2011. február 26., szombat

Baseball sapka - plasztik csokoládéval



Hát, ez volt a legjobb dolog, ami tegnap történt velem. Vagyis már ma, mert hajnali fél egykor fejeztem be a művemet.  De legalább sikerült és olyan lett, mint amilyennek elképzeltem. Bár most már tudnám még jobbnak elképzelni, a sapka része lehetne magasabb és ha legközelebb hamarabb észbe kapok, akkor a sildet is előre tudom formázni, kiszárítani. A baseball sapka már úton van, szüleim ismerősének születésnapjára készült.
Ez tulajdonképpen nem torta, inkább egy ehető ajándéknak szántam. Remélem, fogják majd értékelni, hogy egy saját készítésű ajándékot küldtünk nekik. A srácot nem különösebben ismerjük, mivel ő 99,5 %-ban csak románul beszél, nyilván nem tudom mi a hobbija, mit szeret. Egy, azaz két dolog biztos, a beceneve: Dan és elmaradhatatlan kísérője egy Adidas baseball sapka.
Amikor valakinek személyre szóló tortát készítek, akkor mindig sokat gondolkodok, milyen is legyen és egyszer csak villámként csap belém a megoldás. Ezzel is így jártam, ilyenkor egyszerűen muszáj megvalósítanom az ötletemet.
A sapka fejrésze RKT-ből készült, most már jobban sikerült használnom ezt az anyagot, mint legelőször. A sildet K2-ből formáztam. A bevonat plasztik csokiból készült, 500 g étcsokit és 200 g fehércsokit gyúrtam meg. Jaj, nagyon szeretem a plasztik csokoládét, ez volt a második találkozásunk, kezdem kicsit megismerni. Annyira kellemes volt, mint amilyennek már elsőre is ígérkezett. A plasztik csokit elkészíteni elvileg nagyon egyszerű. Kell hozzá olvasztott csoki és méz (pontos recept innen). De amikor legelőször készítettem, ugye akkor készült ét-, tej- és fehér csokoládéból, a háromból csak az étcsokoládés sikerült rendesen. A többit túlgyúrtam. Amúgy annyira kellemes érzés, amikor fogom a kezembe a masszát és a langyos olajos lé folyik a kezemen. A látvány nem szép, de annyira szeretem a tenyeremen érezni a langyos csokit!
No, szóval a plasztik csokival bevontam az alapot, aztán varrtam és gyurmáztam és az éjszaka közepén elégedetten konstatáltam, hogy tetszik!

5 megjegyzés:

  1. Felvettem az államat a földről :-) Zseniális!

    VálaszTörlés
  2. Tücsök Bogár, Viki, köszönöm! Most egy kicsit én is bele vagyok szerelmesedve ebbe a sapkába :) !

    VálaszTörlés
  3. Fantasztikus! Gratulálok!
    Ezt szerint az egész RKT-ből van?

    VálaszTörlés
  4. A sapka fejrésze készült RKT-ből, ennyi anyagom volt kéznél éppen. A sapka árnyékoló részéhez egy darab K2 masszát áldoztam fel. Ahogy beborítottam a plasztik csokival, úgy nem volt nagy szám. De a varrásminta teljesen feldobta. Komolyan, úgy nézegetem most a fényképeket, mintha nem is én készítettem volna!

    VálaszTörlés