2011. február 6., vasárnap

Biliárdasztal torta


Férjem kitalálta, hogy egyik legjobb barátjának készítsek biliárdasztalos tortát. Hát, jól feladta a leckét - magamtól nem biztos, hogy bevállaltam volna. Elkezdtem a szokásos képnézegetős ötletgyűjtéssel.
Annyit biztosan tudtam, hogy állványon akarom tálalni, így lábakon áll a torta. Férjem igazi ezermesterként hozzá is látott, hogy elkészítse a talapzatot. Nem volt hátra egyéb, mint nekilátni a megvalósításnak. Az egész projektről röviden annyit: tortadekorálás közben jöttem rá, hogy rendesen aprólékos melót vállaltam be. Nem tudom miért, de először mindenről azt hiszem, hogy biztosan rém egyszerű, legalábbis kis kreativitásssal tökéletesen megoldható - ezzel is így jártam.
Péntek délután sütöttem egy szögletes nagy tepsi kókuszos habcsókos piskótát, betöltöttem vaníliás sárga krémmel. Mikor rendesen összedermedt, akkor méretre vágtam - hát ennyit még soha nem méricskéltem egy tortánál az biztos. A Krickynél látott tejszínes csoki bevonót is elkészítettem hozzá, mikor lehűlt, akkor bevontam a sütit, így keletkezett egy 14 x 25 centis hasáb. Még pénteken este megformázgattam a golyókat és a dákót Akartam hozzá készíteni krétát is, de az már abszolút nem lett élethű, inkább kukába dobtam.

Szombaton délelőtt színeztem zöldre a bevonó masszát, ráterítettem a tortára, majd az asztal széleinek peremét vágtam ki. Most először készítettem ragasztót úgy, hogy kevés vízzel mikróban összemelegítettem egy kis gombóc bevonó masszát. A biliárdasztal gyönyörű zöld "szövetére" ráragasztottam az éleket. Utána az asztal oldalát is kivágtam, a csokis krémre jól rátapadt, a bevonómasszás résznél meg szintén a ragasztóval dolgoztam. Most először festettem tortát, az asztal oldala barna Wiltonos festéktől kapott színt. De gőzöm sincs, hogy hogyan kell ezt a festéket hígítani. Kevés vízzel próbáltam, biztosan létezik ennél jobb módszer.

Feketére színezett bevonóból készültek a "lyukak" az asztalra, meg az oldalára - a marshmallow fondant mindig sikerült szépen feketére színeznem, a formix valahogy nem annyira vette át az igazi mélyfekete színt. A tortaállványomat olvasztott csokival ragasztottam üveglapra, meg olvasztott csokival írtam rá a szülinapi jókívánságot. Ahhoz képest, hogy milyen olvashatatlan kézírásom van, ezzel egészen elégedett voltam.

Most nem vagyok túl elégedett ezzel a tortával, sikerülhetett volna jobban a festés, meg az élek is elég haloványak. Arról nem is beszélve, hogy milyen meseszép díszítéseket lehetett volna még rátenni, persze ha tudnék olyan meseszép díszítéseket készíteni. Azt mondják, gyakorlat teszi a mestert, remélem ez nem csupán közhely, hanem gyakorlással valóban ügyesebb leszek én is!

Ja, és nem bírtam kiállni, hogy ne próbáljam ki a mini biliárdasztalt. Mivel a golyók nem tökéletesen gömbölyűek és a dákó sem megfelelő súlyú (arról nem beszélve, hogy kréta se lett hozzá), ezért nem igazán alkalmas játék céljára! Én megpróbáltam ... :)

2 megjegyzés:

  1. Szerintem nagyon jól sikerült ez a torta, a színezés is nagyon tetszik és a golyók meg a dákó a kedvencem! Gratulálok! ;-)

    VálaszTörlés
  2. Örülök, hogy tetszett. A fényképen nagyon keményítő porosnak látszódik az aszal közepe, élőben ez nem tűnt fel, csak amikor töltöttem le a képeket. Mindig van mit tanulnom!

    VálaszTörlés