2011. február 6., vasárnap

Óriás dunahullám



Talán kevésbé ismert változata ez a dunahullámnak, mivel ez nem meggyel készül, hanem őszibarack befőttel. Itt egyenetlenebb felület képződik, hihetetlenül változatos, mert minden falat más ízű - az egyik inkább tészta kevés krémmel, roppanós csokival, a másik falat meg a pihe-puha krémes mennyország! Mivel különlegesen szépet akartam alkotni, így dekoráltam egy kis plasztik csoki rózsával, a sárga virágok pedig marcipánból készültek - elég s.o.s. feladat volt, de szerencsére a marcipánt sikerült pont olyanra színeznem amilyen a befőtt volt! Bár a recept viszonylag hosszúra sikeredett, de az elkészítésében nincs semmi ördöngősség.

Szóval jöjjön a recept!
Hozzávalók:
Tészta:
  • 30 dkg puha margarin (nálunk laktózérzékenység miatt, amúgy lehet vaj is),
  • 25 dkg cukor,
  • 1 csomag vaníliás cukor,
  • fél teáskanál fahéj (elhagyható, én el is hagytam),
  • 6 tojás,
  • 45 dkg liszt,
  • 1 csomag sütőpor,
  • 8 evőkanűl tej,
  • 3 evőkanál kakaópor,
  • 2 evőkanál rum (helyette lehet tejet beletenni),
  • kb. 1,5 literes őszibarack befőtt (felezett).
Krém:
  • 4 dl tej,
  • 1 csomag tejszínes puding,
  • 4 evőkanál cukor,
  • 5 csepp keserűmandula olaj (nálam színtelen mandula aroma volt),
  • 2 evőkanál Amaretto (mandula likőr),
  • 25 dkg puha vaj,
  • 5 dkg porcukor.
Máz:
  • 25-30 dkg csoki

Először is a befőttet lecsepegtetjük, ne maradjon rajta lé. Amíg a tésztához valókat összedobjuk, addig ez nyugodtan szikkadhat. A sütőt is célszerű előkészíteni, vagy sütőpapirozzuk, vagy pedig kikenjük zsiradékkal, beszórjuk liszttel. A sütőt is bekapcsolhatjuk, légkeverésesnél elég 160 fok, egyébként meg 170-175 fok a simán elektromoshoz.
A tésztához a puha margraint, cukrot, vaníliás cukrot és fahájat krémesre felverjük. Majd egyenként hozzáadjuk a tojásokat, majd a tejet. A lisztet és sütőport is belekeverjük. Itt megspórolhatjuk egy tál elmosogatását, ha szemmértékre ki tudjuk venni a tészta felét - ez mehet a tepsibe. A maradék fél adag tésztához hozzáadjuk a kakaóport és a rumot (vagy tejet, de valamelyikkel kicsit hígítani kell az állagán). A kakaós tésztát is beletesszük a tepsibe, elsímítjuk, aztán jöhetnek a barackok. Egyenlő távolságra elosztjuk, nem kell belenyomkodni, majd a tészta fog feljönni.
Irány a sütő, kb 35-40 perc múlva már rá lehet nézni, szerintem 40 perc alatt mindig megsül - tűpróbával tesztelhetjük. Ha kész, akkor vegyük ki és hagyjuk hűlni.
A krémhez főzzünk pudingot értelemszerűen a pudingport, cukrot és tejet keverjük össze, adjuk hozzá az Amarettót és a mandulaaromát (vagy keserűmandula olajat, ha valakinek sikerüt már ilyet találnia). Felforraljuk, utána megkeverjük hülés közben, hogy ne bőrösödjön. Egy nagyobb keverőtálban a porcukrot és a margarint (vagy vajat) habosra keverjük, majd kanalanként hozzákeverjük a kihűlt pudingot. Nagyon kellemes állagú és ízű krémet kapunk.
Ha kihűlt a sütink, akkor rákenjük a krémet. A recept szerint tovább kell hűteni még egy órát, gondolom, hogy a krém is teljesen áthüljön és csak ezután kell ráönteni a felolvasztott csokit. Tudom, hogy igazi csokiszakértők ilyet nem csinálnának, de én mindig szoktam a felolvasztott csokihoz pár kanál étolajat is tenni, mert szerintem úgy fényesebb és könnyebben vágható. Becsszó, ha majd profi leszek, mérem a csoki hőmérsékletét és tudok temperálni, meg csak igazi, kiváló minőségű csokoládét leszek hajlandó használni, akkor elfelejtem az olajjal hígítós sötét múltamat!

3 megjegyzés:

  1. Visszamenőleg megnéztem a tortáidat,háááát eszméletlen szépek(biztosan finomak is,sajnos az ízük nem jön át a képeken).Szinte hihetetlen,hogy amatőr vagy,bármelyik profi cukrász bevállalhatná a tortáidat.Üdv.:Erzsébet.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, örülök, hogy tetszenek! Sajna mindig látok bennük olyat, ami lehetne sokkal jobb. De az tuti, hogy mindig szívvel-lélekkel készítem a tortákat. És olyan jól esik, amikor ilyen (kicsit azért túlzó) dicséreteket kapok!

    VálaszTörlés
  3. Huh! Ez nagyon fincsi lehetett...Már a látványa is étvágygerjesztő :) Szerintem Én is kipróbálom hamarosan.Köszi a receptet :) És megint csak megjegyezném... Le a kalappal! Imádok itt nézelődni!

    VálaszTörlés