a szeszélyessége - ezek mind-mind esszenciái a tavasznak. Annak a napnak, amikor egyszer csak azt veszed észre, hogy már zöldek a fák, hogy már kellemesen süt a nap, hogy mindenki mosolyog, korán reggel csivitelnek a madarak és grillpartira vagy hivatalos. Igen, a tavaszt nagyon szeretem!

9 megjegyzés:

  1. Látszik a tortáidon, hogy milyen szeretettel készíted őket. A ház torta kidolgozása is valami csoda és ez is gyönyörű. Nagyon ügyes vagy!! Szerintem már rég lecserélhetnéd a "tortatanoncot" TORTAMESTER-re!!

    VálaszTörlés
  2. Angéla! Először is köszönöm a díjat! Másodszorra pedig: örülök, hogy tetszik a tortácska. Elképzelni sem tudtam, hogy ennyire vidámra sikerül.

    Maria! Még bőven van mit tanulnom, például két napja értettem/éreztem meg, hogyan kell rendesen bevonni egy tortát...
    A torta egy különleges dolog számomra, ezek mind különleges alkalomra készülnek. Igyekszem ehhez mérten a leginkább alkalomhoz illővé tenni őket.
    Köszönöm ezt a sok-sok kedves szót Tőled!

    VálaszTörlés
  3. Csodaszép lett ez a tortád is tényleg igazi mestermunka:-)

    Kérlek nézz be hozzám:

    http://adrykonyha.blogspot.com/2011/04/kreativ-blogger-dij.html

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörű! Tényleg tavaszi, olyan nagyon jó ránézni! Meseszép!

    VálaszTörlés
  5. Jelentkeztem Nálad e-mail-ben. ;-)

    VálaszTörlés
  6. Adryenn!
    Örülök, hogy tetszik a tortácska!
    Köszönöm a díjat! Hamarosan adom is tovább! :)

    Eszter!
    Köszönöm, és én is küldtem mailt!

    VálaszTörlés
  7. Nagyon jól sikerült! Nagyon ügyesen megoldottad a kicsinyítést is! Nagyon kreatívnak tartalak! Én is elismerlek egy díjjal! Nézz be hozzám kérlek! Próbáltam üzenni neked (nem találtam email címet a blogodon) mert hétvégén tanfolyamoztunk Szegeden és szerettelek volna meghívni... Ha érdekel -tanfolyam nem hiszem hogy lesz- de találkozókat szoktunk tartani... kérlek írj emailt a mummysutodeje@gmail.com-ra.

    VálaszTörlés
  8. Gyönyörüek a tortáid! És biztos finomak is :) Köszönöm, hogy rendszeresen olvasol!

    VálaszTörlés