2011. február 22., kedd

Farsangi cupcake bölcsiseknek


A családunkban sok pici gyerek van, 0-tól 6 éves korig. Az egyik kisfiú anyukája kért meg arra, hogy a bölcsis farsangra készítsünk közösen valami színeset. Mert ugye az a tapasztalat, hogy valahányszor tortázunk, a gyerkőcök mindig rajongva csipegetik a dekorációt. Így találtuk azt ki, hogy legyen figurákkal díszített cupcake. Ja, mert a muffin már kiment a divatból :) !
Tegnap este megkezdtem virtuális ámokfutásomat, lementettem pár aranyos képet és abból válogatta ki az én sógornőm, hogy milyen állatkákat formázzunk. Így lett maci, zsiráf, malac, tigris, csibe, béka és elefánt. Meg igazi nőcis virágok is születtek, a gondozónőknek szántuk őket.



Sógornőm reggel bevásárolt a muffinhoz, TücsökBogár csokis muffinját választottam, most először sütöttem meg, de tutira gyakori vendég lesz nálunk ez a süti, mert ahogy ígérte, ez tényleg nagyon finom!
Délután színezgettük a bevonómasszát, sógornőm volt az ötletember és ő gyúrta nekem a kis szarvacskákat, szemecskéket és fülecskéket, én meg ragasztgattam. Először egy tálcán elkészítettük a figurákat, aztán szép egyenesre vágtam a cupcake-eket (közben falatoztam a leeső részekből) és olvasztott csokival megkentem a tetejüket és abba ragasztottam a dekorációt. Szerintem nagyon jó kis szórakozás volt, remélem a picik tényleg élvezik majd a színes sütiket.

A farsang még csak holnap lesz, remélem egyik érintett hároméves sem olvas gasztroblogokat, mert akkor lebukott a meglepetés projekt...

9 megjegyzés:

  1. Tüneményes kis sütik.Nagyon ügyesek vagytok.

    VálaszTörlés
  2. Ezek valami eszméletlenül jól néznek ki!!!
    Nagyon ügyesek vagytok! Gondolom hatalmas sikert arattok velük.

    VálaszTörlés
  3. A közös sütögetés jó móka, tanultunk egymástól és jól telt a nap!

    VálaszTörlés
  4. TücsökBogár, a muffin nagyon-nagyon finom, amiket eddig sütöttem, azok tényleg fojtogatósak, ez meg puha! Még vacsora helyett is ezt ettem :) !

    VálaszTörlés
  5. A díszítés lélegzetelállító, nagyon ügyeskezű vagy!:-)
    Képzelem a gyerekarcocskákat, amikor meglátták!:-D

    VálaszTörlés
  6. Kis fantáziával biztosan bárki tud készíteni ilyen sütiket. A gyerekek rögtön megrohamozták a színes muffinokat, aranyosak, mert ők felismerik az elnagyolt részletekből is az állatokat :) !
    ...és az elefánt nagy kedvenc lett!

    VálaszTörlés
  7. Most találtam rá a blogodra. Szépséges dolgokat készítesz, gratulálok. Én egyelőre csak a nézegetés szintjén vagyok, de a jövő héten tényleg meggyúrom életem első fondantját. :-) A bevonómassza ez esetben a fondant volt és színezted? Van pár pici a családban és a kisebbik lányom szülinapjára ezzel szívesen megpróbálkoznék. :-)

    VálaszTörlés
  8. Barifelhő!
    Köszönöm, örülök, hogy tetszenek a kis műveim, olyan jó ezt olvasni! Hidd el, nem kell tartani a fondant készítésétől, csak követni az utasításokat, biztosan sikerülni fog! Ezeknél a muffinoknál "gyári" bevonómasszát (K2-t) használtam - több mesterséges anyag, de kevesebb macera van vele. A színeket gél állagú festékkel színeztem. Sok sikert kívánok Neked hozzájuk!
    Tapasztalat a családomban, hogy a tipegő-topogó korosztálytól kezdve inden gyerek fantáziáját mozgatja a sok színes dekoráció!

    VálaszTörlés