2011. február 6., vasárnap

Pillangós nagyon csokitorta



Babalátogatóba mentünk ezen a hétvégén - igen, kisfiú született, nem véletlen a kék-sárga színkombináció. Ez egy 18 centis torta, belül vaníliás-fehércsokis vajkrémmel, a piskóta meg egy nagyon csokis tévedésem. Már párszor eldöntöttem, hogy ezzel valami nekem nem stimmel, de mégsem tudtam elszakadni tőle.
Mióta étcsokival is sütök, azóta megkedveltem a csokoládét, valahogy jobban érzem az ízét és jobban vágyok az igazi csoki-élményre, amit ez a piskóta meg is ad. Viszont ezt a mennyiségű és töménységű csokoládét szerintem még az igazi csokoládé-függők is fenntartással fogadják, ugyanis a 18 centis és nem túl magas tortakarika 17 dkg, azaz majdnem két tábla csokit tartalmaz.
A piskóta receptje a Tortacsodák című könyvből származik (Carol Deacon), csokoládés piskótatorta néven fut. A receptet majd legközelebb felteszem, amikor még egyszer megsütöm. Ambivalens érzéseket kavar bennem az a piskóta, hihetetlen.
Ahogyan előző bejegyzésemben is írtam, hatalmas kísérletezésben voltam hétvégén, szinte Tücsökbogár pillangóival egy időben fedeztem fel magamnak a csokoládé ganache-t. Imádom, mert mesésen szép, viszont elég keveset olvastam róla, így például azt sem tudtam, hogy mennyi idő alatt köt meg. Bár szerintem valójában soha nem köt meg, vagy csak nálam nem sikerült igazán. Vagy csak egyszerűen még nem kellett volna rápakolnom még a krémet és azokba bele a pillangókat. Kétségek gyötörnek. A csoki sokkal összetettebb dolog, mint eleinte hittem, a csokoládét nekem még meg kell ismernem, meg kell szelidítenem. Mert nagyon érzékeny lelke van, azt már megtapasztaltam néhány alkalommal, például amikor véletlenül túlmelegítettem és nem akart belőle plasztik csoki lenni. De amikor meg sikerült, akkor olyan mesés dolgokat alkottam vele és annyira, de annyira finom volt!
A töltelék a biztos-ami-tuti receptem, puding+vaj kombináció, most kicsit felspécizve. 2 csomag tejszínes pudingot főztem fel 2 tojás sárgájával, fél vanília rúddal (és annak kikapart belsejével), meg persze cukorral, körülbelől 8 dl tejjel. Kicsit hűtöttem, eztán jött 20 dkg vaj, végül hozzákevertem 2 tábla olvasztott fehér csokoládét (tudom, hogy nem csoki, de azért én ezt is szeretem). Így már túl kemény lett volna, ezért felvert habtejszínnel lazítottam rajta.
A ganache-t le sem írom, nagyon a saját fejem után mentem, még véletlenül sem érdemes ezt a verziót kipróbálnia senkinek sem! Azért rákerült a tortára (szerintem sokat is ráöntöttem) és finom is volt az íze, de nem voltam megnyugodva afelől, hogy mire átadjuk, még mindig emlékeztet a formája egy gusztusos tortára :) Persze azért minden rendben ment. Végül nem volt eredménytelen a hétvégém, imádom ezeket a pillangókat és legközelebb is biztosan készítek ilyeneket és megfogadom, hogy megtanulom, hogyan tudok rendes ganache-t készíteni, mert amúgy meseszép egy ganache-zsal bevont torta!

1 megjegyzés: