2011. április 9., szombat

Meglepetés torta - traktorral



Ez a torta készült barátnőm férjének, aki elfogadna egy igazi traktort is. Hát, ma be kell pedig érnie ezzel a miniatűrrel, ami csak hirtelen emlékeztet egy John Deer traktorra. Váljék mentségemre, hogy körülbelül éjfél volt amikor megbeszéltem önmagammal, hogy csak elkészítem a traktort akkor és nem hagyom reggelre. Nem vagyok az a korán-reggel-felkelős, rögtön-mosolygós-alkotós fajta ember. Így erős koncentrálások közepette próbáltam felidézni, hogy milyen is egy traktor. Így is lemaradt róla pár dolog.



Most először fordult elő, hogy egyszerre három tortán dolgoztam. Bár praktikus így, de két délután és egy este túl rövidnek bizonyult ahhoz, hogy egészen aprólékos tudjak lenni.
Sokat gondolkodtam, mire kitaláltam, mi legyen az alapkoncepciója annak a két tortának, amivel ma délután egyszerre két barátot, két felnőtt férfit fognak felköszönteni. Alapból a fiúknak készülő torták feladják nekem a leckét, színekben és dekorációban is figyelni kell. Akár egybe is össze lehetett volna hozni a két tortát - na de egy traktort és egy cicis csajt hogyan lehet logikailag rövid úton összekötni?
Inkább amellett döntöttem, hogy hasonló tortákat készítek, nyilván más-más "feltéttel". Ekkor ugrott be a meglepetés torta. Már csak annyi a bánatom, hogy sokkal inkább képzeltem szögletesnek. De szögletes torta sütő formám nincsen, pazarlás nélkül meg nem tudtam volna készíteni négyzet alapú tortákat. Így maradt a hagyományos, jól bevált forma.
Ennél a tortánál a kókuszos-mandulás-tejszínes krémet használtam, a piskóta Kiskukta receptje alapján készült, a liszt egy részét kókusszal helyettesítettem. Kívül vajkrémmel kentem meg, dermedés után szokásos módon nedves kézzel átsimítottam.
A bevonás előtt egy 12 centi átmérőjű bevonót terítettem a torta közepére - ezen áll a traktor. Aztán kinyújtottam egy kisebb darab sárga bevonót (kb. 14 centisre) és egy adag fehéret, ami az egész tortát befedi. A fehér közepére ragasztottam a sárgát, még a nyújtódeszkán. Kijelöltem egy szabályos kört és csillag alakban bevágtam 12 részre. Ezt terítettem a tortára, eligazítottam és kihajtogattam a közepét. Bevonáskor óvatosnak kell lenni, hogy középen maradjon és ne csússzon le, ne lyukadjon tovább a kis csillagunk!
A torta oldalára zöldre és sárgára színezett vajkrémből nyomtam a virágzó mezőt ábrázoló mintát. Szeretek vajkrémezni, olyan szép és látványos.



Ha a traktor kicsit kidolgozottabb lett volna, egészen elégedett lennék ezzel a tortával. Meg persze sietnem is kellett vele, mert reggel jött érte barátnőm, a fiai kint vártak az autóban, épp csak kész lett és sikerült egy-két gyors fotót készítenem.

2 megjegyzés:

  1. Szia Gabi!
    Ez a torta fantasztikusan néz ki. A fiam most lesz 3 éves és valami hasonlón gondolkodom. Azt szeretném megkérdezni milyen bevonót használtál?

    Erika

    VálaszTörlés
  2. Szia Erika!
    Egy ideje a K2 nevű tortabevonót használom (cukrász nagykereskedésben veszem, 1 kg-os kiszerelésben). Házilag is lehet készíteni bevonót (pl. Kiskukta fondantja), vagy akár marcipánnal is lehet szépen bevonni.
    A K2 nekem bejött, mielőtt használom, át kell gyúrni és már lehet is nyújtani! Figuráknál ha túl sokat van kézben a formázáskor, akkor hajlamos elpuhulni (olyankor kicsit hagyom, hogy hűljön).
    Sok sikert a tortához, fiadnak pedig boldog születésnapot kívánok! :)

    VálaszTörlés