2011. február 6., vasárnap

Pillangós torta1





No, szóval már amióta csak Tücsökbogár oldalán megláttam a pillangós cupcake-eket, azóta dédelgetem szövevényes tervemet, hogy én is készítek egyszer ilyeneket. Egyszerűen elámultam, hogy mennyire kecsesek és szépségesek azok a pillangók!
Íme nálam így sikerültek:
Tegnap pedig úgy éreztem, hogy elérkezett az én napom, igen, én is gyártok ilyen csodás pillangókat. Hát, igazán jó móka! Két tortát dekoráltam vele, a pillangók elkészítési módján nem változtattam, így azt nem is írom le.

A pillangó szárnyakat alkotó színes tojáshabból maradt ki rendesen és mivel utálok bármit is kidobni, így próbáltam ezt is megmenteni. Így születtek meg ezek a sárga pöttyöcskék - sütőpapírra kinyomtam, közepébe cukorgyöngyöt tettem (az Oetkeres, ami szerintem a fogorvosok és fogtechnikusok közös fejlesztése, annyira kemény!!!). Másnapra szépen kiszáradtak, legközelebb is kísérletezek, hogy mire lehet még jó ez a kimaradt anyag.
Valóban kísérletezős hétvégém volt, most próbáltam először a formix tortabevonó masszát is. Eddig marshmallow-ból készítettem bevonót (vagy ahogy becézik, fondant, vagy MMF-t). A MMF-hoz képest ez sokkal selymesebb és nekem könnyebb volt a bevonás, mert nem olyan gumis. A formixnek van olyan változata, ami virágok és egyéb dekor készítésére alkalmas - nem véletlenül, mert úgy vettem észre, hogy ebből a bevonóból nehéz (nehezebb) lett volna pl. rózsát készíteni. Viszont erősen érzem rajta a mandula aromát, az én gesztenyés-csoki krémes tortámhoz konkrétan nem passzolt ez a bevonó massza. De ezért jó, hogy ez csak egy hazai pályás kísérlet volt.
Pár szó a belsőről - szintén a kísérletezés jegyében egyszerű piskótát sütöttem 6 tojással, 22 centis tortaformában. A piskótába kevertem egy kevés kakaóport, fahéjjat és gyömbért. Nagyon szeretem a gyömbér finom ízét elrejtve édességekben, bár az adagolásnál óvatosan kell vele bánni, könnyen kellemetlen, szinte csípős  ízt eredményez, ha túl sok.
A töltelék 3 zacskó étcsokoládés puding, 2 tojás sárgája, kb 1,2-1,3 liter tej, 4-5 evőkanál cukor, miután felforrt hozzáadtam egy csomag gesztenye masszát is, illetve egy margarint (laktózérzékenység miatt, egyébként szerintem vajjal finomabb). Ez egy nagyon egyszerű krém, nagyon nem szoktam vele mellé lőni - az állaga elég tömör. Kísérletezem egy másik krémmel, Tücsökbogár olasz habcsókos vajkrémjét szerettem volna tortába tölteni, de nem tudok rendes cukorszirupot főzni, ennek a dolognak még utána kell járnom :) !
Sajnos gyakran túldíszítem a tortáimat, mert tényleg sajnálom nem felhasználni az előkészített virágot/pöttyöcskét/pillangót/akármit, ezzel a szokással mielőbb fel kell hagynom. Most sem tudtam megállni, hogy a kis sárga pöttyöcskékből akár kettőt is meghagyjak... Emiatt sárga-pöttyös lett a pillangós tortám :)

1 megjegyzés:

  1. Kedves Gabi!
    Már amikor megjelent a gasztroblogon jöttem megcsodálni, de akkor valamiért nem engedett a gép kommentelni!
    Gratulálok a pillangókhoz és a kitartásodhoz, egészen biztosan nagyon örült az, aki megkapta a tortát! :)

    VálaszTörlés