2011. március 13., vasárnap

Csokoládés banános torta tejszínhabba öltöztetve

Elég zűrös hetem volt, mindezt tetézte, hogy már szinte egy hete elment a hangom. A fájdalmas suttogástól már eljutottam a Horváth Charlie hangig - de ez még édeskevés. Nem is nagyon bíztam abban, hogy lesz kedvem, energiám és kitartásom tortát sütni.  Most apukámnak volt a születésnapja, azért csak rávettem magam egy egyszerűbb tortára.

Időm és energiám ennyit adott ki - egy 18 centis piskóta, főzött, étcsokoládés krémmel. Hogy valami fantázia is legyen a dologban, minden réteg töltelékre raktam egy sor banánszeletet is. Végül tejszínhabbal bevontam, de egyenesen elsimítani nem nagyon sikerült. A dermedési idő alatt meg készítettem pár rózsát - szerencsére volt egy kis plasztik csoki készleten!

Fényképezni még mostanra sem tanultam meg, de íme a legsikerültebb képeim a tortáról!

10 megjegyzés:

  1. Gyönyörű!
    És az a csokirózsa....

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néz ki! És a rózsák is nagyon szépek! Az 1. kép meg a kedvencem!!!

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm, köszönöm, köszönöm!
    Már négy napja nem készült nálam torta, erős hiányérzetem támadt! Valamit tenni kell ez ellen :D !

    VálaszTörlés
  4. Bevallom, én nem tudok tortát csinálni. Igaz, még nem is próbáltam, bár ezt a mestermunkát nehéz lenne valaha is megközelítenem... ezért aztán élvezettel gyönyörködtem ebben a szépségben. Ezek után persze végig néztem a többi összes tortád is, és az a véleményem, a cukrászok bizony elbújhatnak melletted. Nagyon ügyes vagy! Csak így tovább!!!

    VálaszTörlés
  5. Nelly! Nálam nem annyira régóta tart a tortamánia, azóta viszont elég intenzív! Imádok tortákat nézegetni, olvasgatni, hogyan készültek. A tortázás elég erős alkotni vágyásból indul nálam, képes és hajlandó vagyok napokig egy témán agyalni, keresgélni a megfelelő anyagokat, formákat hozzá.
    Ha annyit tudnék, mint egy igazi cukrász, akkor lehetnének még jobbak is ezek a kis alkotások.
    Remélem az elkövetkező tortáim is tetszeni fognak! Hatalmas öröm számomra minden alkalom, amikor ilyen kivételes gratulációkat kapok, köszönöm, hogy megtiszteltél ezzel! :)

    VálaszTörlés
  6. Kedves Gabi!
    Nagyon szép a tortád, nem beszélve a csokirózsáidról! 3 éve készítgetek én is tortákat, ugyanúgy mint Te imádok a neten böngészni, szebbnél szebb tortacsodákat nézegetni és reménykedni, hogy ha hamarosan meglesz a saját konyhám, ahol kiélhetem magam, sikerül nekem is ilyen szép tortákat alkotnom, aztán talán én is csinálok egy blogot és rész veszek egy tortadíszítő tanfolyamon! :)
    Szeretném megkérdezni, hogy hogy készítetted a csokigyurmát? Több receptet is találtam, de sajnos nem lesz időm kísérletezgetni vele, mert titokban készítem a tortát! Előre is köszönöm a válaszod! Üdvözlettel: Renáta

    VálaszTörlés
  7. Szia Renáta!
    3 évnyi tortakészítés után már biztosan gyönyörűek a tortáid! Én mindig próbálok egy-egy újdonságot kipróbálni az aktuális tortán, aztán van ami bejön és van amit újra kell próbálnom.
    ...emlékszem, én is vagy egy évig vártam, mire írni kezdtem a blogomat. Most úgy látom, hogy ez külön motivációt jelent, hogy mindig szebb és különlegesebb tortákat alkossak. Szóval ha van egy kis időd, hát hajrá!
    A plasztik csokit Tortaimádó receptje alapján készítettem el ( http://www.tortaimado.hu/2009/04/csokolade-gyurma-plasztik-csoki.html ).
    Én mézet használtam hozzá. A csoki olvasztásánál tényleg óvatosnak kell lenni - a tejcsokit és a fehér csokoládét szerintem túlhevítettem (szerintem), de az étcsokival már elsőre is nagyon jól sikerült. Érdemes pár nappal előbb elkészíteni, légmentesen úgyis eláll. Használat előtt át kell gyúrni és tényleg érdemes egy vékony gumikesztyűt beszerezni hozzá (az ujjlenyomatok miatt).
    Sok sikert a gyurmához és tortához! Biztos vagyok benne, hogy jól fog sikerülni! Ha van kedved, majd küldj egy képet!

    VálaszTörlés
  8. Köszönöm szépen a gyors válaszod! Megpróbálkozom vele, remélem sikerrel járok! :) Ha sikerült küldök képet!:)
    Renáta

    VálaszTörlés