2011. március 16., szerda

Epres csokoládé kosárka

Vasárnap megszületett sógornőm második gyermeke, Zita. Már úgy volt, hogy talán ma hazajöhetnek, de maradniuk kell még egy-két napot. Így elmentünk őket meglátogatni, hogy jobban teljen az idő. Szerettem volna valami finomságot készíteni sógornőmnak, valami olyat, ami illik egy ilyen alkalomhoz.

Legutóbb a cukrászdiszkontban vettem epres csokoládét, vagyis tortabevonót. Már régóta szemezgettem vele, hogy mibe és hogyan használjam fel. Most a színe miatt döntöttem mellette, kislányos anyukának dukál egy rózsaszín édesség! Mivel sok időm nem volt nagy extrát nem tudtam kihozni a dologból, de benne van minden jókívánságom.
Szóval első lépésben elővettem a szilikon muffinsütő kapszlijaimat (egyáltalán ez a neve?) és két rétegben kikentem az olvasztott csokoládéval. Nem volt itthon sem keksz, sem babapiskóta - eszembe jutott, hogy piskótából sütök babapiskótát. A hagyományos piskóta nálam úgy néz ki, hogy ahány tojás annyi kanál cukor és púpos kanál liszt, meg egy pici sütőpor. A fehérjét keményre felverem a cukorral, majd hozzáadom a sárgáját, az átszitált lisztet és sütőport. Most adtam hozzá kevés kakaót is, de csak olyan seszínű lett tőle.
Nagyon gyorsan megsült, rácson hűtöttem. Közben a csoki még a gőz fölött volt, kitaláltam, hogy miért is ne mártanám bele a piskótáimat félig. Sőt, akkor lehetne még ünneplősebb egy kevés cukorgyöngytől!

Egészen aranyos lett, szerintem még magában is megállná a helyét a csokiba mártott piskóta!
Elégedetten vettem tudomásul, hogy a szilikonos formából szépen kijön a csoki. Máskor papír kapszlival próbálkoztam, de akkor valamiért nem sikerült túl jól. Szöszöltem vele sok időt, de nem lett élvezetes a végeredmény. Most tényleg örültem, hogy összejött!

Tejszínhabot vertem fel, a piskótákat beleállítottam a csoki kosarakba és a habbal betöltöttem őket. Így történt, hogy alig egy óra alatt megalkottam ezt a csoki kosarat, házi piskótával! Még akartam rá venni epret is, de egyrészt nem volt, másrészt meg ilyenkor nem is lehet epret ennie az anyukának. Látszik, hogy amatőr vagyok ezen a téren :D !
Kívánom, hogy Zita baba és anyukája minden napja ilyen szép rózsás hangulatban teljen!

6 megjegyzés:

  1. Gratulálok a babához,jó egészséget kívánok nekik!
    Nagyon jó ötlet ez a csoki kosárka,ügyes vagy:-)
    Biztosan ízlett:-)

    VálaszTörlés
  2. Gratulálok a picihez :) Nagyon jól néz ki a csokis kapszli, ügyes vagy! Nézz be hozzám, találsz ott valami neked valót :)

    VálaszTörlés
  3. Zita baba ma már otthon alszik! Már várom, hogy a babalátogatós tortát készítsem - konkrét ötletem van már hozzá!
    Ebben a szilikonos formában könnyű elkészíteni a csoki kosárkát, könnyebb, mint például bonbont készíteni!
    Mimi, megnéztem a meglepetést és KÖSZÖNÖM! Nagy meglepetés számomra és igazi megtiszteltetésnek veszem! Megint fülig ér a szám!!!

    VálaszTörlés
  4. Szia!
    Én is gratulálok a babához!
    Nagyon guszta finomságot készítettél!!
    Szeretnélek megajándékozni, nézz be hozzám:)

    VálaszTörlés
  5. Újra visszatértem kérlek hozzám is nézz be:-)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon guszta, biztos a kiamaminak is ízlett.
    Nézz be hozzám kérlek, meglepetés vár:)

    VálaszTörlés