2011. április 9., szombat

Lila virágos charlotte bomba

Kedves főiskolai barátnőmmel már nagyon régen nem beszéltünk - meg is lepődtem, amikor jó pár hete felhívott! Általában facebookon is megosztom a tortás képeimet, teljesen elcsodálkozott rajtuk és mondta, hogy ő mindenképpen akar majd ilyet. Amikor ismerőseim dicsérik a "műveimet", akkor mindig annyit szoktam mondani, hogy attól hogy jól néz ki, még lehet rossz ízű is. Reni barátnőm erre azt válaszolta, hogy nem baj, ő akkor is meg akarja kóstolni.



Ezen a hétvégén pedig férje és jóbarátjuk közösen ünneplik a születésnapjukat és még ezeken kívül kért egy virágos bevonatos tortát, annyi volt a kérés, hogy ne vajkrémes legyen.
A virágos torták terén is akartam némi újítást, kitaláltam, hogy charlotte bombát készítek, ebbe könnyű habot lehet tölteni - így esett a választásom Eszter erdei gyümölcsös krémjére. Ugyanazokkal a mennyiségekkel készítettem, mint Eszter. Két négy tojásos piskótát készítettem, azokból pedig egy-egy tekercset, fanyar erdei gyümölcsös lekvárral töltve. Nem készültek fázisfotók, mert egyrészt kapkodtam, másrészt most először készült nálam ilyen - abban sem voltam biztos, hogy jól csinálom-e. Az első piskótatekercset ujjnyi vastag szeletekre vágtam, kifóliázott kerek tálba sorakoztattam őket és megtöltöttem a krémmel. Mikor kicsit megdermedt, akkor tettem rá az alját, szintén ujjnyira vágott piskótatekercsekből.Aztán kiborítottam egy tálra, megkentem még egy nagy adag lekvárral.
Torta bevonáskor eddig mindig vajas krémet használtam, vagy párszor a tejszínes csokoládé krémet. Jelentem, hogy a lekváros is működik.
Erre rákerült a bevonómassza, most is K2-t használtam. Ami őj volt, az a lila színű ételszínezékem. Elég kellemes színt adott, bár minden képen inkább fakó kéknek mutat. A maradék bevonóból szúrtam ki valamennyi virágot,  a többi masszát pedig sötétebbre színeztem. Összesen három lila árnyalatot készítettem, bár ezek sem túl szembetűnőek, de enélkül elég fantáziátlan lett volna.
Csillámmal átkentem a tortát, ráragasztottam a virágokat és egy-egy sárga pöttyöt nyomtam a nagyobb virágok közepébe (szintén bevonóból). Virágokkal raktam körbe és egy nagy tenyérnyi helyen kicsit felfuttattam a "tavasz feelinget" a torta közepéig.



Eredetileg kalapot akartam belőle formázni, de mivel nagyobb lett az átmérője, mint amekkora a legnagyobb tálcám, így már nem jutott volna hely a karimának. De legközelebb kipróbálom azt is, olyan édes és szerintem nőies is. Na meg különleges, mert nem a megszokott forma.
Remélem, hogy tetszeni fog az ünnepeltnek és ízleni fog a vendégeknek is!

2 megjegyzés:

  1. Te aztán gyártod a tortákat sorjában, egyik szebb, mint a másik!
    Nagyon ügyes vagy! :-)

    VálaszTörlés
  2. Hű, ennyi tortát egyszerre soha nem készítettem, jól el is töltöttem velük az időt! Köszönöm, örülök, hogy tetszenek a torták!
    Én is nagyon szívesen szoktam ám nálad nézelődni!

    VálaszTörlés